Titlurile zilei

EXCLUSIV! Lăcomia firmelelor de turism în timpul pandemiei COVID-19! Ieșenii imploră să li se înapoieze banii de vacanță. Patronii au vândut de 2 milioane de euro

Publicat: 28 mart. 2020

Clienții care au cumpărat pachete de turism pentru această vară au rămas cu buza umflată. Firma Kusadasi refuză să le înapoieze banii. Le-au oferit vouchere, care nu pot fi folosite în această perioadă de criză. Afacerișii fac într-un an și 2 milioane de euro. „Cei de la agenție au refuzat să-mi returneze suma. Mi-au spus că au o variantă să-mi dea vouchere de avion și 300 de euro. Unde te poți duce cu avionul, în contextul pandemiei? Nu mi se pare normal ce se întâmplă”, spune un ieșean. „Am primit răspuns de la agenție că, pe lângă penalizarea de 25 de euro de persoană, ei ne mai «oferă» un voucher avion pe care îl putem folosi până în 2021, în valoare de 420 euro. Acest lucru mi se pare un abuz. În acest moment nu mai am siguranța că pot plăti un concediu de 9.000 de lei”, spune R. Burlacu, care a făcut o plângere și la Protecția Comsumatorului. Reprezentanții Kusadasi exclud varianta de a returna în integralitate sumele plătite de clienți

Pandemia de COVID-19 a dat peste cap planurile de vacanțe făcute de mulți ieșeni. Acum, aceștia încearcă să recupereze banii de la agențiile de turism, sumele fiind considerabile. Însă, agențiile nici nu vor să audă de înapoierea banilor. Culmea, oferă vouchere pentru călătorii cu avionul, în condițiile în care nu se mai circulă în afara țării. Cei care s-au plâns de această situație au cumpărat pachete de turism de la societatea Kusadasi SRL, care are un punct de lucru și în Iași, pe strada Vasile Alecsandri, în apropiereea Stării Civile.

„Anul trecut, în decembrie, am cumpărat un pachet de turism de la agenția Kusadasi. E vorba despre un sejur în Egipt, pentru care am achitat 1.500 de euro, cu un rest de plată de 600 de euro. Era pentru patru persoane, timp de șapte nopți. Cei de la agenție au refuzat să-mi returneze suma. Mi-au spus că au o variantă să-mi dea vouchere de avion și 300 de euro. Unde te poți duce cu avionul, în contextul pandemiei? Nu mi se pare normal ce se întâmplă. Am făcut reclamație la Protecția Consumatorului. Voi vedea ce se întâmplă. Am discutat la firmă prin mail. Răspunsul l-am primit de la o avocată”, a spus ieșeanul C. Nechifor.

Reclamantă: „Nu îmi permit”

Alt client nemulțumit de serviciile Kusadasi a povestit pentru BZI că a căzut în aceeași capcană a voucherelor.

„În urma achiziționării unui pachet turistic pentru Turcia, în perioada 26 mai – 2 iunie 2020, pentru care am plătit o primă tranșă de bani în valoare de 520 euro, din cauza contextului actual, am solicitat anularea vacanței. Am primit răspuns de la agenție că, pe lângă penalizarea de 25 euro de persoană, ei ne mai «oferă» un voucher avion pe care îl putem folosi până în 2021, în valoare de 420 euro. Acest lucru mi se pare un abuz.

În acest moment nu mai am siguranța că pot plăti un concediu de 9.000 de lei. Pachetul era pentru trei persoane, timp de 7 zile. Urma ca pe 2 aprilie să plătim diferența până la 1.700 euro. Impactul asupra familiei mele este major. Nu am de unde să dau acei bani. Este prima oară când apelez la o agenție. Cu siguranță, următoarea vacanță o vom face în România, pentru că este nevoie de susținere. Și eu am depus o reclamație la Protecția Consumatorului”, a precizat R. Burlacu.

Nu pot returna sumele

Reporterii BZI i-au contactat pe reprezentanții agenției de turism, care au transmis că cei care au anulat vacanțele vor fi despăgubiți în natură, nicidecum în bani.

