Diete si regimuri

Pot bea 15 căni de cafea pe zi fără să pățesc nimic?

Publicat: 11 iul. 2020
cafea
Efectele nocive ale excesului de cafea

Efectele nocive ale excesului de cafea. Desi s-ar putea să vă bucurați de efectul stimulant al consumului de până la 15 căni de cafea pe zi, obiceiul ar putea avea efecte negative asupra sănătății voastre. La această cantitate de cafea, ingerați multă cofeină, ceea ce poate cauza probleme de la deshidratare până la osteoporoză. De asemenea, este posibil să vă relaxați și să dormiti atunci când consumați in exces cofeină, ceea ce vă va determina probabil să beti mai multă cafea în timpul zilei.

Cea mai mare problema a consumului de 15 căni de cafea este excesul de cofeină. Conform MayoClinic, aproximativ 200 până la 300 de miligrame pe zi de cofeină, sau aproximativ 2 – 4 căni de cafea preparată, este sigur pentru majoritatea oamenilor. 15 cani înseamnă că probabil vei ingera aproximativ 1.400 de miligrame de cofeină pe zi sau mai mult. Consumul a mai mult de 500 până la 600 de miligrame pe zi poate provoca insomnie, neliniște, iritabilitate, ritm cardiac rapid și tremor muscular.

Deshidratare

Consumul de cantități moderate de cofeină are efecte reduse asupra stării de hidratare. Cu toate acestea, consumul a mai mult de 5 până la 7 căni de cafea pe zi poate avea un impact diuretic asupra corpului tău. Aceasta înseamnă că producția de urină crește, ceea ce ar putea duce la deshidratare. E posibil să bei și cafea în loc de apă, ceea ce te-ar putea deshidrata puternic. Efectele secundare ale deshidratării includ slăbiciune, senzații de cap ușor, greață, vărsături, gură uscată și palpitații cardiace, potrivit MedicineNet.com. Dacă vă simțiți deshidratat, beți băuturi necaffeinate, cum ar fi apă și consumați un supliment cu electroliti sau o băutură pentru a ajuta la restabilirea echilibrului de lichide.

Efectele nocive ale excesului de cafea. Deficiență de calciu

În timp, consumul excesiv de cafea poate avea un impact asupra sănătății oaselor. Conform MedlinePlus, cofeina poate interfera cu absorbția calciului. Dacă nu aveți o cantitate adecvată de calciu în corp, densitatea osoasă poate scădea, ceea ce duce la osteoporoză. Încercați să consumați calciu dietetic suplimentar din alimente, precum lapte cu conținut scăzut de grăsimi, iaurt și brânză pentru a compensa problemele cu absorbția mineralului.

Probleme digestive

Cafeaua poate de asemenea să interfereze cu digestia sau să înrăutățească problemele digestive. Atunci când este consumată în exces, cafeaua poate provoca reflux acid sau ulcere stomacale. Potrivit unui review publicat în „Scandinavian Journal of Gastroenterology”, aceste efecte gastrointestinale nu provin doar din aciditatea sau cofeina cafelei, ci din faptul că băutura are un impact farmacologic în organism, potrivit healthyeating.sfgate.com. Dacă întâmpinați aceste sau alte tulburări digestive, veți dori cu siguranta să reduceți consumul de cafea.

Reducerea aportului de cafea are nevoie de voință și răbdare. Oprirea sau scăderea drastică a aportului de cofeină poate provoca dureri de cap, somnolență, greață și iritabilitate. Reduceți treptat volumul pe care îl beți pe zi sau luați în considerare amestecarea cu cafea decafeinizata. Introduceți băuturi necafeinizate, precum ceaiuri din plante, sucuri și apă. Scăderea aportului de cafea într-un ritm lent ar trebui să vă limiteze simptomele de sevraj.





Adauga un comentariu