Actualitate

EXCLUSIV BZI! Cum va arata santierul de pe cea mai mare artera rutiera a Iasului

Publicat: 28 mai 2013
1

@ Santierul de pe Axa Sud va fi deschis in cel mult doua saptamani @ Reprezentantii constructorului SC Viarom SA promit ca lucrarile vor fi derulate in cea mai mare parte noaptea @ Inainte de reabilitarea Pasarelei si a liniilor de tramvai, vor fi asfaltate cate doua benzi pe sens, din CUG pana in Podu Ros

Inceperea lucrarilor pe Axa Sud (CUG – Podu Ros – n.r.) depinde de rezultatele de la laboratoarele de specialitate pe care constructorul le asteapta, dupa ce a facut prospectiuni la strada, soseaua si Pasarela Nicolina. Inchiderea Pasarelei Nicolina va avea loc cu siguranta atunci cand vor fi incepute lucrarile. Deocamdata nu exista confirmari nici pentru varianta de inchidere doar a unui sens de mers, nici pentru inchiderea ambelor, fiind asteptate rezultatele de laborator. „Pana nu vin analizele de la laborator, nu pot face precizari legate de modul in care se va interveni pe Pasarela Nicolina. De principiu, nu cred ca Pasarela va fi inchisa totalmente pe timpul lucrarilor. Deocamdata am facut prospectiunile si am luat probe de pe strada si soseaua Nicolina, iar rezultatele pentru ele le vom avea intr-o saptamana”, a declarat Dragos Dascalu, directorul sucursalei iesene a SC Viarom SA, firma care se ocupa de lucrarile de pe Axa Sud. In premiera pentru santierele din oras, finantate cu bani europeni, lucrarile de pe Axa Sud ar putea fi derulate preponderent pe timp de noapte, lucru care nu s-a petrecut pe niciun santier deschis pana acum de municipalitate.

„Noi vom inainta un program de management al traficului spre aprobare la Primarie. Din discutiile initiale pe care le-am purtat, ni s-a promis ca vom avea tot sprijinul din partea autoritatilor pentru a derula, pe cat posibil, pe timp de noapte lucrarile in zona, exceptand situatiile in care va fi nevoie sa utilizam piconul (utilaj – n.r) sau picamerele”, a declarat reprezentantul Viarom.
 
Prima surpriza a constructorului: lucrari nocturne, la doua capete
 
Detaliile oferite de inginerii de la Viarom explica in mare modul in care va decurge circulatia pe zona CUG – Podu Ros in urmatorii doi ani. Astfel, in prima faza, va fi turnat un covor asfaltic pe tronsoanele dintre borduri si liniile de tramvai. Dupa asfaltarea a cate doua benzi pe fiecare sens de mers, vor fi atacate zona de pietonal, zona liniilor de tramvai si, probabil la final, Pasarela Nicolina. Concretizarea promisiunii de a derula lucrarile noaptea si de a asigura doua benzi de circulatie proaspat asfaltate pe fiecare sens chiar din prima etapa a lucrarilor ar putea face din  santierul de pe Axa Sud primul proiect gandit coerent  din punct de vedere al etapizarii lucrarilor. „Le pregatim iesenilor o surpriza de proportii. Noi vrem in primul rand sa le oferim soferilor o ruta circulabila chiar si pe durata lucrarilor. Vrem sa incepem cu lucrarile de asfaltare pe de o parte si de alta a liniei de tramvai. Practic, noi intentionam sa demaram lucrarile de asfaltare din ambele capete (Rod Podu Ros respectiv Capat CUG – n.r.).  Vom lasa 50 de centimetri de la trotuare liberi, pentru a putea interveni la schimbarea bordurilor si ulterior la refacerea pietonalului. Prin acest mod de lucru, incercam sa le oferim soferilor aproape doua benzi pe sens, daca putem spune asa. Initial, aplicam un strat de geogrila pentru a turna peste el primul covor asfaltic, care ar inlatura problemele denivelarilor. Acolo unde este cazul, vom interveni cu piconul pentru spargerea dalelor de beton care sunt miscate, pentru a obtine o planeitate a drumului odata cu turnarea primului strat de asfalt”, a declarat Dragos Dascalu, reprezentantul din Iasi al constructorului SC Viarom SA.





Comentarii
  • Cred ca di.Ciprian are dreptate,minuni nu cred ca o sa se intample.Am inteles din presa ca directorul de la Viarom este economist de profesie,dar vad ca se pricepe la drumuri mai tare ca un inginer CFDP.Minunile nu tin decat 3 zile apoi sa vezi ******** in trafic si durere in basca a constructorilor.

  • Nu e vorbarie,sunt firme care inca respecta caietele de sarcini si care aplica tehnologia asa cum ar trebui…din pacate tind sa cred ca aici nu se va respecta in totalitate,banii corup!

  • Alternativa la pasarela: vechea bariera de langa ea, dotata cu semafoare si ronduri din plastic la ambele capete; restrictie de viteza la 5-10km/h pt trenuri cu actionarea barierei la +/- un minut de tren si, eventual politistul din P. Ros mutat aici la orele de varf. E asa de simplu daca se vrea…

    • Bravo mai Ioane,dupa cele spuse de tine trebuie sa dai peste cap mersul trenurilor ,care in lant implica multe alte pierderi pentru a trece tu peste calea ferata. Cauta alta solutie fiindca asta costa mai mult decit lucrarea ce va fi facuta la pasarela .

