News Flash:

Estimare pozitiva pentru viitorul Iasului. Chiar si fara autostrada, vom avea 20.000 de noi locuri de munca in urmatorii cinci ani

21 Noiembrie 2017
740 Vizualizari | 0 Comentarii

Iasiul se afla in cea mai fasta perioada economica a sa iar in urmatorii cinci ani va genera 20.000 de noi locuri de munca in industrie si IT, chiar daca nu va avea autostrazi, estimeaza Bogdan Toporas Pitigoi, proprietarul Tester Grup, cu afaceri in domeniile auto si imobiliare.

Pe strazile Iasiului inca mai exista chioscuri cu sigla Tester, deschise cu 24 de ani in urma de catre omul de afaceri Bogdan Pitigoi. De la retail, acesta si-a extins operatiunile cu reprezentante auto, iar mai apoi cu dezvoltari imobiliare. Astazi, grupul sau are afaceri estimate la 53 de milioane de euro, in crestere cu 18% fata de 2016.

Citeste si: A venit ziua cea mare! Grupul Tester condus de Bogdan Pitigoi s-a schimbat! Dupa 24 de ani ideea a fost pusa in practica! FOTO, VIDEO

Prin divizia auto, Tester Grup distribuie 10 marci (Mercedes, Dacia, Land Rover, Jaguar, Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Opel, Honda si Mazda). Pe domeniul imobiliar, detine Solo Park, cel mai mare parc logistic din Moldova (18.000 mp) si este unul dintre cei mai mari proprietari de spatii de birouri din Iasi (30.000 mp).

„Cel mai mare client al nostru este Lear Corporation, al doilea producator mondial de scaune auto. Ocupa 12.000 mp din suprafata totala de 18.000 mp de hale industriale”, spune omul de afaceri iesean. Alti clienti in hale mai sunt TMS Global Logistics si Renania.

In spatiile de birouri ale Tester Grup exista companii precum Conduent, Xerox, Oracle, GfK si Aviva. Gradul de inchiriere din birouri este de 98%, potrivit proprietarului.

Datorita cererii din partea chiriasilor care vor sa dezvolte afaceri in Iasi, Tester Grup continua sa investeasca 15 milioane de euro in 2018, in construirea a 5.000 mp de hale industriale si 10.000 mp de birouri, precizeaza Bogdan Pitigoi.

Acesta considera ca Iasiul este in „cea mai fasta perioada economica” a sa. Fapt certificat de dezvoltarea foarte buna a traficului, aeroportul din oras sarbatorind recent pasagerul cu numarul 1 milion, arata Pitigoi.

Proprietarul Tester Grup admite insa ca lipsa autostrazilor din Moldova reprezinta o problema pentru atragerea de investitii in special in industrie. „E mai greu sa vina producatori, multi tin cont de distanta. Ar fi mai multe investitii in domeniul industrial si o cerere mai mare pe hale industriale, daca ar fi autostrazi”, spune afaceristul iesean.

Pe de alta parte, acesta considera ca pentru sectorul IT si BPO nu este un dezavantaj lispa autostrazilor.

Decalajul dintre Moldova si restul regiunilor, mai mic fata de acum 100 de ani

In ciuda faptului ca Moldova a ramas in urma din cauza lipsei autostrazilor, Bogdan Pitigoi este increzator ca se reduce decalajul fata de restul regiunilor. „Decalajul este mai mic fata de acum 100 de ani. Zona de nord-est a fost subdezvoltata dintotdeauna, din cauza asezarii in afara arcului carpatic. Era mai greu sa treci muntii cu calul”, explica Pitigoi.

Potrivit lui, acum este insa mai usor sa investesti in ceva ce nu necesita transporturi grele, datorita avioanelor. De asemenea, acum sa ai acces la informatii si din Iasi este mult mai usor decat inainte, datorita Internetului si retelelor de socializare. 

In ceea ce priveste salariile mai mici din Moldova, Pisigoi spune ca acestea sunt din cauza geografiei si istoriei. „Aici a asezat Dumnezeu Iasiul. E geografie, ce putem sa facem? Nu suntem in Timisoara, noi suntem in Iasi”.

Potrivit lui, in Moldova salariile sunt cu circa 15-20% mai mici decat in Vestul tarii. Dar acest lucru poate reprezenta un factor in atragerea investitorilor.

„Intr-adevar este mai departe, dar daca ai costuri mai mici, atunci poate fi un avantaj pentru cei care vad mai departe de distanta in kilometri”, spune afaceristul iesean.

El crede ca avantajul costului cu forta de munca al Moldovei se va pastra si daca va creste salariul minim pe economie la 1.900 de lei, pentru ca este vorba despre cerere si oferta. „Daca va fi mai mare cererea de operatori in Vestul tarii, bineinteles ca si operatorii vor fi mai scumpi. Daca e mai mic la noi, vor fi mai ieftini, indiferent la ce ne raportam, salariul de azi sau salariul de maine”, explica proprietarul Tester Grup.

Mai mult, vor aparea si investitii in domeniul productiei de componente mici si scumpe, pentru care distanta nu este o problema, mai spune dezvoltatorul de spatii logistice care a avut discutii cu astfel de investitori.

„Eu sper ca in urmatorii 3-5 ani sa vorbim de 10.000 de noi locuri de munca in domeniul industrial, pe masura ce investitorii vor descoperi ca nu doar distanta conteaza, ci si costul si disponibilitatea fortei de munca”, estimeaza Bogdan Pitigoi.

De asemenea, acesta anticipeaza ca in urmatorii cinci ani inca 10.000 de noi locuri de munca vor fi create in Iasi in domeniile IT si BPO.

„Sunt 2.800 de studenti care ies anual din facultate, care pot lucra oricand in IT, outsourcing si BPO. Nu se vor angaja toti, dar 2.000 daca se angajeaza, tot vorbim de 10.000 in cinci ani. Deci, cred ca e loc”, spune proprietarul Tester Grup.

In ceea ce priveste evolutia salariilor celor 700 de angajati ai Tester Grup ca urmare a modificarii Codului Fiscal, Bogdan Pitigoi considera ca acestia „trebuie motivati, nu demotivati”.

Omul de afaceri iesean a mai spus ca este deschis la oportunitati de a vinde companii din grup, dar si la achizitii.

Pe langa auto si imobiliare, Tester Grup mai are operatiuni in productie textile, retail, asigurari si ospitalitate. Grupul a trecut anul acesta prin primul sau proces de rebranding, asigurat de catre Brand Tailors.

Grupul detine 65.000 mp in Iasi, dintre care 30.000 mp sunt spatii de birouri (Ideo, Centro si Solo), 18.000 mp de hale industriale (Solo Park) si 17.000 mp pentru reprezentante auto (Casa Auto). Totodata, mai detine fabrica de textile cu brand-ul Sense, restaurantul Ideo si cafeneaua Idei Cafe.

sursa: economica.net

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

munca tester grup lipsa autostrazilor problema
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1467 (s) | 21 queries | Mysql time :0.024117 (s)