News Flash:

Elevii au scapat de testele nationale

30 August 2007
1287 Vizualizari | 2 Comentarii
Cristian Adomnitei
• Testele nationale vor fi inlocuite de tezele cu subiect unic pe care le vor sustine elevii de clasa a VII-a • Incepand cu anul scolar 2007-2008, absolventii clasei a VIII-a vor fi admisi in clasa a IX-a pe baza mediei de la tezele cu subiect unic si a mediei generale a claselor V-VIII
Absolventii clasei a VIII-a nu vor mai sustine teste nationale din anul scolar 2007-2008. Astfel, acestea vor fi inlocuite de tezele cu subiect unic pe care le vor sustine elevii dupa terminarea clasei a VII-a. "Nu este nici o noutate, aceste discutii au existat de mai multa vreme. Testele nationale le-am considerat un examen total anacronic. Copilul, la 14 ani, nu cred ca este pregatit sa dea un examen care ii poate marca intreaga viata. Accesul elevilor in clasa a IX-a se va face in functie de mediile obtinute la cele trei sau patru, in cazul minoritatilor, teze cu subiect unic, sustinute semestrial, in anul scolar 2007-2008, de catre elevii de clasa a VIII-a, si media generala a claselor V-VIII", a declarat Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului. In anul scolar trecut s-au introdus pentru prima data tezele cu subiect unic. Elevii clasei a VII-a au sustinut examen la limba romana, matematica si limba materna. Notele obtinute de elevi au avut o pondere de 25 la suta din media finala. Peste 70 de elevi nu s-au prezentat in cursul anului scolar la acest examen si s-au organizat alte doua etape de sustinere a tezelor cu subiect unic. Elevii care au absentat si de aceasta data au ramas cu situatia scolara neincheiata si sunt declarati repetenti prin neprezentare. Absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2007-2008 vor fi admisi in clasa a IX-a pe baza mediei obtinute la tezele unice si a mediei generale a claselor V-VIII. Testele nationale sustinute la sfarsitul clasei a VIII-a au fost organizate in vederea selectiei si repartizarii absolventilor clasei VIII-a in clasa a IX-a de liceu sau in scolile de arte si meserii. "E surprinzator ca se incearca aplicarea acestor teze cu subiect unic inca din anul scolar viitor. Elevii erau deja pregatiti psihologic pentru tipul de teste organizate pana acum. E greu sa te readaptezi din mers unui nou sistem. Sper ca elevii sa nu fie bulversati si aceasta schimbare sa fie in favoarea lor. Tezele cu subiect unic acopera doar o parte din materie. Era necesar sa dispara vechile examene deoarece cred ca evaluarea elevilor trebuie facuta la sfarsitul clasei a X-a si nu la sfarsitul clasei a VIII-a ca pana acum", a declarat Camelia Gavrila, inspector general in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. Probleme de logistica Marea problema a implementarii tezelor cu subiect unic ramane dotarea scolilor cu calculatoare conectate la Internet. Transmiterea subiectului tezei unice, in format electronic, asa cum au precizat reprezentantii Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului in ziua sustinerii acesteia de catre elevii de clasa a VII-a este imposibil de realizat. "Problema mare a tezelor cu subiect unic este una de logistica. Noi nu avem garantia ca toate scolile vor beneficia de conectare la Internet, mai ales cele din mediul rural. Astfel, va trebui sa ducem subiectele personal in unele localitati si mai exista si cazurile de elevi bolnavi. E ca si cum am face de trei ori distribuirea subiectelor in loc de o singura data, cum este normal. Va fi un an foarte complex si foarte greu din punct de vedere organizatoric", a precizat Camelia Gavrila.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

ingrijoratu`  | #17686
Iar se schimba reguluile in timpul jocului! De ce nu-i lasa pe copiii astia sa dea examen daca asa li s-a spus? De unde astie acest"ministru" ca un copli de 14 ani nu este pregatit pentru asa ceva?Si cat de corecte sunt aceste teze? Pai va spun eu:
1. Notele la teze se rotunjesc, nu ca cele de la un examen, astfel 9,45 devine 9,00, iar 9,50 devine 10! Deci diferenta reala de 5 sutimi intre doi candidati devine de un punct!!!
