Actualitate

Factura de cosmar primita de o batrana din Iasi. Are de platit o suma dubla fata de pensia lunara

Publicat: 10 oct. 2016
1

@ Facturile de regularizare lovesc din plin in buzunarele clientilor E.ON Energie @ O batrana din Iasi a avut un adevarat soc cand a vazut ca ultima factura pentru energie electrica este aproape de doua ori mai mare decat pensia pe care o primeste in fiecare luna @ Batrana este acum blocata cu factura de cosmar, din cauza procedurilor incurcate si a lipsei de comunicare din partea E.ON @ Facturile de regularizare sunt un procedeu folosit adeseori de compania germana, insa care a fost criticat pentru neclaritatea consumului real facut de clienti

O batrana in varsta de 68 de ani din Iasi a avut un soc cand a primit factura de regularizare la energie electrica. Femeia, care are o pensie de 850 lei, a aflat cu stupoare ca trebuie sa plateasca nu mai putin de 1.750 lei catre E.On Energie, adica aproape dublul venitului ei lunar. Batrana care locuieste pe strada Bradului din Iasi sustine ca, de regula, facturile la energie electrica nu au depasit suma de 150 lei in cazul apartamentului cu doua camere in care locuieste, iar asta la doua luni de zile. Ultima factura insa i-a adus o sperietura zdravana.

„Niciodata nu mi-a venit mai mult de 2 milioane de plata (lei vechi-n.r.), iar acum au venit 18 milioane. De unde sa consum eu atat de mult, daca stau in doua camere si consum doar la becuri, la televizor si la frigider? Eu am diabet si abia ma misc, dau 3 milioane pe medicamente in fiecare luna si nu am de unde sa platesc asa mult pentru lumina. Abia am fost acum doua saptamani la sediul E.ON din centru si am stat acolo aproape trei ore. Ma dureau prea tare picioarele, nu am mai putut sa stau si am rugat o doamna de acolo sa imi inscrie si sesizarea. De atunci am ramas tot cu factura asta, cei de la E.ON nu mi-au transmis nimic, sa imi spuna macar daca e o greseala sau ce s-a intamplat”, a spus Olivia Dascalescu.

Factura blocata intre proceduri greoaie ale E.ON

Aceasta situatie a adus-o pe batrana in pragul disperarii. Aceasta sustine ca a mai fost pusa intr-o situatie oarecum asemanatoare la inceputul acestui an, cand a primit o factura de regularizare in valoare de circa 600 lei, insa atunci a fost ajutata de membrii familiei.

„In iarna am mai primit de la E.ON o factura de 6 milioane, spuneau ca s-a facut regularizarea si ca am consumat mai mult fata de cat era in facturi. Atunci erau copii veniti acasa si au rezolvat ei cu lumina. Au fost si au platit pentru mine, dar acum nu am la cine sa apelez sa ma ajute. Am sunat de cateva ori la E.ON, cel mai mult am asteptat sa termine robotul vreo ora, fara sa ma preia cineva de la E.ON. Altadata cand am sunat la E.ON, mi-au spus ca trebuie sa se trimita sesizare la Targu Mures, sa se analizeze situatia. Dar nu s-a facut absolut nimic, iar eu sunt foarte speriata ca o sa-mi ia toti banii astia trecuti in factura sau o sa-mi taie lumina”, a mai spus Olivia Dascalescu.

Neclaritatile facturilor de regularizare

Clientii E.ON Romania s-au plans continuu de valoarea inexplicabil de mare a facturilor de regularizare si a faptului ca, de cele mai multe ori, acestea nu sunt conforme cu realitatea. Regularizarea se refera la faptul ca a fost citit indexul contorului, iar consumul este comparat cu cel din factura propriu-zisa, care se face dupa autocitiri sau estimari. In realitate, aceste regularizari sunt plati facute in avans de consumator catre E.ON, dar si o schema prin care se majoreaza facturile platite de clienti.

Practic, E.ON emite o factura in baza unui consum care nu este real si, cu toate ca se efectueaza aceste autocitiri, consumul nu este distribuit in baza acetora. Conform ordinului 77/2009 Art 7- „Regularizarea va fi evidentiata distinct pe factura, plata/recuperarea sumelor rezultate din regularizare…”. 

In mod normal, dupa fiecare autocitire sau estimare a E.ON, ar trebui sa se emita o factura distincta pentru fiecare luna de consum, iar in cazul celei de-a treia luni, factura sa fie emisa separat de regularizare, pentru a se putea face o evidentiere concreta. In acest caz, regularizarea facuta de E.ON poate sa coincida sau nu cu autocitirea efectuata pentru a treia luna.





Comentarii
  • cersetorii de voturi ce fac?exista vreun candidat cu sange in instalatie sa poata lamuri aceasta problema?aceasta firma isi bate joc de mii de clienti si nimeni nu poate face nimic?

  • Iesenii sunt prosti si lasi, se lasa furati desi nu au ce manca. SEDIUL EON-ului ar trebui blocat, baricadat, nimeni nu mai intra acolo pana nu pleaca toti hotii!
    Emit facturi incarcate, fapt demonstrat de multe ori si in presa, DAR IESENII SUPORTA, ATUNCI ISI MERITA SOARTA!!!!!!

Adauga un comentariu