Eveniment-Social

Ei sunt cei mai „tari” și iubiți profesori din Iași, votați de studenți! Clasament realizat pentru toată România

Publicat: 02 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ei sunt cei mai tari și iubiți profesori din Iași votați de studenți Clasament realizat pentru toată România
Gala Profesorului Bologna este un proiect de tradiție al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, ajuns la a XIII-a ediție. Aceasta a avut loc anul acesta la București. Scopul său principal a fost îmbunătățirea sistemului de învățământ superior din România prin premierea și promovarea profesorilor ce formează generații

Luni, 30 mai 2021, un important grup național de studenți, din toată România, a realizat un clasament cu cei mai „tari” profesori, pe plan național! În acesta au fost incluse și 6 cadre didactice din mai multe universități din muncipiul Iași

Gala Profesorului Bologna este un proiect de tradiție al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești (ANOSR) din România, ajuns la a XIII-a ediție. Anul acesta, aici au fost incluse și 6 cadre didactice din orașul Iași. Este vorba de: prof. univ. dr. Eugen Ulea, conf. univ. dr. Florin Lipșa, șef lucrări dr. Marius Ciobanu și șef lucrări arh. Mirela Cojocariu, lector univ. dr. Ioan-Augustin Guriță, respectiv asistent univ. dr. Nicolaie Suditu. Ei au primit titlul de „Profesor E-Tare” acordat de ANOSR. Patru cadre didactice de la Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași au primit titlul de „Profesor E-Tare” acordat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, pentru modul în care au reușit să inspire studenții în mediul on-line, în ciuda contextului pandemic.

Prof. univ. dr. Eugen Ulea, conf. univ. dr. Florin Lipșa, șef lucrări dr. Marius Ciobanu și șef lucrări arh. Mirela Cojocariu au fost premiați în cadrul celei de a XIII-a ediții a Galei Profesorului Bologna, organizată pe 30 mai 2021. Obiectivul proiectului ANOSR este să promoveze adevăratele valori în educație, cadrele didactice universitare apreciate chiar de către studenți. De asemenea, pe lista premianților din Iași se află și lector univ. dr. Ioan-Augustin Guriță (Facultatea de Istorie) de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC), respectiv asistent univ. dr. Nicolaie Suditu (Facultatea de Medicină), Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Grigore T. Popa”.

În fiecare an, organizatorii își propun să descopere ceea ce aceștia numesc „Profesori Bologna”

În fiecare an, organizatorii își propun să descopere ceea ce aceștia numesc „Profesori Bologna„, exemplele de bună practică din comunitatea academică, oameni pasionați de educație și buni specialiști în domeniul lor. În 2021, ANOSR a oferit distincția specială „Prof E-Tare” de care poate beneficia și un cadru didactic care a fost premiat deja drept „Profesor Bologna”, cadrelor didactice care folosesc tehnologia și metodele potrivite de predare în mediul on-line pentru a asigura un învățământ centrat pe student.

„Cele patru cadre didactice ale Universității de Științele Vieții «Ion Ionescu de la Brad» Iași au fost nominalizate de către studenți și apoi activitățile acestora a fost observate îndeaproape de către studenții evaluatori desemnați de către ANOSR. Distincția oferită de către Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România este singura recunoaștere oferită exclusiv de către studenți pentru cadrele didactice care îi inspiră, în semn de mulțumire pentru ceea ce reprezintă pentru ei”, arată oficialii de la Universitatea de Științele Vieții.

Bazele întregului demers constituie conceptul de învățământ centrat pe student, în care studentul nu mai este perceput ca un subiect pasiv

Pe de altă parte, proiectul de tradiție al ANOSR care ca scop principal îmbunătățirea sistemului de învățământ superior din România prin premierea și promovarea profesorilor ce formează generații, reprezintă adevărate valori și sunt modele pentru studenți. Conceptul de învățământ este centrat pe student, în care cursantul nu mai este perceput ca un subiect pasiv în procesul de educare și instruire, ci este considerat partener al profesorului în dobândirea cunoștințelor și își construiește propriul traseu academic. Pornind de la această premisă, ANOSR a realizat că schimbarea și îmbunătățirea sistemului de învățământ superior pot fi realizate doar prin susținerea inițiativei de creștere a calității educației, prin valorificarea resurselor existente și prin promovarea unor mentalități și exemple de bune practici în universități.

Adauga un comentariu