News Flash:

Esti obosit tot timpul? Incearca aceste 10 alimente bogate in fier care lupta impotriva oboselii si a anemiei

18 Aprilie 2019
613 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7627 RON (+0.0020)
USD: 4.2726 RON (+0.0073)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente

Cu siguranta ca ai auzit de numarul impresionant de vitamine si minerale de care corpul tau are nevoie pentru a functiona la parametri inalti. Unele dintre ele sunt importante, altele sunt esentiale pentru sanatatea organismului tau, iar atunci cand organismul nu le primeste apar probleme mari de sanatate. Fierul face parte din lista nutrientilor esentiali.

Organismul tau are nevoie de fier pentru a produce hemoglobina. Potrivit medicului Will Cole, „hemoglobina este responsabila cu transportul oxigenului prin corp. Atunci cand nivelul fierului din organism este scazut, apar anemia si oboseala extrema. In aceasta situatie organismul se confrunta cu probleme precum functionarea deficitara a sistemului imunitar, pierderea parului si multe altele.

Vestea buna este ca nu este dificil sa oferi organismului suficient fier daca ai o dieta echilibrata, bogat, in fier.

Importanta fierului in dieta

Deficienta de fier duce la anemie, o problema cu care se confrunta multi adulti. Cel mai cunoscut simptom al anemiei este epuizarea. De asemenea, deficienta de fier poate cauza dureri de cap, ameteala, pierderea parului si chiar palpitatii ale inimii. Deloc surprinzator, fierul este extrem de important pentru functionarea sanatoasa a creierului si in special pentru dezvoltarea creierului. Lipsa oxigenului in creier poate avea consecinte grave. Trebuie spus si ca o dieta bogata in fier este importanta in timpul sarcinii pentru ca deficienta de fier poate creste riscul de avort.

Atat fierul provenit din sursa animala cat si cel provenit din plante iti asigura nevoile zilnice de fier. Totusi, fierul din plante este absorbit mai greu de organism. Insa vitamina C creste absorbtia de fier venit plante. Cel mai ridicat continut de fier se gaseste in legumele cu frunze verzi, nuci, alune si cereale dar trebuie consumate alaturi de o sursa de vitamina C.

Iata cele mai bune alimente bogate in fier.

1. Spanac

Spanacul este o leguma sanatoasa si versatila bogata in fier dar si in vitamina C, combinatie ce imbunatateste absorbtia fierului de catre organism. Il poti consuma impreuna cu cateva oua, sub forma de salata ori dat prin blender pentru a fi transformat intr-un smoothie verde.

O portie de spanac crud contine 0,8 mg de fier, adica 5% din necesarul zilnic recomandat. In schimb o portie de spanac contine contine 6,4 mg de fier, adica 36% din necesarul zilnic recomandat.

2. Crustacee

Toate tipurile de crustacee sunt surse excelente de fier. Asadar daca esti interesat de cresterea aportului de fier in dieta ia in calcul urmatoarele:

– Trei stridii crude 1,9 miligrame de fier – echivalentul a 10% din necesarul zilnic recomandat.

– 85 g de moluste gatite contin 2,4 mg de fier – echivalentul a 13% din necesarul zilnic recomandat.

– 85 de midii gatite contin 5,7 grame de fier – echivalentul a 32% din necesarul zilnic recomandat.

3. Ciocolata neagra

Da, poti consuma una, doua patratele de ciocolata neagra inainte de culcare fara sa te simti vinovat. Ciocolata neagra ofera o multime de beneficii datorita continutului ridicat in antioxidanti si fier.

28 grame de ciocolata 70% cacao are 3,4 mg de fier – echivalentul a 22% necesarul zilnic recomandat.

4. Caju

Gustarile din caju sunt excelente pentru a creste nivelul fierului din dieta proprie.

28 de grame de caju contin 1,9 mg de fier – echivalentul a a 10% din necesarul recomandat.

5. Organe de animale

Organele de animale precum ficatul, rinichii, inima si creierul sunt bogate in fier.

100 de grame de ficat de vita contine 6,2 mg de fier – echivalentul a 34% din necesarul zilnic recomandat.

6. Fasole si linte

Organele de animale nu sunt pe gustul tau? Poti folosi plantele pentru creste aportul de fier in dieta zilnica.

– O ceasca de fasole neagra contine 3,6 mg de fier – echivalentul a 20% din necesarul zilnic recomandat.

– O ceasca de linte contine 6,6 mg de fier – echivalentul a 37% din necesarul zilnic recomandat.

7. Quinoa

Quinoa se afla pe lista alimentelor foarte sanatoase.

O ceasca de quinoa gatita contine 2,8 mg de fier – echivalentul a 15% din necesarul zilnic recomandat.

8.Carne rosie

Carnea rosie nu ofera o cantitate atat de mare de fier pe cat te-ai fi asteptat.

113 g carne de vita hranita cu iarba contine numai 2,7 mg de fier – echivalentul a 15% din necesarul zilnic recomandat.

9. Broccoli

Chiar daca nu furnizeaza o cantitate la fel de impresionanta de fier precum alimentele amintite mai sus, broccoli face parte din familia cruciferelor, legume ce au proprietati anticancerigene puternice.

O ceasca de broccoli contine 0,7 mg de fier, – echivalentul a 4% din necesarul zilnic recomandat.

10. Cereale imbogatite cu fier

Cerealele imbogatite cu fier pot fi o optiune buna pentru copii, vegetarieni sau pentru persoanele foarte ocupate. Cand alegi cereale ai grija sa le iei pe cele cu un continut scazut de zahar si sa le combini cu cateva fructe de padure si iaurt natural.

Cantitatea de fier pe care de care avem nevoie zilnic?

Iata care sunt recomandarile Institutului National de Sanatate (National Institutes of Health) din SUA in legatura cu necesarul zilnic de fier.

Femei:
– 11-18 ani: 15 mg;

– 19-50 ani: 18 mg (in timpul sarcinii 27 mg, in timpul alaptarii 9 mg);

– 51+ ani: 8 mg.

Barbati:
– 11-18 ani: 11 mg;

– 19-50 ani: 8 mg;

– 51+ ani: 8 mg. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1526 (s) | 21 queries | Mysql time :0.016161 (s)