Magazin

Efectele uimitoare ale ardeilor

Publicat: 09 sept. 2014

Ardeiul gras si celelalte soiuri, ardeiul capia, ardeiul iute si dolofanul gogosar, reprezinta unele dintre cele mai sanatoase legume de care dispunem in luna septembrie.

Ardeiul este o sursa de vitamine C, A, B6, B1, E, K si fibre. Principiile active nou descoperite in ardeiul gras au devenit de real interes pentru biochimisti. In ultimii ani, au fost publicate sute de articole stiintifice din domeniul medicinei moderne, care fac referire stricta la actiunea benefica a substantelor prezente in ardeiul gras.

Citeste si Toate femeile trebuie sa citeasca asta despre ARGILA

Ardeiul de culoare verde este o buna sursa de fibre, folati si vitamina K, precum si molibden sau mangan.

Comparativ cu ardeii verzi, ardeii rosii au mai multe vitamine si nutrienti si contin de noua ori mai mult licopen (antioxidant). Pe langa beta-caroten, ardeiul rosu contine si fitonutrienti, precum licopen, luteina si zeaxantina, potasiu, triptofan, cupru. Ardeii dulci contin cantitati mici de capsaicina, un compus alcaloid.

Cea mai buna forma sub care putem consuma ardei este cea cruda, in salate sau sub forma de suc proaspat. Dar virtutile lor curative continua si dupa ce sunt murati, copti pe plita sau preparati in diverse mancaruri.

Datorita continutului ridicat de antioxidanti — beta-caroten, luteina, vitamina C — ardeii neutralizeaza efectele radicalilor liberi si minimizeaza daunele pe care acestia le produc arterelor, nervilor si tesuturilor. Astfel, se pot preveni sau reduce simptomele anumitor boli.

Vitamina B6 continuta de ardei este esentiala pentru celule, in special pentru reinnoirea lor rapida, ceea ce poate insemna si prevenirea bolilor sau vindecarea rapida a acestora. Tot vitamina B6 are grija si de sanatatea sistemului nervos. Il protejeaza si il mentine la capacitate maxima atunci cand ardeiul este consumat crud, in mod regulat. Cu ajutorul vitaminei B6 si al acidului folic din ardeiul gras, organismul metabolizeaza enzimele ce pot cauza cheagurile din vasele sanguine.

Citeste si O noua dieta se afla in topul preferintelor nutritionistilor

De asemenea, ardeii combat bolile cardiace si contribuie la scaderea colesterolului — LDL.

Ardeii sunt o alegere perfecta pentru cei care au nevoie de mai multa vitamina C. Toate soiurile de ardei contin vitamina C in cantitati uriase, insa ardeiul gras rosu are de doua ori mai multa vitamina C decat citricele, iar ardeiul rosu iute contine cu 330% mai multa vitamina C decat o portocala. Prin continutul acestei vitamine, consumul de ardei creste imunitatea organismului si mentine aspectul tanar al pielii mai multa vreme.

Ardeiul este o sursa consistenta de vitamina E, care joaca un rol important pentru sanatatea parului si a pielii.

Vitamina A din ardei protejeaza impotriva degenerarii maculare corelata cu inaintarea in varsta. Efectul este intarit de celelalte componente intalnite in ardei: antioxidanti — vitamina C, E si betacarotenul, minerale — seleniu, cupru si zinc. Mai mult chiar, unii oameni de stiinta sunt de parere ca ardeiul poate preveni cataracta.

Antioxidantii din ardeiul gras au un efect vizibil in diminuarea efectelor pe care artrita reumatoida le cauzeaza, prin actiunea lor antiinflamatorie.

Citeste si Trucuri care te ajuta sa castigi masa musculara

Beta-carotenul care se afla in ardei poate preveni aparitia anumitor tipuri de cancer, precum cel mamar, in cazul femeilor aflate inainte de menopauza. Ardeii grasi contin licopen, un caretonoid cere scade riscul aparitiei cancerului ovarian, de cervix sau pancreatic. Previne cancerul de colon prin continutul ridicat de fibre care sporesc viteza cu care toxinele ce pot provoca daune sunt eliminate din organism.

Citeste mai multe pe doctorulzilei.ro



loading...

Adauga un comentariu