News Flash:

Exploziv! Lovitura grea pentru mafia taxiurilor din Iasi. Sanctiune fara precedent pentru o serie de abuzuri grosolane

14 Octombrie 2017
27614 Vizualizari | 3 Comentarii
Mircea Manolache
• Situatie incredibila pe piata taximetriei din Iasi • Un abuz al patronilor firmelor de taximetrie din Iasi a fost demascat de institutiile statului • Una dintre cele mai importante aplicatii pentru taxi risca sa fie blocata de catre o mana de indivizi pusi pe imbogatire pe spinarea soferilor • Pentru ca aplicatia a ajuns sa fie tot mai folosita si solicitata in Iasi, cei care cauta sa monopolizeze aceasta activitate au ajuns la disperare 

Caz unic in Iasi. Un grup de indivizi pusi pe facut bani prin metode ilegale cauta cu disperare sa blocheze orice mijloc care le sta in calea imbogatirii rapide. Dupa ce s-au apucat de tranzactionat licente in regim taxi dupa bunul plac, la negru, gasca respectiva cauta cu orice pret sa elimine concurenta.

Unii dintre patronii firmelor de taximetrie din Iasi nici nu concep ca pe piata sa apara vreun concurent care sa le scoata banii din buzunar si sa le fure clientii care apeleaza la dispeceratele lor. Asa s-a intamplat si cu aplicatia Clever Taxi, intens folosita in celelalte mari orase din tara cu succes.

Aceasta aplicatie inlocuieste clasicele telefoane la dispeceratele de taxi, lucru de neacceptat de capii mafiei taxiurilor din Iasi. Ba mai mult, seful Camerei Taximetristilor din Iasi, controversatul Mircea Manolache, le-a interzis soferilor sa se foloseasca de aceasta aplicatie, lucru total ilegal.

Cu alte cuvinte, Mircea Manolache a impus un protocol abuziv si grosolan prin care doar el avea de castigat pe spatele si munca soferilor de pe masini. In timp ce o aplicatie de acest gen este mult mai utila, mafia taxiurilor a inceput sa piarda bani si a trecut la jocuri murdare.

Reprezentantii Clever Taxi au aratat in ce consta aplicatia si care sunt beneficiile folosirii acesteia pe piata din Iasi. "Aplicatia Clever Taxi este o aplicatie de e-hailing ce pune în legatura pasagerii cu soferii autorizati cu licenta de transport si taxi, din 20 de orase din România. Se diferentiaza în piata de aplicatiile de ridesharing, iar problema de legalitate nu a fost niciodata pusa asupra aplicatiei Clever Taxi. Clever Taxi este solutia suta la suta legala, incontestabil si recunoscuta ca atare în justitie. Utilizarea aplicatiei ajuta la fluidizarea traficului din orasul Iasi si sustine mobilitatea urbana. Începând din iunie 2017, Clever Taxi face parte din grupul Daimler ce detine cea mai mare aplicatie de e-hailing din Europa", au mentionat reprezentantii Clever Taxi.

Citeste si : Impact urias in piata de taximetrie din Iasi. Aceasta decizie va afecta soferii si clientii din oras

Plangere la Consiliul Concurentei

In mai multe randuri, celor de la Clever Taxi li s-au pus bete-n roate de la Camera Taximetristilor. Manolache nu a conceput ca iesenii sa se foloseasca de o aplicatie moderna in detrimentul dispeceratelor clasice. Nemultumiti ca aplicatia respectiva castiga tot mai multi adepti printre ieseni, patronii firmelor de taximetrie au informat soferii ca nu mai au voie sa utilizeze acest instrument, fiind amenintati cu suspendarea.

Ba chiar au facut un protocol prin care sa fie siguri ca nu au parte de concurenta. Practic, daca cineva face o comanda la o firma de taxi, iar acea masina nu poate ajunge, dispecerul va redirectiona comanda catre alta firma. Totul pentru a nu se folosi aplicatia de telefon de la Clever Taxi.

Pentru ca s-a facut un abuz urias, s-a ajuns cu plangeri pana la Consiliul Concurentei. Aceasta institutie a statului a si penalizat firmele de taxi din Iasi pentru concurenta neloiala. Cu alte cuvinte, pana si Consiliul Concurentei a aratat ca ceea ce a facut Mircea Manolache, prin impunerea fortata a monopolului dispeceratelor, a fost taxat drastic de catre Consiliul Concurentei.