„Reprogramarea vacanțelor acceptată de hotelieri în aceleași condiții, respectiv sumele achitate până în prezent de turiști să fie integral folosite pentru următoarea vacanță programată, fără niciun fel de penalități (varianta în care clienții nu pierd nimic). Termenul pentru reprogramarea vacanței l-am stabilit până la data de 30.09.2021, acesta fiind în beneficiul turiștilor pentru că este o perioadă mai mare de timp, fiind inclus și sezonul de vară al anului următor. Pentru turiștii care refuză programarea și solicită în mod imperios anularea vacanței, suntem în imposibilitatea obiectivă de a face rambursarea tuturor plăților în numerar.

De aceea, am propus ca o parte din restituire să se facă și sub formă de voucher, care este un document care atestă creanța comercială a turiștilor, pe care îl pot folosi pentru rezervări până la data de 30.09.2021. Pe lângă acest voucher, cealaltă parte rămasă din sumele achitate se va restitui turiștilor în termen de 14 zile de la data la care hotelierii o rambursează”, a precizat Oana Yapici, directorul agenției, într-un răspuns oficial.

Agenție cu tradiție în Iași

Agenția Kusadasi este prezentă în Iași încă de la finalul anilor ’90. Societatea este controlată de la București de către doi asociați: Hasan Yapici și Oana Iulia Yapici. În 2018, din vânzarea pachetelor de turism, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2 milioane de euro, cu profit de 500.000 euro, cu un număr de 48 de angajați.

„Kusadasi este o agenție de turism tour-operatoare înființată în 1999, membră A.N.A.T. și C.C.I.R. În toți acești ani am încercat prin pregătirea personalului să ridicăm cât mai mult calitatea serviciilor oferite. Kusadasi, prin personalul ei dinamic și gata oricând să vă ajute în orice problemă, încearcă să vă ofere cel mai bun raport calitate/preț. Agenția noastră vă pune la dispoziție: cazare în hoteluri de toate categoriile din Turcia, Egipt, Tunisia, Bulgaria, Grecia și alte destinații; transport sigur și confortabil (curse back-to-back pentru Turcia, Egipt și Tunisia pe timpul verii); bilete de avion pentru orice destinație; asistență turistică”, se arată în descrierea afacerii.




Comentarii
  • Nici cu cei de la Paralela 45 nu imi este rusine! Mi-au comunicta ca voi pierde 900 de euro din banii dati deja si restul voi primi sub forma de vouchere , in conditiile in care am asigurare storno

  • Este incredibil ce se intampla, tot la Kusadasi avem si noi un sejur pentru Egipt, cu plecare de pe 19.04.2020. Doar prin email am discutat si noi, si aceeasi problema o avem. Ni se opresc din bani cate 25 euro de persoana, ni se ofera un voucher in valoare 520 de euro valabil pana la 30.09.2021. Le-am comunicat ferm ca nu vreau, eu am platit sejurul integral in euro (asa a fost contractul in euro), nu in altfel de hartii (ca nu m-m dus sa le dau servetele sau carti de joc, ca si haritie) in loc de 520 de euro. Si mai spun ei ca o alta parte din bani ni se va da in 14 zile dupa ce ii primesc de la furnizori. Eu nu imi vreau decat banii inapoi. Maine dimineata voi face si o plangere la ANPC. Este furt pe fata, nu fac decat sa traga teapa! RUSINEEEEEEEEEEE!
    Ar fi bine sa scrie cat mai multi ca sigur sunt multi ca noi si sa ne unim cumva impotriva lor.

  • Inselaciune pe fata! Se rezolva in instanta, unde primiti si cheltuielile de judecata plus eventuale penalizari. Nu ezitati sa contactati un avocat, nu va mai chinuiti cu ANPC-ul si altii!

  • articol de rahat! nu realizati ca firmele acelea au dat banii mai departe pentru avion si cazari! oilor! turme idioate ce sunteti care comentati aiurea! mergeti la anpc oilor!

  • Oaie esti tu, care scrii aiurea, te-au pus ei sa scrii, sau esti chiar unul dintre ei? esti vreo angajata, de esti „anonim” Sa va fie rusine!

Adauga un comentariu