2. candidatii sunt supravegheati de proprii profesori!!! Unde s-a mai vazut in lumea asta asa ceva, un eveniment de o asa importanta pentru viitorul elevilor sa fie jurizat de cei care ii antreneaza pe elevi?!? Evident ca vor fi mult mai multe fraude!
3. In fiecare semestru se vor pierde cate 3 (trei) zile de scoala pentru organizarea acestor teze (elevii sunt asezati cate unul in banca, deci vor ocupa multe sali de clasa). Trai nineaca pentru ceilalti elevi de clasa mai mica sau mai mare! Intr-un cuvant: BRAMBUREALA LIBERALA!
Vai de capul elevilor, parintilor si profesorilor! Oricum nu se gandeste nimeni la ei, nici macar sindicatele care fac atata galagie, dar iata ca sunt de acord cu asa ceva sub umbrela "masurilor europeniste"...
caragiale  | #17687
Domnul ministru a tras manivela! Ca sa nu mai ramana repetent si anul acesta, mam'mare, mamitica si tanti Mita din politichia romaneasca l-au dus pe tanarul Goe la Bucuresti si, in doi timpi si trei miscari, prin iuteala de mana si nebagare de seama, l-au facut, nici mai mult nici mai putin, decat ... ministru al invatamantului. Inca de pe peronul garii din urbea X, Goe se dovedise destul de "impacient", facanduale, cu "procopseala" lui de carte dobandita prin licee si prin scoli de constructii, cele mai bune de altfel din tara, "proaste" pe binefacatoarele sale si incepand sa prosteasca acum pe toata lumea, ca unic detinator al adevarului. L-ati vazut, prin interventii televizate, cum acapareaza intregul discurs, cum recita fraze invatate pe dinafara de la consilierii sai, cum da lectii tuturor, pedagogi, fosti ministri ai invatamantului, lideri de sindicat (care, de altfel, prin atitudinile lor oscilante, isi merita soarta), cum se entuziasmeaza in chip revolutionar, intorcand pe toate partile jucaria cu care l-a cadorisit clasa politica romaneasca, Parlamentul Romaniei, jucarie aflata in totalitate la discretia lui, intregul invatamant romanesc. Nu se putea atentat mai mare la fibra spiritului romanesc, la valorile intelectuale fundamentale ale romanilor decat acest vacuum intelectual logoreic si incontinent, situat in punctul cel mai inalt de decizie asupra sortii a milioane de romani. In tot ce spune, se observa ca Goe redivivus vorbeste numai la persoana intai, ca hotararile, geniale si irevocabile, ii apartin in totalitate, ca se consulta numai cu yesmanii care ii canta in coarda, gen directorul de la SNEE, initiator al tuturor experimentelor din anul scolar trecut cu subiectele publicate pe site-ul MECT si cu tezele cu subiect unic, partas si el, prin tot felul de inventii si "proceduri" inepte, la adancirea gropii in care este pravalita scoala romaneasca. Ati vazut si prestatia lamentabila a preopinentilor lui Goe, coplesiti de argumentele lui imbatabile, raspunsurile palide ale doamnei Andronescu, care tradeaza inconsistenta, surprinzatoare pentru un fost ministru al educatiei, a viziunii sale asupra reformei invatamantului, usurinta in care preia concepte din falsa reforma ce se propune prin "pachetul de legi", cu care cade in extaz, de cate ori il anunta in presa, domnul ministru. A se pronunta asupra reformei, avand sau neavand competenta necesara, numai in chip demagogic, este acum la moda, descentralizarea, desfiintarea concursurilor pentru titularizare, schimbarea (a cata oara?) a structurii invatamantului sunt idei demagogice, aruncate in propaganda electorala, fara a se calcula consecintele profund negative ce se vor produce peste ani in scoala si in societatea romaneasca. Oameni politici, fosti ministri, lideri de sindicat care au pierdut de mult legatura cu pulsul real al invatamantului romanesc, pronunta cuvinte magice, descentralizare, desfiintarea titularizarii, a restrangerilor de activitate, iata, acum, a examenelor de admitere, anuland, de fapt, orice principiu si orice criteriu de asigurare a echitatii si a egalitatii sanselor atat pentru elevi, in obtinerea locurilor in licee, cat si pentru profesori, in obtinerea legala, transparenta, echitabila a posturilor si a catedrelor in invatamant. Eliminarea oricarui criteriu in aceasta privinta pare sa fie esenta si intentia pachetului de legi propus de noul Spiru Haret al scolii romanesti, cazut in extazul