News Flash:

Exprimari defectuoase la variantele de subiect la tezele unice

18 Ianuarie 2008
1160 Vizualizari | 1 Comentarii
Camelia Gavrila
• Textul propus in cadrul variantei de subiect la limba romana pentru clasa a VIII-a nu a fost prea inspirat ales, generand uneori interpretari dintre cele mai hilare • "Desi variantele au respectat structura propusa prin varianta comunicata anterior ca model de catre Consiliul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar, prin postare pe site-ul Ministerului Educatiei, acestea au pus mai multe probleme elevilor. Exprimarea unei opinii personale cu privire la textul literar a creat dificultati elevilor care nu au fost obisnuiti la clasa sa emita judecati de valoare sau idei proprii", a declarat Camelia Gavrila, inspector scolar general

In urma analizei facute de conducerea Inspectoratului Scolar cu privire la sustinerea tezelor unice, au iesit la iveala mai multe probleme. Printre neregularitatile care s-au inregistrat s-a numarat si faptul ca textul propus in cadrul variantei de subiect la limba romana pentru clasa a VIII-a nu a fost prea inspirat ales, generand uneori interpretari dintre cele mai hilare. De asemenea, la unii itemi, formularile au fost defectuoase, un exemplu fiind cerinta "Precizeaza un inteles al adjectivului fermecate", la care elevii au oferit un sinonim, in loc sa ofere interpretarea valorii stilistice.

"Desi variantele au respectat structura propusa prin varianta comunicata anterior ca model de catre Consiliul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar, prin postare pe site-ul Ministerului Educatiei, acestea au pus mai multe probleme elevilor. Printre acestea, exprimarea unei opinii personale cu privire la textul literar a creat dificultati elevilor care nu au fost obisnuiti la clasa sa emita judecati de valoare sau idei proprii. De asemenea, in forma initiala, existau neconcordante intre subiect si barem, deficienta remediata ulterior", a declarat Camelia Gavrila, inspector scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. La matematica, subiectele nu au asigurat o ierarhizare reala a elevilor deoarece tezele, atat la clasa a VII-a, cat si la clasa a VIII-a, nu au cuprins itemi de departajare. "Daca s-a diminuat factorul emotional, elevul sustinand teza in scoala in care isi desfasoara activitatea, exista suspiciuni ca prestatia asistentilor in unele unitati de invatamant a fost slaba, permitand comunicarea intre elevi. A mai fost si o neconcordanta intre cerinta problemei si baremul de corectare la variantele de la matematica", a precizat Camelia Gavrila. La istorie au fost probleme de ordonare cronologica in forma data ca model ce a pus probleme pentru perioada destul de scurta care a fost pusa la dispozitie pana la teza pentru a-i obisnui pe elevi si cu aceasta forma de localizare in timp a evenimentului istoric, iar acordarea aproximativ a aceluiasi punctaj pentru asocierea faptelor istorice cu prezentarea unor consecinte a fost alta neregularitate. Probleme au fost si la geografie, unde punctajul mare acordat primelor doua subiecte poate da o impresie falsa asupra nivelului de pregatire al elevilor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

limba romana ministerului educatiei isj iasi matematica istorie teza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

marius  | #27783
:-??
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3272 (s) | 22 queries | Mysql time :0.200642 (s)