Magazin

Efecte ale stresului asupra coloanei vertebrale

Publicat: 26 iul. 2018
1

Stresul este unul dintre factorii care afecteaza sanatatea coloanei vertebrale. Aceasta emotie negativa provoaca tensiune.

Intr-un fel sau altul, stresul ne influenteaza conditia fizica si starea de sanatate. Un exemplu concret este reprezentat de diferitele efecte ale stresului asupra coloanei vertebrale.

In articolul de azi iti prezentam toate schimbarile si anomaliile care pot surveni la nivelul coloanei vertebrale din cauza stresului. S-a demonstrat ca stresul in exces creste riscul de boli psihosomatice. Totodata, acest factor afecteaza si coloana vertebrala. Citeste in continuare pentru a afla cum!

10 efecte ale stresului asupra coloanei vertebrale

1. Durerile cervicale
Durerile de la nivelul cefei sunt adesea consecinta unei traume psihice. Aceasta problema poate avea la baza un exces de responsabilitati sau probleme.

  • Atunci cand suntem stresati, corpul nostru reactioneaza prin durere.

2. Cresterea riscului de scolioza, pe lista de efecte ale stresului asupra coloanei vertebrale
Stresul creste riscul de a dezvolta scolioza. Aceasta boala se declanseaza atunci cand pacientul adopta o postura corporala incomoda in diverse circumstante.

Scolioza poate surveni atunci cand suntem supusi stresului excesiv acasa sau la locul de munca.

3. Durerile lombare
Dureri la nivelul taliei

Stresul poate provoca o durere intensa in regiunea lombara, la nivelul taliei. Daca suferi de acest tip de problema fara niciun motiv aparent si nici nu te-ai ingrasat, cel mai probabil la baza ei stau factori psihologici.

Stresul si grijile survin frecvent din cauza problemelor la locul de munca sau a celor personale. Incearca sa identifici sursa acestor emotii negative si rezolva problema.
Dureri la nivelul coccisului
O alta portiune a regiunii lombare careia trebuie sa-i acordam atentie este reprezentata de coccis. Acesta constituie una dintre partile corpului cel mai des afectate de stres.

Coccisul te va durea mai ales daca te-ai ranit la nivelul acestuia in trecut. Pentru a ameliora disconfortul experimentat, cea mai buna masura pe care o poti adopta este sa-ti fortifici muschii abdominali si pe cei ai regiunii lombare. Astfel, vei proteja sanatatea coloanei vertebrale.

Retine faptul ca abdomenul iti sustine corpul si te ajuta sa reduci greutatea pe care spatele trebuie s-o suporte. Asadar, muschii abdominali puternici reprezinta cel mai bun mod de a-ti sustine coloana vertebrala in mod natural.

Alti factori care pot afecta negativ coloana vertebrala

  • Postura incorecta: Problemele asociate posturii corporale sunt mult mai raspandite decat banuim. Fiind nevoiti sa mentinem anumite pozitii pentru perioade lungi de timp la locul de munca, riscam sa suferim neplaceri ca torticolisul.
  • Problemele degenerative: Sunt cauzate, in general, de uzura articulatiilor—de pilda, din cauza artrozei.
  • Problemele asociate discurilor intervertebrale: Aceste discuri protejeaza vertebrele si joaca rolul de amortizor. Daca discurile intervertebrale prezinta o neregula, coloana ar putea fi lezata.
  • Leziunile cauzate de accidente, dislocari, luxatii, hernii si rupturi musculare.
  • Infectiile sistemului scheletic sau nervos: Tuberculoza, meningita, tumorile si tulburarile inflamatorii ca artrita reumatoida intra in aceasta categorie. Insa majoritatea cazurilor de disconfort vertebral nu au la baza asemenea probleme.

Sfaturi pentru a combate aceste efecte ale stresului asupra coloanei vertebrale
Indiferent de cauza disconfortului resimtit, trebuie sa iei masuri pentru a-l ameliora. Pentru problemele asociate coloanei vertebrale, ai la dispozitie tratamente specifice pentru fiecare caz in parte:

  • Poti lua antibiotice si medicamente antiinflamatoare sau te poti supune unei interventii chirurgicale.
  • Tratamentele medicamentoase si interventiile chirurgicale sunt, in general, completate cu exercitii de recuperare pentru a reda functionalitatea articulatiilor si a muschilor afectati.

Desigur, nu are rost sa urmezi un tratament pentru durerea fizica daca nu reusesti sa identifici sursa stresului care a provocat disconfortul.

Daca esti genul de persoana care se regaseste permanent in situatii stresante, nu le lasa sa afecteze activitatea sistemului nervos. Adopta o serie de obiceiuri care iti permit sa ai grija de coloana vertebrala. Practica-le in mod regulat pentru a evita leziunile si problemele mult mai grave.





Adauga un comentariu