marelui succes istoric pe care viseaza sa-l obtina. Probabil ca in spatele acestor texte de lege, care vor nauci mediul educational romanesc, se afla refulari adanci ale initiatorilor lor, ale celor care la examenele de admitere nu prea s-au simtit in largul lor, care au avut copii care nu prea s-au aflat in fruntea listelor de examene, care ei insisi au dat concursuri de titularizare si au luat note neperformante, chiar scandaloase pentru ceea ce au devenit ulterior, si spera acum sa creeze posibilitati neortodoxe de a depasi ceea ce nu au fost in stare sa obtina pe calea cea dreapta. In conditiile asa-zisei descentralizari, va fi mai usor pentru un director sau un primar abuziv, pentru un sef de partid, sa-si aduca rudele, protejatii si clientela politica pe posturi ravnite la scoli si la licee bune, sa dispuna dupa bunul plac de noua feuda creata prin ultima privatizare din Romania, aceea a scolilor, sa acorde calificative cadrelor didactice cei 50% din consiliile de administratie propuse care nu sunt cadre didactice si nu au competente in domeniul educatiei. Se va ajunge la o degradare a conditiei dascalului pe care nici regimul comunist nu si-a permis sa o duca la astfel de consecinte. Noua inventie, tezele cu subiect unic, prezentate demagogic ca un triumf al gandirii pedagogice si manageriale romanesti, ar fi interesante pentru evaluarea performantelor scolare, daca nu ar avea ca scop ierarhizarea elevilor pentru inscrierea in clasa a IX-a de liceu. De aici incolo incepe insa marele camp de frauda ce se poate institui in scoala romaneasca. S-ar putea ca, pe moment, elevii si parintii sa rasufle usurati, eliberati ca de o mare grija, cum de altfel se si exprima in mod populist factorii de decizie, fara a lua in considerare complicatiile enorme pe care le va implica desfasurarea acestora. Testele nationale, care preluau experienta examenelor de admitere in licee, optimizata in ultimii ani prin evidenta rezultatelor si repartizarea computerizata, ajunsesera, de bine de rau, la o modalitate de desfasurare destul de bine monitorizata, cu posibilitati de prevenire a fraudelor verificate ani la rand. Reprezentau raul necesar cel mai mic, in comparatie cu mecanismul greoi si complicat al desfasurarii tezelor cu subiect unic. Acestea se vor desfasura in fiecare scoala, prin suprapunere cu activitatea curenta, prin supraveghere cu personal din aceeasi unitate de invatamant, cu posibilitati de copiere si de frauda multiple. In plus, in loc de o singura sesiune de testare nationala, desfasurata la sfarsitul cursurilor, si aceea cu o miscare de personal apreciabila, vor fi acum, numai pentru clasa a VIII-a, cel putin doua sesiuni, cate una pe fiecare semestru, cu distributie saptamanala pentru fiecare obiect de invatamant implicat, cu reveniri pentru cei amanati medical, pentru cei cu abandon scolar, cu toata tevatura de deplasare in teritoriu a membrilor comisiilor pentru preluarea plicurilor cu subiecte, pentru asigurarea securitatii acestora, pentru predarea lucrarilor, cu scoaterea de la ore a evaluatorilor etc. In acele zile, intregul proces de invatamant din tara este dat peste cap. Daca pana acum in timpul desfasurarii testelor nationale nu avea voie sa intre nimeni in unitatile in care se sustineau examenele, in noile conditii ori se suspenda cursurile, ori va fi o tevatura de nedescris. Avand in vedere toate aceste riscuri, care sunt reale, singurul argument ca un astfel de examen nu isi mai gaseste loc in sistemul obligatoriu de 10 ani nu are inca sustinere practica. Factorii de decizie trebuie sa priveasca in fata realitatea invatamantului romanesc, sa ia in considerare ca elevii si parintii se lupta in mod firesc pentru scoli mai bune, ca trebuie asigurata o corectitudine deplina a evaluarii si ierarhizarii candidatilor, ca nu trebuie facute mereu experimente asupra unor generatii intregi de tineri. Abuzul prin incompetenta din partea factorilor de decizie este un act cu totul condamnabil, care modifica destine umane. Iar demagogia ca deciziile lor asigura fericirea exprima cinismul si frizeaza ridicolul.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1554 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020742 (s)