News Flash:

Elevii de clasa a VII-a au scapat de cosmarul tezelor nationale

31 Octombrie 2006
860 Vizualizari | 0 Comentarii
Elevii de clasa a VII a au scapat de cosmarul tezelor nationale
• Tezele nationale vor conta la admiterea la liceu pentru elevii care sunt in prezent in clasa a VI-a, elevii claselor a VII-a urmand ca la finalizarea ciclului gimnazial sa sustina testarea nationala • In cel de-al doilea semestru al acestui an, elevii de clasa a VII-a vor da teze cu subiect unic, insa doar ca o forma de pilotare pentru a se descoperi carentele sistemului • Profesorii fac o pledoarie a acestei formule de evaluare, insa au identificat si multe carente ale sistemului
Dupa ce a decis in pripa organizarea din acest an a tezelor nationale pentru elevii de clasa a VII-a, teze care urmau sa conteze la admiterea la liceu, reprezentantii Ministerului Educatiei si Cercetarii au facut un pas inapoi si au amanat implementarea acestui sistem de evaluare pentru inca un an. Astfel, sistemul de evaluare a elevilor prin teze cu subiect unic la nivel national care urmeaza a fi corectate de profesori din afara scolii urmeaza sa fie implementat incepand cu anul scolar viitor. Cu alte cuvinte, tezele nationale vor conta la admiterea la liceu pentru elevii care sunt in prezent in clasa a VI-a, elevii claselor a VII-a urmand ca la finalizarea ciclului gimnazial sa sustina testarea nationala. Pana atunci insa, in cel de-al doilea semestru al acestui an scolar, elevii claselor a VII-a urmeaza sa dea teze cu subiect unic care vor fi corectate in centre de corectura la nivelul judetului. Acestea nu vor conta insa la admitere, fiind un test pentru Ministerul Educatiei pentru a vedea care sunt carentele acestui tip de evaluare si cum se pot indrepta acestea pana anul viitor. Plus si minus Ideea tezelor nationale ca mijloc de evaluare a elevilor care sa conteze la admiterea in liceu nu este una rea, insa a fost la un pas de a fi o catastrofa din cauza implementarii ei in pripa incepand cu acest an. Printre avantajele acestui sistem de evaluare a elevilor este faptul ca tezele nationale sunt un mijloc de evaluare extern scolii. Astfel, in urma rezultatelor la aceste teze, se poate face o evaluare a activitatii didactice si se pot lua masuri pentru indreptarea carentelor intalnite in activitatea unor cadre didactice. Sistemul prezinta insa si carente. Astfel, cadrele didactice se tem ca elevii isi vor focaliza atentia numai pe cele trei obiecte la care dau teza, neglijandu-le pe celelalte. De asemenea, propunerea ministerului prin care timpul de redactare al tezei urma sa fie de 50 de minute nu este agreata de profesori, care spun ca timpul optim pentru tezele cu subiect unic ar fi 90 de minute, avand in vedere ca un elev are nevoie de cel putin zece minute pentru a se acomoda cu cerintele unui examen cu o miza asa de mare. Pe de alta parte, pana anul viitor, conducerea Ministerului Educatiei va trebui sa rezolve toate problemele care tin de logistica organizarii tezelor unice. Printre acestea, se afla modalitatea de transmitere a subiectelor avand in vedere ca multe dintre scolile de la sate nu au conexiune la Internet, legaturile telefonice sunt instabile. De asemenea, multiplicarea subiectelor lasa de dorit, un exemplu in acest sens fiind incidentul de la testele nationale unde la Vladeni din cauza unei pene de curent, xeroxul aflat in centrul de examinare nu a putut fi folosit.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1480 (s) | 22 queries | Mysql time :0.034768 (s)