"Ce exista într-adevar, este un conflict de interese între dispecerate si noi. Este bine cunoscut faptul ca dispeceratele din Iasi coalizeaza si au coalizat si în trecut în impunerea monopolului si la fixarea tarifului pe piata locala, motiv pentru care au fost penalizate de Consiliul Concurentei. Ne-am dori sa existe masuri din partea primariei din Iasi asupra acestor lucruri. Chiar si noi le-am înaintat sesizari asupra abuzurilor comise asupra soferilor de taxi", au mai mentionat reprezentantii Companiei.

Soferii din Iasi nu au cedat presiunilor

Spre disperarea gastii de la Camera Taximetristilor, nu toti soferii au cedat presiunilor si au continuat sa foloseasca aplicatia. "Clever Taxi reprezinta evolutia tehnologiei, dar si un inamic pentru cei ce se opun modernizarii si ridicarii standardelor din piata transporturilor. Soferii au la dispozitie cea mai avansata metoda de preluare a comenzilor care le ofera optiuni unice precum: selectarea comenzilor, ruta pâna la punctul de plasare a comenzii, comunicare directa cu pasagerul, posibilitatea de a-si face o lista de clienti favoriti sau sa-i blocheze pe cei cu care nu mai vor sa calatoreasca. Au o linie de suport disponibila non-stop si dialog direct cu echipa Clever Taxi. Au acces la o aplicatie ce functioneaza pe multiple modele si sisteme de telefoane sau tablete. Le permite acceptarea platii curselor prin card bancar fara sa detina un POS si sa suporte costurile aferente acestuia. Mai presus de toate, Clever Taxi este un sistem transparent si nediscriminatoriu pentru soferii de taxi. Desi soferii de taxi din Iasi au fost presati de dispecerate, ne bucuram ca nu au permis abuzuri si au continuat sa foloseasca aplicatia noastra", au transmis reprezentantii companiei.

Citeste si : In atentia DNA! Dezvaluiri INCENDIARE despre mafia taxiurilor din Iasi: afaceri la negru pe sume uriase. Cum functioneaza reteaua secreta

Abuzurile trebuie demascate
 
Cum este posibil ca in orase civilizate precum Bucuresti, Timisoara sau Bluj aceasta aplicatie sa fie folosita fara probleme, iar la Iasi o mana de indivizi controversati sa blocheze proiectul doar pentru ca li se scurg bani din buzunare? Din moment ce o institutie a statului cum este Consiliul Concurentei a sanctionat abuzurile firmelor de taxi din Iasi, este clar ca acestea trebuie sa raspunda in fata legii pentru ilegalitatile comise.

In plus, nu este normal sa pui bete-n roate unui concurent care ofera o alternativa mai viabila, din care ar avea de castigat si soferii de taxi, dar mai ales iesenii. Nu trebuie uitat faptul ca zilnic sunt cateva sute de apeluri la dispeceratele de taxi, care sunt refuzate, pentru ca nu sunt suficiente masini la strada.

Prin aplicatii de genul Clever, s-ar putea gasi mult mai usor masini, iar iesenii vor avea sanse mai mari sa gaseasca un taxi atunci cand ploua, la prima ninsoare sau dimineata cand isi duc copiii la scoala. Aceste aplicatii au fost blocate insa in Iasi din disperarea lui Mircea Manolache, cel care s-a imbogatit de pe seama sutelor de taximetristi care muncesc si cate 20 de ore intr-o zi pentru cativa zeci de lei.

"Clever Taxi este prima aplicatia de e-hailing ce a introdus un sistem de rating dupa fiecare cursa, precum si plata cursei prin card bancar. Exista o echipa de suport care lucreaza non-stop pentru a rezolva reclamatiile primite. Toate acestea pentru ca vrem sa oferim aceeasi calitate indiferent de orasul în care se foloseste aplicatia si indiferent de compania pentru care lucreaza un sofer. Popularitatea Clever Taxi se datoreaza faptului ca piata avea nevoie de o astfel de solutie, utilizatorii doreau sa mearga cu taxi si sa se simta în siguranta, sa faca o comanda din doua tapuri si sa plateasca cursa cum le este mai comod. Clever Taxi este cea mai simpla solutie pe care o au iesenii de a comanda taxi. Nu trebuie sa petreci minute în sir pe linia din dispecerat, vezi pe harta masinile disponibile. Esti în siguranta folosind un sistem închis si poti plati cursa prin cash sau direct din aplicatie", au mai mentionat reprezentantii Clever Taxi.

Citeste si : Incendiar. Piata taximetriei din Iasi a luat foc. Firmele isi risca autorizatiile dupa o asemenea decizie

Cand intervin DNA si ANAF?

