News Flash:

Esti femeie? Iata ce nu ar trebui sa-ti lipseasca din farfurie

20 August 2010
853 Vizualizari | 0 Comentarii
Este esential sa mananci ce trebuie, indiferent de sex. Daca esti femeie, exista cateva alimente care "tin" cu sanatatea ta, prelungindu-ti chiar viata. Rosiile, mai ales cele gatite, semintele de in, somonul, sucul de merisor, iaurtul simplu si nucile ar trebui incluse zilnic in alimentatie, conform specialistilor citati de CookingLight.com. Rosiile Indiferent daca este vorba de rosiile "cherry" sau cele traditionale, rosiile sunt usor de iubit. Iar sentimentul este reciproc, numeroase studii aratand ca licopenul continut joaca un rol-cheie in prevenirea cancerului mamar si cervical. In plus, aceleasi tomate iti pazesc si inima de boli, dupa cum a aratat o cercetare realizata pe 40.000 de femei din Boston. O alimentatie bogata in legume, in general, si rosii, in special, tine departe bolile cardiovasculare. Doza ideala nu a fost inca determinata. Insa se stie ca in cazul rosiilor gatite, carora li se adauga si ulei, licopenul si alti antioxidanti devin chiar mai puternici, tot ce este benefic in tomate fiind fructificat la maximum. Seminte de in Un ingredient special in alimentatia femeilor il reprezinta semintele de in, despre care oamenii de stiinta spun ca au cel putin trei compusi benefici, fiind vorba despre acizii grasi omega 3, fibre si niste substante din clasa fitoestrogenilor, care actioneaza si ca antioxidanti. Un studiu realizat la Clinica Mayo a aratat ca semintele de in amelioreaza bufeurile specifice menopauzei, iar mai multe cercetari sugereaza ca semintele de in sunt capabile sa scada colesterolul rau si nivelul trigliceridelor. Un studiu realizat in China a aratat ca acestea sunt mai cu seama eficiente, in mod surprinzator, in cazul femeilor. Exista teorii conform carora aceleasi seminte de in joaca un rol important si in prevenirea cancerului mamar. De retinut e faptul ca aceste seminte trebuiesc evitate daca esti insarcinata sau alaptezi, efectele secundare ale consumului acestora nefiind inca pe deplin cunoscute, fiind nevoie de mai multe studii in acest sens. Doza ideala este de o lingurita sau doua pe zi. Somonul In timp ce acizii grasi omega 3 fac bine tuturor, indiferent de sex, femeile au parte de niste beneficii speciale. Daca esti insarcinata, afla ca acizii grasi omega 3 sunt esentiali in dezvoltarea fetusului, mai ales a creierului si sistemului sau nervos. Daca ai trecut de 40 de ani, nu uita ca cele mai multe femei mor de pe urma bolilor de inima, asa ca fii in garda consumand saptamanal somon. Doza indeala este de doua portii a cate 100 de grame fiecare de somon sau alt peste gras, saptamanal. Suc de merisor Cateodata, remediile naturale sunt cele mai indicate. Este cazul sucului de merisor care te poate scapa de infectiile urinare. Iar secretul nu consta in aciditatea sucului de merisor sau in Vitamina C, care se gaseste din belsug in acesta bautura. Antioxidantii si proantocianinele sunt adevaratii eroi. Aceste tanine nu lasa bacteriile sa se inmulteasca si sa aiba ca efect aparitia unei infectii urinare. Studiile recente au aratat chiar ca sucul de merisor ar putea proteja organismul si de bolile cu transmitere sexuala. Doza ideala nu este cunoscuta. Alege insa sucul de merisor 100% (cu 60 de calorii de pahar) neindulcit. Iaurt simplu Acest tip de iaurt are avantajul de a nu avea zahar sau a contine prea putin si a furniza mai multe proteine decat alte tipuri de iaurt. Cele numai 7 grame de carbohidrati, fata de 25, cat contin variantele fructate, tin nivelul zaharului din sange in frau. Adevaratul avantaj consta insa in proteinele de calitate, mai ales ca cele mai multe femei nu au nici cea mai vaga idee in ceea ce priveste proteinele consumate. Studiile arata ca un nivel mare de proteine (care sa inglobeze 30% din caloriile zilnice) ajuta la pierderea in greutate, la mentinerea masei musculare si intarzie imbatranirea. Specialistii de la Institutul American de Medicina recomanda 0,8 grame de proteine la fiecare kilogram din greutatea unei femei. Doza ideala nu exista, numarul caloriilor fiind de numai 90 la 170 de grame de proteina. Nuci O mana de nuci pe zi te ajuta in lupta cu cancerul mamar si osteoporoza. Un nou studiu a aratat ca doar 50 de grame de nuci zilnic intarzie aparitia acestui tip de cancer si incetinesc evolutia tumorilor deja aparute, in cazul cobailor. Rolul protector ar putea sa il aiba acizii grasi omega 3, despre care cercetarile recente au aratat ca tin si oasele sanatoase. Doza ideala nu este foarte mare, din moment ce nucile sunt bogate din punct de vedere caloric. Totusi, se pot consuma pana la 20 de jumatati de nuca, care insumeaza 185 de calorii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1262 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021652 (s)