      • Mersul trenurilor nu se da peste cap, oricum se apropie de gara si reduc viteza.
        Pe unde mai pui ca oricum pe acolo isi risca viata sute de oameni in fiecare zi. Un semafor i-ar face mai atenti.

    • dpdv legal nu cred ca au voie sa faca trecere la nivel peste mai mult de doua linii de tren, iar acolo ai vreo patru cinci.

    • Felicitari pentru faptul ca te gandesti la astfel de lucruri,dar iti voi explica pe scurt de ce o varianta imposibila! Pasarela e situata deasupra a 2 strazi principale cu care practic masinile care circula pe ea nu au legatura! In momentul in care s-ar pune in practica ideea ta,excluzand incurcarea mersului trenurilor,s-ar intampina 2 probleme,soferii ar trebui sa cedeze trecerea masinilor care circula pe cele 2 strazi principale despre care vorbeam! Cam ce crezi ca ar iesi ?

    • Pentru ca nu ai fost in strainatate. Se intrerupe si acolo. Sau se ingusteaza drumul si tot apar probleme. Chiar si pe autostrazi. Dar lucrarile dureaza, intr-adevar, mai putin.

  • … ne-o sugem singuri fratilor !Nu vad cu ce ajuta bagarea tranvaielor in zona … mai mult o s-a incurce traficul si asa aglomerat .

    • asa-i, nu prea inteleg ce tot baga tramvaiele… si asa ratp e falimentar, dar o sa mai cumpere niste sh-uri, alte contracte capusa, doar de asta se tin astfel de companii de stat…

      • Tramvaiele in primul rand nu sunt poluante, iar in al doilea rand, la orele de varf merg mult mai ok decat autobuzele (asta daca nu le blocheaza soferii liniile). Eu sunt pentru tramvaie.

          • nu se compara poluarea produsa de un autobuz cu cea a unui tramvai, care, de altfel, tinde spre zero! in afara de asta, un tramvai preia un numar mult mai mare de calatori, rezolvandu-se astfel problema aglomerarii statiilor in orele de varf, in special dimineata!

    • Traficul e aglomerat tocmai datorita lipsei tramvaielor. Sunt prea multe masini. Un tramvai are capacitate mai mare decat un autobuz articulat. Ba chiar poti face un intreg tren din tramvaie.

      Daca dispare RATP, ia gandeste-te cum va fi ca jumatate din clientii lor sa-si cumpere cate o masina. La mana a doua se gasesc destule junghiuri sub doua mii de euro. Cum va arata traficul? Asa-i ca va fi si mai rau?

  • Bravo daca pun din nou in circulatie tramvaiele automat vor face si staii in mijlocul drumului care vor restrictiona traficul la orele de varf

  • Treaba cu tramvaiele ar incurca. Ar merge doar in varianta in care ar scoate autobuzele ceea ce sincer m-ar bucura. Oricum is depasite tehnic si nu merg decat cu 30-40% din frane. De aia si merg incet. bagati tramvaie scoateti autobuzele si o sa circulam lejer din cug pana in p ros. Sper ca ce am citit noi aici sa se si aplice. Dar ramane de vazut ca intotdeauna exista un DAR la mijloc.E

    • Daca s-ar construi parcari subterane (cu abonament, nu moca) in zonele cu blocuri turn din Nicolina – CUG, s-ar elibera si prima banda auto.

      Apoi se pot separa liniile de tramvai de restul traficului, creindu-se un „metrou usor”. Oricum astea-s viseeeee. Totusi, fara transport in comun, traficul va fi mult mai rau. Un tramvai ocupa spatiu cat zece masini, dar transporta dimineata cat cincizeci.

      • Nu se poate! Lucrarile ar costa foarte mult,automat si abonamentul pentru un asemenea loc de parcare ar avea un pret foarte piperat,deci n-ar fi ceva convenabil,iar eu sincer tot pe bulevard as parca la fel ca si acum![p.s: stau in cug ] In schimb nu cred ca asta e o zona problema a traficului din oras,se parcheaza in zone mult mai circulate pe prima banda si nu se mai iau masuri!

  • VIAROM a bulit strada si in Alexandru unde isi ating oamenii in fiecare zi masinile..si au abandonat lucrarea acuma toarna covoarea in cug si podu ros sa fim seriosi..oricum e o lucrare delicata care poate genera mari blocaje

  • Zona Podu Ros-CUG este una dintre cele mai aglomerate din oras. Faptul ca tramvaiul va reveni pe acest tronson poate fi doar un lucru imbucurator.

    Tramvaiul nu va incurca traficul, ba chiar il va descongestiona, pentru ca va scoate MAZ-urile de primele doua benzi, lasand tocmai masinile sa mearga inainte. Si un refugiu de tramvai, amplasat din loc in loc, nu v-a incurca asa de tare traficul, parerea mea.

    Stiu ca domniile voastre se gandesc doar la masina personala. Dar iata ca exista si unii oameni care NU au permis de conducere. Ce facem? Ii excludem din ecuatie.

    „Maria sa masina, sau cum”?

Adauga un comentariu