Eveniment-Social

Elevii ieșeni vor avea o singură medie, iar tezele nu vor mai fi obligatorii. Ce părere au dascălii despre aceste schimbări

Publicat: 09 mai 2022
un catalog deschis, o pereche de ochelari si un pix
Elevilor ieșeni le va fi încheiată o singură medie pe parcursul anului școlar, iar tezele nu vor mai fi obligatorii, urmând ca fiecare profesor să decidă câte evaluări va face şi cum se vor desfăşura acestea

Elevilor ieșeni le va fi încheiată o singură medie pe tot parcursul anului școlar, iar tezele nu vor mai fi obligatorii, urmând ca fiecare profesor să decidă câte evaluări va face şi cum se vor desfăşura acestea. Schimbările se fac în urma unor analize ale specialiștilor în Științele educației, după ce ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat recent că structura anului școlar va fi modificată.

Noile schimbări din domeniul învățământului, care vor fi introduse din toamnă, au fost inspirate de modelul sistemelor de învăţământ din alte state din Europa.

Astfel, va fi eliminată obligativitatea tezelor pentru toți elevii români. De asemenea, în perioada următoare, va fi anunțată modificarea în acest sens a Regulamentului cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).

un catalog deschis
Potrivit structurii anului şcolar 2022-2023, cursurile vor fi organizate pe 5 module de învățare, iar elevii se vor bucura de 5 vacanțe

Profesorii vor alege dacă elevii ieșeni vor mai susține teze sau nu

 mai multi copii de liceu care dau o teza
În rândul profesorilor, părerile sunt împărţite, existând atât dascăli care privesc cu ochi buni aceste schimbări, cât şi profesori care cred că, astfel, sistemul de învățământ românesc va distrus în totalitate

Elevii din unitățile de învăţământ preuniversitar din Iaşi vor avea o singură medie, iar fiecare profesor va alege dacă îşi va mai evalua elevii prin intermediul tezelor. În rândul profesorilor, părerile sunt împărţite, existând atât dascăli care privesc cu ochi buni aceste schimbări, cât şi profesori care cred că, astfel, sistemul de învățământ românesc va distrus în totalitate.

„Am o părere foarte proastă legat de toate aceste schimbări, dar dacă s-au sfătuit cu specialiști… Oare cine sunt acei specialiști, care sunt avantajele și care sunt dezavantajele acestor schimbări? Vor distruge și bruma de educație care mai era făcută cum trebuie!”, a precizat Dan Botezatu, profesor de Geografie.

„La Legea educaţiei trebuie lucrat serios, la programele şcolare, la alocarea unui procent corespunzător din PIB (care să fie şi respectat), la condiții decente și egale pentru copii, nu numai la structură!”, este de părere Nicolae Obrejan, profesor de Fizică.

La polul opus, sunt și profesori care consideră că aceste schimbări sunt benefice pentru elevi.

„Este o măsură bună, care se practică și în alte sisteme de educație”, a spus un alt cadru didactic.

Sorin Cimpeanu, ministrul Educației
Tezele se dau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă, în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru

Sorin Cîmpeanu: „Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit inutilitatea”

o imagine de la festivitatea de inceput a anului scolar
Structura anului școlar urmează să fie modificată. Elevii vor începe școala în prima zi de luni din luna septembrie, respectiv pe 5 septembrie, urmând ca activitatea didactică să se încheie pe 16 iunie 2023

Structura anului școlar urmează să fie modificată. Elevii ieșeni vor începe școala în prima zi de luni din septembrie, respectiv pe 5 septembrie 2022, urmând ca activitatea didactică să se încheie pe 16 iunie 2023. În anul şcolar 2022-2023, pe lângă programul „Şcoala Altfel”, se introduce și programul „Săptămâna Verde”.

Acesta va fi inclus în modulele 4 și 5, la alegerea școlilor. Tezele se dau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă, în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru. Din acest an, fiecare profesor va decide dacă elevii vor mai da sau nu teze, fără să existe un regulament de notare strict.

„Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela care am susținut importanța lor, dar, văzând rezultatele, am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul. De ce am făcut această propunere de renunțare la teze?! Am făcut-o pentru că, în anul școlar 2020-2021, am văzut că 53 la sută dintre elevii României au luat note de peste 8,50. (…) Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că, luând în calcul și tezele, procentul notelor peste 8,50 n-a mai fost de 53 la sută. A fost de 60 la sută, lucru care ne-a arătat că tezele, într-adevăr, nu au relevanța scontată”, a menționat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit structurii anului şcolar 2022-2023, cursurile vor fi organizate pe 5 module de învățare, iar elevii ieșeni și din întreaga țară se vor bucura de 5 vacanțe.




Comentarii
  • Eliminarea tezelor este o greseala. Teza inseamna examen. Si in viata tot dai examene. Eliminarea tezelor inseamna deci o decuplare de la cerintele vietii de dupa scoala. Este o greseala inexplicabila pentru orice om cu simtul masurii.
    Nu stiu ce materie preda profesorul care a spus ca i se pare o masura buna. Nu i se da nici numele. Ar putea fi profesor de Educatie fizica, unde nu se dau teze, caz in care greseala ministrului nu-l afecteaza.

  • Tezele au devenit irelevante de când reprezintă 25% din medie – este ca și cum ai pune a patra notă la oral. Cu cât evaluarea se va face mai rar cu atât elevii vor învăța mai puțin. 2 note în 10 luni????

  • Tezele nu ”au devenit irelevante” de la sine. Ministerul le-a făcut irelevante. Ministerul a decis ponderea tezei în calculul mediei. Prin eliminarea tezelor, Ministerul nu îndreaptă greșeala pe care a făcut-o, ci o amplifică până la capăt. /// Notele pe parcurs evaluează modul în care elevul a înțeles o lecție, sau un capitol de materie. Tezele sunt necesare tocmai pentru că fac o evaluare a modului în care elevul a înțeles materia ca un tot, deci a modului în care el este capabil să facă conexiuni între diferitele capitole ale materiei. Adică exact ce face un examen, cum bine spunea colegul de mai sus.

Adauga un comentariu