News Flash:

Elevii de la tara nu si-au batut capul cu testele nationale

27 August 2004
1360 Vizualizari | 0 Comentarii
•In cateva zeci de scoli din mediul rural mai putin de o treime dintre absolventii de gimnaziu au trecut testele nationale •Directorii acestora considera ca, din cauza saraciei, elevii au preferat sa mearga la scolile de arte si meserii, la care au fost admisi si fara teste Din cauza saraciei, multi elevi din mediul rural iesean au preferat sa se inscrie la scolile de arte si meserii din localitatile proprii si nu si-au mai batut capul cu testele nationale. Aceasta este cea mai plauzibila interpretare a unei statistici privind promovabilitatea la testele nationale din perioada 14 - 17 iunie, pe unitate scolara, statistica data publicitatii ieri de reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Iasi (ISJ). Astfel, conform acesteia, din aproape 10.900 de absolventi de gimnaziu inscrisi, peste 500 au absentat si aproape 2.900 au picat, invatamantul iesean inregistrand astfel un procent de promovabilitate sub media nationala, respectiv de 72,6%. Statistica prezinta 21 de unitati scolare cu un procent de promovabilitate de 100%, clasamentul fiind condus cu autoritate, in mod previzibil, de Colegiul National, Colegiul "C. Negruzzi", Colegiul "C. Racovita", Liceul "M. Sadoveanu" din Pascani, Liceul "D. Cantemir" s.a.m.d. Pe de alta parte, in cateva zeci de unitati din mediul rural, din comune ca Dagata, Ruginoasa, Tiganasi, Scanteia, Movileni, Deleni, Podu Iloaiei etc., mai putin de o treime dintre absolventii de gimnaziu au reusit sa obtina note de trecere la testele nationale. Meseria este preferata liceului Daca cea mai facila ipoteza este aceea a calitatii precare a activitatii didactice din acestea, directorii sustin ca, din cauza saraciei, elevii proprii au preferat sa mearga la scoli de arte si meserii din aceeasi localitate sau din localitati apropiate, la care au fost admisi si fara teste, de unde si dezinteresul aratat fata de pregatirea examenului de final de gimnaziu. De exemplu, rezultatele la testele nationale inregistrate la Tiganasi frizeaza dezastrul: la Scoala Tiganasi, din 19 candidati inscrisi, doar 5 au promovat, toti cu note sub 7, la Carniceni - Tiganasi, din 9 inscrisi au trecut doar 2, iar la Mihail Kogalniceanu, din 23 inscrisi, doar 5 au promovat. "Nu pot spune ca rezultatele sunt dezastruoase, in conditiile in care elevii au avut optiuni diferite, cei mai multi dorind sa intre Cat mai repede in productie. Suntem intr-o zona defavorizata, cei mai multi sunt saraci, nu au bani pentru a-si trimite copiii in oras, la liceu, asa incat elevii prefera sa invete o meserie chiar in comuna. Elevii nostri care nu au trecut de testele nationale s-au inscris la scoala de arte si meserii", a explicat ieri, contactat telefonic, directorul coordonator al Scolii Tiganasi, Silvia Vatamanu. Un alt exemplu frapant este Scoala Ruginoasa, unde din 50 de elevi inscrisi la teste, doar 14 au promovat, toti cu medii sub 8. "Multi elevi nici nu au vrut sa vina la teste, fiindca s-au gandit ca mai bine vin sa invete o meserie. De vina sunt conditiile materiale, anume faptul ca parintii nu au bani sa-si tina copiii la liceu. Elevii au venit in clasele de scoala de arte si meserii, la care avem doua specializari, mecanici si lucratori in industria textila", a spus si Ion Albu, directorul coordonator al Scolii Ruginoasa. Desi a subliniat limitele unui astfel de clasament - statistica, Doru Tigau, inspector general adjunct al ISJ, nu a putut exclude complet ipoteza ca, in unele dintre scolile codase, responsabilitatea rezultatelor de la teste o poarta chiar interesul si pregatirea cadrelor didactice. "In perspectiva inspectiilor scolare, am cerut o statistica pe obiecte, in urma careia sa vedem, de pilda, de ce la o anumita scoala rezultatele de la geografie au fost mult mai mici decat media. Vom verifica printr-o serie de inspectii situatiile cele mai frapante si, in functie de rezultate, vom decide ce interventii se impun. Noi le-am spus directorilor sa ii cheme pe elevi la teste, sa le explice importanta acestora, insa se pare ca familiile nu sunt interesate de acestea. Mai mult decat de a incerca sa-i convingi pe elevi de importanta examenelor, nu ai ce sa le faci", a comentat Doru Tigau. Dan POSTOLEA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1289 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018532 (s)