News Flash:

Este necesara interventia organelor de control ale statului

30 Mai 2004
1288 Vizualizari | 0 Comentarii
Jongleriile financiare ale directorului Abalasei

•Afacerea de restaurare a vagoanelor de tramvai pentru firma austriaca MT Eisenbahn este platita de RATEC printr-o serie de jonglerii financiare, apeland la conturile deschise la bancile comerciale, prin eludarea legii

Mult laudata afacere de restaurare a tramvaielor pentru firma MT Eisenbahn, din Austria, nu reprezinta decat o serie de jonglerii financiare care provoaca pagube Regiei Autonome de Transport in Electric Comun, condusa acum de Neculai Abalasei. Astfel, directorul RATEC a declarat in mai multe randuri ca, in schimbul vagoanelor restaurate, Regia primeste de la firma austriaca sina si macaze semibune, adica la mana a doua. Neculai Abalasei a spus ca este vorba despre un contract tip barter incheiat intre RATEC si aceasta firma. Acest lucru se face fara ca RATEC sa aiba licenta pentru a face un contract de barter cu o firma din exterior. Pe de alta parte, firmele din tarile Europei de Est nu pot livra unor firme din vestul Europei produse reconditionate. Firmele din Estul Europei pot exporta numai produse noi. Odata cu iesirea din tara a vagoanelor reconditionate, la punctul vamal, reprezentantul RATEC trebuie sa declare data limita la care Regia va primi banii pentru produsele livrate, deoarece de un contract tip barter nici nu poate fi vorba, pentru ca RATEC nu are licenta in acest sens. Cum se fac platile in aceasta situatie? RATEC primeste de la bugetul local bani pentru subventiile la transportul in comun acordate categoriilor defavorizate ale populatiei. Banii sunt virati in contul de productie deschis de RATEC la Banca Comerciala Romana. Dupa aceea, RATEC vireaza banii intr-un alt cont, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare, pentru a-i schimba in valuta. Ulterior, valuta este transferata in contul deschis de firma austriaca la BCR. Dupa aceea, firma austriaca transfera banii din nou din acest cont in contul deschis de RATEC la BRD, justificand astfel plata vagoanelor reconditionate. Prin efectuarea acestor operatiuni bancare, RATEC pierde importante sume de bani platind comisioane. Pentru elucidarea acestei afaceri este necesara interventia organelor de control ale statului. Costurile de restaurare a unui vagon se ridica la 20 - 30 de mii de dolari americani pe bucata.
(O.N.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1205 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014601 (s)