News Flash:

EXCLUSIV! Cand vedeti un tramvai, faceti-i poze! In curand ar putea fi retrase de pe traseele din Iasi! Este vorba de siguranta tuturor!

23 August 2017
3494 Vizualizari | 4 Comentarii
• Tramvaiele din Iasi nu pot fi reparate din cauza furnizorilor de echipamente • O licitatie a fost anulata dupa ce o firma din Bucuresti a refuzat sa semneze contractul • S-a incercat prin incredintare directa, dar sunt probleme cu onorarea contractului • "Nu stiu, vom vedea daca mai colaboram. Sunt destul de suparat. Am un colaborator din China care cere mai multi bani pentru ca pretul otelului a crescut", spune administratorul New SH S.R.L. • Sunt afectate cel putin 20 de tramvaie, care nu vor mai putea circula intr-o luna, doua

Situatie delicata pentru Compania de Transport Public Iasi. O parte dintre tramvaiele din dotare mai pot circula maximum o luna pe calea de rulare din Iasi. Asta, pentru ca bandajele, adica rotile, sunt uzate pana aproape de limita superioara.
Conducerea companiei a initiat o procedura de licitatie, dar surpriza a venit cand firma castigatoare a refuzat sa semneze contractul. Contractul era de peste 100 de mii de euro, iar pentru ca au refuzat semnarea au pierdut doar garantia de 5000 de lei. Sefii CTP nu au primit o explicatie.

"Noi am mai avut o procedura. Au fost trei firme, dar a castigat Loreto Exim S.R.L. din Bucuresti. Nu au semnat contractul, fara sa dea o explicatie. Noi avem 20 de tramvaie care sunt la limita, mai tin o luna, doua. Au fost total neseriosi. Asa ca am anulat licitatia. Au fost tinuti pana la finalul lunii iulie fara sa semneze contractul", a spus Cristi Stoica, director CTP.

Reporterii BZI au incercat sa discute cu reprezentantii Loreto Exim S.R.L., dar acestia nu au putut fi contactati. Conform datelor societatii, administrator, dar si unic asociat, apare Valentin Lolea. In 2016, cifra de afaceri a fost de 2,7 milioane lei, cu un numar de sase angajati.

S-a scumpit otelul

Pentru ca acel contract a cazut, CTP a apelat la o firma din Iasi, New SH S.R.L. Astfel, in cursul saptamanii trecute, s-a facut o comanda de 84 de roti, contractul fiind atribuit direct, cu o valoare de aproape 130 de mii de lei. New SH S.R.L. este administrata de Misu Ticu Hirtan. Societatea functioneaza cu un singur angajat, iar anul trecut a avut o cifra de afaceri de 1,3 milioane de lei.
Reporterii BZI au stat de vorba cu administratorul firmei din Iasi, iar acesta s-a aratat foarte suparat deoarece exista posibilitatea ca comanda catre CTP sa nu poata fi onorata.

"Nu stiu, vom vedea daca mai colaboram. Sunt destul de suparat. Am un colaborator din China care cere mai multi bani pentru ca pretul otelului a crescut. Pe piata mondiala a otelului sunt tot timpul cresteri", a declarat administratorul New SH S.R.L. In cursul zilei de maine, sefii CTP ar urma sa aiba o discutie cu administratorul firmei iesene.

Necesarul era mult mai mare

Daca Hirtan ar putea livra echipamentele, acestea ar ajunge doar pana la finalul anului. Sefii CTP vor ca in primavara sa reia procedura de licitatie. In cadrul licitatiei esuate s-a dorit schimbarera bandajelor la tramvaiele GT4, GT8 si ST10. Era vorba despre 276 de bandaje, la un pret estimativ de 125 de mii de euro.

"Bandajele trebuie sa fie in conformitate cu documentele de standardizare in vigoare, cu reglementarile nationale si internationale. Bandajele se vor livra la sediul autoritatii contractante. Livrarea se va face esalonat, pe baza comenzii emise de Compania de Transport Public Iasi, in termen de 90 de zile de la emiterea comenzii. Transportul va fi asigurat de catre ofertantul castigator. Plata se va efectua prin numerar, cec sau ordin de plata in termen de maximum 30 de zile de la primirea comenzii. Bandajele vor trebui sa fie garantate de producator/furnizor timp de doi ai pentru orice defect de fabricatie nedescoperit la data livrarii produsului, dar nu mai putin de 18 luni de la montare. Timpul de imobilizare a tramvaielor prin nelivrarea la termenele stabilite prin contract a bandajelor, cat si datorita pieselor cu defecte tehnice, va fi de maximum 4 zile de la data comunicarii a acestora", se arata in caietul de sarcini.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

transport public licitatie tramvaie cristi stoica contract ctp roti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

IESEANCA  | #620280
Lasa ca deschide Relu o sectie la CUG in colaborare cu rudele lui de la Zanea, Stanescu si o sa fie bine pentru toata lumea.
Jean  | #620288
Nu se mai strunjesc bandaje la Pascani?
bzi  | #620340
Bine in plm ca ne-ati chinuit ani cu sinele alea si ati ftt banii ca acu sa puneti asphalt peste sine
vjspojpojvfa  | #620374
NU-SI PUNE NIMENI SI ALT GEN DE INTREBARE? OARE DE CE REFUZA TOTI SA COLABOREZE CU RATP-CTP? CAT DE SERIOSI SUNTETI VOI SA COLABOREZE CINEVA CU VOI? RATP,,FALIMENT SI DATORITA NEONORARII FINANCIAR A CONTRACTELOR,,,,MOTIVUL? NU INTERESEAZA,,OMUL STIE CA VA DA MATERIE PRIMA SI VOI NU MAI PLATITI..LA VOI ESTE NESERIOZITATE,,,DE CE NU SE MAI ADUC BANDAJE DE LA MARSA? DA CINEVA UN RASPUNS? PLAUZIBIL?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2214 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014457 (s)