Magazin

Facebook incepe sa devina NEINTERESANT

Publicat: 19 dec. 2014
1

Un raport prezentat de Frank N. Magid Associates Inc. a relevat faptul ca tinerii americani cu varste cuprinse intre 13 si 17 ani sunt tot mai dezinteresati de Facebook si ca procentul lor a scazut la 88% in 2014, de la 94% in 2013 si 95% in 2012. In acelasi interval, Twitter si aplicatiile de mesagerie au inregistrat o crestere a popularitatii in aceasta categorie de grup.

Compania Facebook a fost avertizata in urma cu un an ca tinerii vor abandona site-ul de socializare intr-un numar tot mai mare. Facebook a preferat sa nu mai vorbeasca despre proportia tinerilor care viziteaza reteaua pentru a nu-i mai alarma pe investitori. Chiar daca problema a fost ignorata si Facebook s-a concentrat asupra veniturilor din publicitate, care au crescut, Mark Zuckerberg este tot mai preocupat in prezent de tinerii de pe reteaua sociala, a declarat Tero Kuittinen, director al companiei Magid din New York, citat de businessweek.com.

„Analizezi Facebook si spui – „Wow, ceva s-a schimbat in 2014!”, a declarat Kiuttinen. „Daca tinerii vor folosi tot mai des aplicatiile de mesagerie, cineva va avea de suferit. ..”.

In randul celor cu varste cuprinse intre 13 si 17 ani, procentul utilizatorilor a crescut in cazul Twitter cu 2%, la 48%. Pe masura ce tot mai multi oameni utilizeaza Facebook si aplicatia sa de mesagerie, baza de utilizatori imbatraneste. De asemenea, 55% dintre utilizatorii de Facebook Messenger au cel mult 37 de ani. In comparatie, in cazul Snapchat, 83% dintre utilizatori au sub 37 de ani. Facebook a dorit sa cumpere Snapchat in 2013, pentru suma de 3 miliarde de dolari, dar incercarea sa a esuat. Vanessa Chan, purtatoarea de cuvant a Facebook, a refuzat sa comenteze studiul realizat de Magid.

Ce vor tinerii de la Facebook
Unul din motivele pentru care tinerii folosesc tot mai rar Facebook tine de neincrederea fata de ce se intampla „in culise”. Doar 9% dintre utilizatori au descris reteaua sociala ca fiind „sigura” sau „de incredere”, in timp ce 30% dintre ei au spus ca aceste cuvinte descriu mai degraba Pinterest. Pinterest s-a situat mai bine ca Facebook si la capitolul „distractie”, 40% dintre tineri mizand pe aceasta calitate versus 18%, in cazul retelei sociale a lui Zuckerberg.

„Facebook a fost integrata atat de puternic in vietile oamenilor, incat renuntarea la retea va fi lenta”, a mai spus Kuittinen. „Oamenii incep sa fie usor dezamagiti si vor renunta treptat la Facebook”. Seful Facebook, Mark Zuckerberg, s-a straduit sa diversifice oferta companiei dincolo de aplicatia de baza. Zuckerberg a cumparat Instagram, aplicatia de photo-sharing, in 2012 si anul acesta a achizitionat aplicatia de mesagerie WhatsApp, pentru fabuloasa suma de 18 miliarde de dolari.





Adauga un comentariu