Eveniment-Social

Elevii ieșeni au susținut proba la matematică de la Evaluare Națională pentru clasa a IV-a: Cum au arătat subiectele – GALERIE FOTO

Publicat: 19 mai 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Elevii ieșeni au susținut proba la matematică de la Evaluare Națională pentru clasa a IV-a Cum au arătat subiectele - GALERIE FOTO
Miercuri, 18 mai 2022, elevi ieșeni de clasa a IV-a au susținut proba la limba română din cadrul evaluării naționale

Miercuri, 18 mai 2022, 7.930 elevii ieșeni de clasa a IV-a, proveniți din 169 de unități de învățământ, au susținut proba la matematică din cadrul Evaluării Naționale. Elevii au avut de rezolvat, într-un interval de 60 de minute, 20 de probleme de matematică. Aceștia au avut de efectuat diverse operații matematică, dar în rezolvarea problemelor s-a pus accent și pe testarea gândirii logice a elevilor.

Învățătorii vor corecta teste în cel mult 6 zile de la data susținerii de către elevi. Corectarea nu se va face în manieră clasică, nu se vor menționa rezolvările, ci cadrele didactice vor putea doar sublinia anumite răspunsuri, pentru a evidenția codul atribuit elevului. După corectarea testelor, părinții sau reprezentații legali ai elevilor vor fi chemați la școală, unde li se vor prezenta, în privat, testele.

În ce a constat proba la matematică a evaluării naționale pentru clasa a IV-a

Miercuri, 18 mai, elevii de clasa a IV-a au susținut testarea la matematică din cadrul evaluării naționale.

Elevii de clasa a IV-a au trebuit să rezolve, în decurs de 60 de minute, 20 de exerciții. Pentru modelul 1 de subiect, la exercițiul cu numărul 1, elevii au puși să aleagă din patru variante cum se scrie cu litere numărul natural 1828. Pentru exercițiul numărul 2, elevii ieșeni de clasa a IV-a au trebuit să scrie cu cifre arabe anul MCMXXIX. Exercițiul numărul 3 a prevăzut ca elevii să aleagă predecesorul și succesorul numărului natural 16.000. La exercițiul numărul 4, elevii trebuiau să aleagă reprezentarea grafică a unui sfert. Pentru exercițiul numărul 5, elevii au fost nevoiți să aproximeze la ordinul miilor numărul natural 1955. Pentru exercițiul numărul 6, elevii au fost puși să descopere numele continentului cu ce mai mare grădină zoologică din lume, ordonând descrescător 7 numere naturale. Pentru exercițiul numărul 7, elevii de clasa a IV-a au avut de efectuat 8 operații matematice. Exercițiul numărul 8 a presupus ca elevii să pună în exercițiu o problemă prezentată.

La exercițiul numărul 9, elevilor le-a fost prezentată o situație dintr-o livadă cu 12 rânduri a câte 14 piersici fiecare și cu alte 12 rânduri a câte 16 bananieri fiecare, iar ei au trebuit să calculeze câți pomi fructiferi cuprinde livada. Exercițiul cu numărul 10 a constat într-o problemă cu multiple operații matematice. La exercițiul numărul 11, elevii au avut de ales cu ce formă geometrică seamănă o imagine prezentată. La exercițiul numărul 12, au trebuit să aleagă în ce se măsoară masa unui animăluț de pluș.

La exercițiul numărul 13, elevii au calculat câte zile calendaristice sunt cuprinse în intervalul 14 iunie-21 iunie. La exercițiul numărul 14, elevii au avut de precizat cât înseamnă în minute 5 ore și 10 minute. Pentru exercițiul cu numărul 15, elevii au avut de calculat perimetrul unui dreptunghi cu lungimea de 26 de metri și lățimea de 14 metri. Pentru exercițiul numărul 16, elevii au avut de rezolvat exercițiul (809-791)2:2, pentru a afla Ziua Internațională a Grădinilor Zoologice și a Parcurilor.

La exercițiul cu numărul 17, elevii au avut de efectuat scăderi și împărțiri, pentru a afla câți litri de apă a primit un bursuc de la gradina zoologică. La exercițiul numărul 18, elevii au avut de efectuat 3 adunări, iar apoi au trebuit să aleagă rezultatul cel mai mare.

La exercițiul numărul 19, au avut de ales, conform calendarului, în ce zi a săptămânii cade 4 octombrie. La ultimul exercițiu, elevilor le-a fost prezentat un grafic cu 5 animale sălbatice și cu numărul aproximativ de exemplare de pe cuprinsul României. Elevii au trebuit să precizeze care dintre aceste animale sunt în număr mai mare de 2000 în țara noastră

Cum sunt evaluați elevii de clasa a IV-a

Evaluarea testelor se face în cadrul școlii de cadre didactice de către două cadre didactice: învățătorul de la clasă și un alt cadru didactic din școală, care nu a predat la clasă și nu a fost nici asistent. La corectare nu se precizează rezultatele corecte, așa cum procedează învățătorii în mod normal, dar se pot face mențiuni și se pot sublinia anumite lucruri, pentru a evidenția și argumenta codul atribuit elevului.

Cadrele didactice vor corecta testele în maximum 6 zile de la susținere. După corectarea lucrărilor, fiecare părinte/reprezentat legal va trebui să se prezinte la unitatea de învățământ pentru a lua la cunoștință rezultatele, comunicarea acestora făcându-se în mod individual și privat. Învățătorul de la clasă le va arăta părinților testul, le explică acordarea codurilor în funcție de greșelile făcute și întocmește un proces verbal, care este mai apoi semnat de către părinte.

La finalul evaluărilor, învățătorul clasei întocmește un raport la nivelul clasei, în care sunt trecute toate codurile obținute la fiecare item cu toate explicațiile necesare acordării respectivului cod, pentru fiecare elev în parte.

Raportul privind rezultatele obținute la evaluare națională, proba la limba română și matematică, pentru clasa a IV-a este discutat la nivelul catedrei, pentru ca mai apoi să fie inclus într-un raport realizat la nivel de școală.

Adauga un comentariu