Europarlamentarul Popa critica indiferenta guvernamentala fata de olimpici

27 Septembrie 2008
1206 Vizualizari | 4 Comentarii
MIHAELA POPA
• "Lasati sa astepte la portile Guvernului, tratati cu indiferenta si politicianism, olimpicii tarii isi vad meritele minimalizate. Venind din toate colturile tarii pana la Bucuresti, acestia au primit in schimbul rezultatelor si sutelor de ore de munca doar un tricou si o diploma", a afirmat Mihaela Popa, europarlamentar si membru al Comisiei pentru Cultura si Educatie

In urma materialului despre demagogia premierii elevilor olimpici, articol publicat in paginile cotidianului BUNA ZIUA IASI, europarlamentarul Mihaela Popa, profund indignata de cele aflate, a cerut printr-o scrisoare deschisa ca premierea sa fie realmente facuta, nu doar cu diplome si tricouri. Aceasta premiere a constat in diplome, vorbe goale si tricouri. Nici la premierea de la Iasi a olimpicilor nationali nu au fost oferite decat diplome si cate o floare. Reamintim ca luni, 22 septembrie, la Palatul Victoria, in prezenta primului-ministru si a ministrului Educatiei au fost premiati olimpicii internationali ai tarii. Europarlamentarul Mihaela Popa a adresat o scrisoare deschisa premierului Calin Popescu-Tariceanu, prin care-i cere ca macar acum sa premieze cu adevarat valoarea tinerilor olimpici. "Domnule Prim-ministru: Am aflat cu dezamagire despre asa-zisa premiere a elevilor de aur ai Romaniei, pe care ati «organizat-o» in aceasta saptamana. Lasati sa astepte la portile Guvernului, tratati cu indiferenta si politicianism, olimpicii tarii isi vad meritele minimalizate. Venind din toate colturile tarii pana la Bucuresti, acestia au primit in schimbul rezultatelor si sutelor de ore de munca doar un tricou si o diploma. Domnule Prim-ministru, valorile societatii romanesti sunt modelate si prin elite, iar acesti tineri, alaturi de profesorii lor, care au reusit performante de exceptie la cel mai inalt nivel, fac parte din elita Romaniei. Oriunde in lume, performanta e apreciata, iar Romania ar trebui sa acorde recunoasterea cuvenita unor tineri cu care ne mandrim atat pe plan national, cat si pe plan international.

Indiferenta pe care a aratat-o pana acum Guvernul pe care il conduceti fata de tinerii din scolile romanesti inseamna si indiferenta pentru viitorul Romaniei. Prin aceasta atitudine incurajati de motivarea elevilor, lipsa de incredere a acestora in modelele reprezentate de dascalii lor si, nu in ultimul rand, aduceti un afront efortului intelectual. De ce sa ne mai miram ca un intreg sistem educational isi pierde credibilitatea in ochii parintilor si ai elevilor, din moment ce in ultimii trei ani nu a existat nici un program care sa promoveze performanta, nu au fost accesate fonduri europene pentru crearea unor centre de excelenta si chiar mai mult, nu a existat o politica si o reforma adevarata care sa stimuleze calitatea in educatie? Traiesc cu speranta, stimate domnule Prim-ministru, ca macar in al doisprezecelea ceas veti lua decizia de a premia cu adevarat valoarea, munca si performanta elevilor si profesorilor din sistemul educational romanesc. Acesti invingatori in domeniul lor trebuie sa devina modele pentru ceilalti, iar respectul nostru - si nu umilinta - ii vor impune ca atare", a aratat Mihaela Popa, europarlamentar si membru al Comisiei pentru Cultura si Educatie, in scrisoarea deschisa catre premierul Tariceanu.