News Flash:

Falimentul transportatorilor internationali

25 Iunie 2003
870 Vizualizari | 0 Comentarii
Eliberarea limitata si intarziata a autorizatiilor de tranzit determina scaderea drastica a veniturilor transportatorilor internationali de marfa •Autorizatiile de tranzit sunt eliberate pentru fiecare cursa internationala •Transportatorii cer ajutorul Ministerului Transporturilor

Cosmarul transportatorilor internationali poarta numele de autorizatii de tranzit. "Criza eliberarii autorizatiilor de tranzit afecteaza grav activitatea de transport international in sensul reducerii drastice a veniturilor acestora", a declarat seful reprezentantei Iasi a Uniunii Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR)."Exigentele tarilor vestice legate de calitatea transportului i-a determinat pe operatorii romani sa-si innoiasca parcurile de masini cu autoutilitare noi, pe care le-au achizitionat in sistem de leasing. Valoarea unui singur camoin de tir nou este de peste 100 de mii de dolari", a afirmat Decebal Savinescu. Acesta sustine ca marea problema a operatorilor de transport international este aceea ca trebuie sa achite ratele pentru mijloacele de transport achizitionate. "Ei sunt in situatia de a stabili contracte pe care nu le pot onora din cauza limitarii eliberarilor autorizatiilor de tranzitare din partea Autoritatii Rutiere Romane Bucuresti", a declarat Decebal Savinescu. Acesta a precizat ca problema limitarii eliberarii autorizatiilor de tranzit a ajuns la un nivel atat de critic, incat transportatorii internationali din toata tara s-au hotarat sa solicite, in forta, la Brasov, ajutorul Ministerului Transporturilor.

Procedura de eliberare

Autorizatia de tranzit este eliberata de Ministerul de transport din fiecare tara care este traversata pana la destinatia finala. "Pentru a ajunge in Germania, ca destinatie finala, un operator international are nevoie de autorizatiile Ministerului Transporturilor din Ungaria si Austria, daca alege acest traseu. In conditiile in care alege un traseu mai ocolit, are nevoie de autorizatiile din Ungaria, Slovacia si Cehia. Fara aceste acte, operatorul nu poate efectua cursa, pentru ca nu poate intra pe respectivul teritoriu", a declarat Decebal Savinescu. Conform afirmatiilor sefului reprezentantei iesene a UNTRR, autorizatiile de tranzit se obtin de la Autoritatea Rutiera Romana din Bucuresti. Operatorii care doresc sa obtina aceste acte trebuie sa se adreseze intai agentiilor locale ale ARR, iar de aici, cererile sunt transmise la sediul central. Raspunsul Ministerului Transporturilor este trimis, ulterior, de la centru, inapoi in teritoriu. Modalitatea eliberarii acestora este una de paritate, adica numarul de autorizatii eliberate de ministerele de resort din fiecare tara este egal cu cel eliberat de Ministerul roman de transporturi. "O tranzitare internationala de marfa costa pana la 950 de euro pentru un singur camion de tir. Lipsa autorizatiei de tranzitare face ca operatorii de transport sa nu castige aproape nimic", a declarat seful reprezentantei Iasi a UNTRR. Acesta a mai precizat ca problema eliberarii autorizatiilor de tranzit este legata direct de scaderea interesului tarilor vestice de a face comert cu Romania.

Nemultumirea transportatorilor

Seful reprezentantei Iasi a UNTRR a precizat ca o parte dintre operatorii de transport international sunt nemultumiti de modul defectuos de repartizare a autorizatiilor de tranzitare din partea agentiei centrale a Autoritatii Rutiere Romane de la Bucuresti. Adriana Strugaru, director economic la SC Beko Star SRL, a declarat ca de trei luni de zile asteapta autorizatiile necesare pentru a tranzita Bulgaria in drumul spre Turcia, cu care firma de transport are contract. "Numai parcarea unui camion in garaj te costa un milion de lei, in Iasi. In alte zone din tara, parcarea unui astfel de vehicul te costa intre 2 si 300 de lei pe zi. Pe luna, incasarile noastre sunt de aproape 100 de milioane. Pierderile pentru trei luni, timp in care nu am primit nici un fel de autorizatii, au fost de 300 de milioane lei. Consider ca greseala este la agentia ieseana a ARR, pentru ca Bucurestiul nu trimite nominal aceste autorizatii. Cert e ca perioada de asteptare a acestor hartii este foarte lunga si determina pierderi financiare masive", a declarat Adriana Strugaru, director la SC Beko Star SRL.
Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019220 (s)