Actualitate

Faliment oficial la RATP Iasi! Iata ce se va intampla cu transportul public din Iasi

Publicat: 30 mart. 2016
1

@ RATP a intrat oficial in faliment, dupa ce magistratii au respins planul de reorganizare a regiei de transport propus de autoritatile locale @ Este o situatie de criza pentru transportul public al orasului, din cauza datoriilor de aproape 180 milioane lei, din care majoritatea revin statului @ In urma decizie Tribunalului Iasi, autoritatile locale au anuntat ca vor transfera patrimoniul catre Compania de Transport Public Iasi, care ar urma sa devina activa in urmatoarele doua luni @ Cea mai grea lovitura data bugetului RATP a fost acordarea de gratuitati celor aproape 30.000 pensionari, care nu au fost decontate de Primaria Iasi

Iesenii isi pot lua adio de la Regia Autonoma de Transport Public, care in ultimul an s-a aflat in procedura de insolventa. Ieri, 30 martie, planul de reorganizare al RATP a fost respins de judecatorii de la Tribunalul Iasi. Drept urmare, regia a intrat in faliment din cauza datoriilor care se ridica la aproximativ 180 milioane lei, suma din care circa 170 milioane lei revin statului prin ANAF. Planul de reorganizare propus de conducerea RATP in 10 februarie 2016 a fost contestat de catre Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Iasi.

„Infirma planul de reorganizare judiciara a debitorului Regia Autonoma de Transport Public Iasi, propus de debitor prin administrator special. In temeiul dispozitiilor art. 145 alin. 1 lit. B din Legea nr. 85/2014, dispune inceperea procedurii generale a falimentului debitorului RATP(…). Desemneaza in mod provizoriu in calitate de lichidator judiciar pe administratorul judiciar Capital Insol SPRL – Filiala Iasi(…). In lipsa unei conventii incheiate cu creditorii, lichidatorul judiciar va fi remunerat in baza deconturilor aprobate de judecatorul sindic(…). Dispune dizolvarea societatii debitoare si ridicarea dreptului de administrare al debitorului”, se arata in solutia data de magistratii Tribunalului Iasi. Termenul limita pentru depunerea cererilor de creanta a fost stabilit la 16 mai, iar pentru verificarea creantelor si publicarea tabelului suplimentar la data de 16 iunie.

Intra in functiune Compania de Transport Public Iasi

In urma deciziei date de Tribunalul Iasi, conducerea Primariei a anuntat intrarea in activitate a Companiei de Transport Public Iasi. Potrivit primarului Mihai Chirica, planul de reorganizare propus putea aduce ANAF-ului, creditorul principal al RATP Iasi, o suma importanta de bani, insa institutia nu a inteles situatia si a contestat proiectul. Totodata, edilul a anuntat ca sunt sanse infime ca recursul din luna septembrie sa redreseze situatia si, drept urmare, a fost initiata procedura privind infiintarea CTP.

„Am propus un plan de reorganizare, iar ANAF putea sa recupereze o suma importanta de bani, dar nu a inteles asta. Vom aplica planul B si vom infiinta Compania de Transport Public Iasi. Demaram proiectul si activam compania cat mai curand. Transferam tot ce tine pe aceasta noua companie si speram sa fie un nou inceput, nu mai ducem dupa noi o caruta cu rotile patrate. Transferul patrimoniului se face cu o singura Hotarare de Consiliu Local. In doua luni vom da drumul la noua societate”, a declarat primarul Mihai Chirica. Cel mai probabil, Cristian Stoica, actualul director tehnic al RATP, va prelua sefia noii Companii de Transport Public Iasi, in vreme ce la conducerea RATP va ramane Maricel Gherca, directorul general al regiei.

Primaria Iasi solicita o suma imensa, dar nu a platit gratuitatile pensionarilor

Unul dintre principalii creditori este Primaria Iasi, care a revendicat initial peste 69 milioane de lei pentru concesionarea serviciului de transport public catre RATP, insa suma nu a fost acceptata de judecatorul sindic. Asta se intampla in conditiile in care, Primaria Iasi este principalul vinovat pentru falimentarea regiei, neachitand la timp contravaloarea gratuitatilor acordate celor aproape 30.000 pensionari din Iasi, situatie care dureaza inca de la primul mandat de primar al lui Gheorghe Nichita.

Cele mai mari prejudicii inregistrate de institutiile publice si firmele care au colaborat cu RATP Iasi sunt Spitalul „Sfantul Spiridon”, Spitalul Clinic CF Iasi, ApaVital, ANAF sau ANRSC. Alte revendicari vin de la Dalkia Termo Iasi, cu 914 mii lei, sau E.ON, cu 134 mii lei. O cerere ciudata vine chiar din partea Unistil SA, concurentul privat al regiei, care revendica 40 mii lei. Conform dosarului, valoarea bunurilor administrate de RATP Iasi este de aproape 245 milioane lei, insa in proprietatea regiei se afla bunuri in valoare de doar 7 milioane lei, iar asta se intampla in urma unor combinatii facute de Primaria Iasi in ultimii ani. Conform documentelor, in patrimoniul regiei sunt piese auto in valoare de 2,6 milioane lei, bunuri consumabile in valoare de 1,8 milioane lei si conturi de 1,5 milioane lei.





Comentarii
  • Pensionarilor, ar trebui sa li se acorde 6-10 calatorii lunar. Toti calatorii sa plateasca bilete sau abonamente ca in Spania sau Anglia. Toti calatorii coboara si urca pe prima usa, toti valideaza cartela sau biletul. In acest fel nici un calator nu poate merge gratis. Autobuzee au doar 2 usi, usa de la mijloc se deschide doar la capat de linie . asa se vor crea conditii decente de transport, nu toti nespalatii si mitocanii vor circula si vor distruge

Adauga un comentariu