Magazin

Efectul SPORTULUI asupra creierului

Publicat: 24 oct. 2012
1

Persoanele care fac sport regulat prezinta un risc scazut de a se confrunta cu probleme de memorie odata cu inaintarea in varsta. Aceasta este concluzia la care a ajuns un grup de cercetatori de la  Universitatea din Edinburgh, Scotia, scrie Live Science.

Pe parcursul studiului, oamenii de stiinta au observat ca exercitiile fizice regulate par sa protejeze mai bine creierul de pericolul micsorarii, un proces natural, asociat imbatranirii, care are ca efect aparitia unor probleme de memorie si de rationament.

Contrar aparentelor, activitatile care stimuleaza din punct de vedere mental si social, despre care se credea ca mentin creierul in cea mai buna forma posibila, nu au niciun fel de efect major impotriva procesului de micsorare a creierului, conform studiului publicat in ultimul numar al revistei Neurology.

Cu alte cuvinte, daca dorim maximizarea capacitatilor noastre de a juca sah, este mai bine sa ne alegem un adversar care sta in cealalta parte a orasului si sa mergem pe jos sau sa alergam pana la el.

La acest studiu de dimensiuni ample, bazat pe imagistica cerebrala, au participat 600 de voluntari din Scotia, cu varste intre 70 si 73 de ani. Studiul a identificat corelatii puternice intre cresterea intensitatii activitatii fizice si scaderea procentului de micsorare a creierului.

„Persoanele de peste 70 de ani care fac mai multe exercitii fizice, inclusiv mersul pe jos de mai multe ori pe saptamana, prezinta mai putine semne ale imbatranirii cerebrale decat persoanele care nu fac miscare”, explica coordonatorul studiului, Alan J. Gow, de la Universitatea din Edinburgh, Scotia.

Cercetatorul a mai precizat ca deocamdata nu a reusit sa identifice cauzele biologice pentru care exercitiile fizice ajuta atat de mult creierul sa se mentina, la varste inaintate.

„Pentru a raspunde tuturor intrebarilor care se ridica dupa acest studiu avem nevoie de alte studii, la scara si mai mare, care sa examineze in detaliu efectele activitatii fizice”, pentru a determina care factori sunt raspunzatori de fiecare efect produs, mai sustine coordonatorul studiului.

De asemenea, atat activitatile fizice, cat si cele mentale au numeroase alte beneficii – primele prevenind imbolnavirile cronice, iar cele din urma eliminand starile de depresie si de oboseala – asa ca medicii ne indeamna ca, indiferent de varsta, pe cat posibil, programul nostru zilnic sa abunde in ambele tipuri de activitati.

Sursa: gandul.info





Adauga un comentariu