Organele de ancheta, in special Directia Nationala Anticoruptie si ANAF trebuie sa ia in vizor firmele de taxi din Iasi si modul in care sunt eliberate si tranzactionate autorizatiile pentru transportul in regim de taxi.

Orice tranzactie cu autorizatiile de taxi este realizata la nivelul Camerei Taximetristilor, entitate care intermediaza astfel de intelegeri intre parti. La nivelul Iasului, directorul executiv al Camerei Taximetristilor este controversatul om de afaceri Mircea Manolache, patron al firmei de taxiuri Parma Taxi.

Sute de licente de taxi au fost vandute in ultimele luni cu preturi de peste 10 mii de euro la nivelul Camerei Taximetristilor din Iasi, iar unul dintre cei mai activi vanzatori a fost chiar Mircea Manolache (sotia lui Doina Manolache - avocat - ocupandu-se de parafarea actelor, in schimbul unor comisioane extrem de mari). In ultimii ani s-au vandut sute de licente la preturi cuprinse intre 500 si 2 mii de euro prin intermediul Camerei Taximetristilor, iar acum acestea sunt vandute chiar si cu 14.000 euro bucata.

Conform informatiilor, exista persoane in Iasi care detin si peste 100 de astfel de autorizatii, iar asta inseamna ca vorbim de sume uriase, 1,4 milioane de euro bani negri, numai la un prim calcul. Orice persoana care vrea sa se apuce de taximetrie trebuie sa scoata bani frumosi din buzunar. Conform informatiilor, patronii firmelor de taxi din Iasi cedeaza dreptul de folosire a unei astfel de licente in schimbul unei sume de 2.000 de lei pe luna. La un calcul simplu, daca un patron are 100 de masini la strada, asta inseamna ca lunar incaseaza suma de 2 miliarde de lei, toti la negru, pentru ca acesti bani nu sunt fiscalizati.

Totodata, soferii care nu detin un autoturism trebuie sa plateasca alti 180 de lei pe zi firmei de taxiuri de la care au preluat masina. Si acesti bani sunt marea lor majoritate nefiscalizati. Soferul este obligat sa-si plateasca practic contributiile la stat, iar restul banilor, aproximativ 110 lei zilnic sunt bani negri, care ajung in buzunarele unor patroni ale firmelor de taximetrie. Un aspect foarte important este faptul ca aceste licente sunt vandute la negru, fara sa se plateasca taxe sau sa fie inregistrata vreo vanzare la Autoritatea Fiscala.

BZI este alaturi de taximetristii ieseni

In editiile urmatoare vom reveni cu alte dezvaluiri incendiare despre mafia din jurul licentelor de taximetrie din Iasi. Cotidianul BZI este alaturi de taximetristii din Iasi si îsi asuma rolul de a demasca abuzurile la care sunt supusi acestia din partea unor indivizi care au pus mâna pe sute de licente cu ajutorul autoritatilor. BZI este alaturi de taximetristii din Iasi, oameni care muncesc de dimineata pana seara pentru câtiva zeci de lei pe zi. Nu este normal ca in Iasi sa avem cel mai mare tarif la taxi din tara pentru ca unii patroni din taximetrie sa se îmbogateasca. Ar fi normal sa platim tarife mai mari la taxi, daca acesti bani s-ar regasi in încasarile taximetristilor. Din pacate însa, la Iasi, clientii platesc mai mult doar pentru ca unii indivizi sa se îmbogateasca si sa-si construiasca domenii întregi in zonele rezidentiale. Asteptam si in continuare informatii despre abuzurile la care sunt supusi taximetristii la adresa de mail sesizaritaxi•bzi.ro sau stiri•bzi.ro. Ii asiguram pe taximetristii din Iasi ca vom fi alaturi de ei in razboiul cu patronii care-i umilesc.
Vom reveni!


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aplicatie camera taximetristilor protocol abuz taxi clever taxi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Andrei Ion  | #627342
Mircea Manolache este un țăran de primă clasă cu aere de interlop afacerist.
Huoaaaa !

Mai esti in UNPR ? :)))
Aradesgartr  | #627345
incercati sa aflati ce acte a incheiat sotia sa in calitate de avocata pentru taximetristi la ORC si veti descoperi marea cu sarea, de unde vor iesi cateva dosare penale.
Gulie  | #627357
Un derbedeu analfaet care trebuie bagat imediat la Puscarie
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1743 (s) | 22 queries | Mysql time :0.051058 (s)