Local

Escrocii internetului, vanati de Protectia Consumatorilor

Publicat: 06 feb. 2012
1

@ Afacerea aflata in cea mai puternica dezvoltare, comertul online, a intrat in atentia Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorlor, care va efectua un control tematic @ Ceea ce majoritatea iesenilor nu stiu despre aceasta forma de comert reprezinta tocmai drepturile consumatorilor, reglementate prin lege @ Ideea de a returna un produs in 10 zile si de a primi banii cheltuiti este un drept pe care unii comercianti online il ascund clientilor

Luna aceasta, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi va porni un control tematic la agentii economici din judet care au ca activitate comercializarea de produse sau servicii online. Anul trecut, la CJPC Iasi au fost inregistrate 23 de reclamatii privind achizitiile facute pe internet, iar pentru 2012 se preconizeaza o sporire semnificativa a numarului de reclamatii si sesizari, intrucat segmentul comertului online are cea mai rapida dezvoltare. Paginile de internet ale firmelor inspectate vor fi verificate de comisarii CJPC Iasi in vederea respectarii unei serii de obligatii legale. Printre aceste obligatii se numara informarea consumatorilor in timp util, corect si complet cu privire la identitatea comerciantului, adica adresa si codul unic de inregistrare, precum si caracteristicile esentiale ale produsului, preturile cu toate taxele, cheltuielile de livrare si modalitatile de plata. Reclamatiile apar, de obicei, atunci cand o persoana cumpara altceva decat ar fi crezut, la un cost diferit fata de cel afisat pe site, sau de la un agent economic care isi afiseaza pe internet date false privind identitatea societatii.

Denuntarea unilaterala a contractului reprezinta un drept legal al consumatorilor, de multe persoane inca nestiut si de unele firme neafisat la vederea potentialilor clienti. „Comerciantii online sunt obligati sa ofere informatii cu privire la dreptul de denuntare unilaterala a contractului. Consumatorul are dreptul sa returneze un produs cumparat pe internet, fara sa invoce un motiv, in termen de 10 zile de la cumparare, iar comerciantul are obligatia de a returna banii in cel mult 30 de zile de la incheierea contractului. O alta informatie importanta pe care agentii economici trebuie o afiseze pe pagina de internet prin care vand produse sau servicii este termenul limita de executare a serviciilor rezultate din contract”, a declarat Daniel Piftor, comisarul sef al CJPC Iasi. Comerciantii sunt obligati sa mai afiseze pe internet si date de contact ale Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor, impreuna cu un link spre pagina de internet a institutiei.

Cele mai frecvente nereguli intalnite de Protectia Consumatorilor in astfel de activitati sunt: neconcordanta intre adresa sediului social al comerciantilor afisata pe internet si cea reala, specificatii in alte limbi, netraduse, costurile de transport sau lipsa informatiilor cu privire la denuntarea unilaterala a contractului.





Comentarii
  • Am cumparat o alarma auto ASTRA **7 de pe site-ul titanicshop si am primit-o fara sirena. Dupa ce am montat-o pe masina, am avut probleme cu deschiderea usilor din pager. Am trimis alarma spre verificare importatorului ALARM SERVICE 96 BUCURESTI (prin colet postal), numai ca acesta nu s-a deranjat sa mearga la posta, motiv ptr care eu am primit coletul cu alarma retur. Asa ca AVIZ tuturor care vor shopping pe internet ! Puteti ramane cu banii pierduti, asa cum probabil am ramas eu cu o paguba de 6** lei!

Adauga un comentariu