În contextul pandemiei COVID-19, gigantul Facebook a introdus o nouă reacție, „care react”, tradusă în limba română ca și „grijă” pentru a-și arăta susținerea către utilizatori săi cât și pentru situația actuală de pe glob.
Anunțul a fost făcut pe Twitter de către Alexandru Voica unde ne-a transmis despre această actualizare ce va fi disponobilă în aplicația de Facebook cât și în cea de mesagerie privată. Într-o serie de postări pe aceași platformă, managerul de comunicații în tehnologie a menționat că două reacții vor fi lansate treptat la nivel mondial până la sfârșitul lunii aprilie, astfel ele fiind disponibile pentru toți utilizatorii săi din platforma site-ului de socializare.
We’re launching new Care reactions on @facebookapp and @Messenger as a way for people to share their support with one another during this unprecedented time.
We hope these reactions give people additional ways to show their support during the #COVID19 crisis. pic.twitter.com/HunGyK8KQw
— Alexandru Voica (@alexvoica) April 17, 2020
Ce este noul Facebook emoji „react”?
Noul emoji „grijă”, tradus în engleză în „react”, reprezintă atotcunoscuta față emoji ce îmbrățișează o inimă roșie la atingerea butonului.
În plus, mai dispunem de o nouă reacție disponobilă pentru Facebook Messenger și anume o inimă roșie vibrând. Noile reacții vin în completarea celor vechi deja existente: „like”, „love”, „haha”, „wow”, „sad”, „angry”. Întrebat despre permanența noilor reacții „grijă” pentru Facebook și „inimă roșie” pentru Messenger, Alexandru Voica a declarat că acestea nu vor avea caracter permanent, ci au fost lansate pentru a-și arăta suportul situației actuale. După ce va trece pandemia, utilizatorii vor reveni la vechile reacții deja consacrate, 6 la număr.
Când și cum apare noul Facebook emoji „react”?
Aceași sursă a declarat că apariția celor două emoji se va face gradual la nivel global până la sfârșitul lunii aprilie 2020. Chiar dacă vedeți aceste reacții la unii dintre prietenii voștri sau pagini din newsfeed, nu intrați în panică, se va activa și la voi până la sfârșitul lunii aprilie a anului curent.
Istoricul reacțiilor Facebook
Site-ul de socializare a pornit cu o singură reacție, denumită „like”, ca mai apoi la insistențele utilizatorilor, această să livreze 6 reacții pentru fiecare emoție. Demersul a pornit de la solicitările utilizatorilor care au cerut în primă instanță un buton de „dislike”, dar nu l-au primit. Pentru a evita existența acestui buton ce înfățișează o conotație negativă, astfel livrând o experiență dezamăgitoare printre utilizatori, gigantul a fost „obligat” să livreze cele 6 reacții atașate fiecărei emoții, astfel mulțumind utilizatorii. Cele 6 reacții au fost lansate în jurul datei de 24 februarie anul 2016 și au caracter permanent încă de la data „nașterii” lor.
O nouă reacție denumită „floare” publicată de ziua Mamei
Nu este prima dată când Facebook ne prezintă reacții și emoji-uri noi. În luna Mai, anul 2016, gigantul american a introdus un emoji temporar de tip „floare” menit să fie folosit pentru felicitările de „Ziua internațională a Mamei”. Acesta ulterior a fost scos și introdus din nou în luna Mai, anul 2017.