Medicamente

Farmaciile Ropharma – Cum tratam insomnia?

Publicat: 15 feb. 2019

Se estimează că 35% dintre adulţi au, din când în când, probleme de somn. Insomnia reprezintă o tulburare a somnului, senzația unui somn inadecvat sau neodihnitor, treziri frecvente în decursul nopții  și dificultatea de a adormi din nou. Insomnia se clasifică în:

·         Insomnie tranzitorie (pe termen scurt) – care durează de la o noapte la câteva săptămâni.

·         Insomnie intermitentă (trecătoare) – episoadele de insomnie apar din când în când.

·         Insomnie cronică (constantă) – care durează de la câteva săptămâni la câțiva ani.

Insomnia persistentă afectează modul de viață prin stări de oboseală constantă și deficit de atenție în activitățile zilnice. Persoanele care suferă de insomnii seara nu pot dormi, iar pe parcursul zilei sunt indispuși sau chiar depresivi.

Cum se manifestă?

Insomnia duce la instalarea unei stări de oboseală în organism pe parcursul zilei, iar persoana în cauză nu va mai da randament la orice activitate ar face pe tot parcursul zilei. Această afecțiune poate induce stări de anxietate, iritabilitate și depresie.  Există însă şi alte manifestări ale acestei afecțiuni:  treziri frecvente pe timpul nopții şi imposibilitatea de a adormi la loc, trezirea dimineaţa devreme şi senzaţia de oboseală după o noapte de somn și simptome foarte des întâlnite ca tulburările de concentrare și memorie.

Care sunt cauzele?

Insomnia poate fi provocată de grijile acumulate, stări de anxietate, fricile sau emoțiile puternice induse de evenimentele care se vor petrece în următoarea zi. Uneori, insomnia poate fi indusă de cauze neurologice, medicale, din pricina unor medicamente care o au ca reacție adversă sau a consumului de droguri, cafea și alcool. Condițiile mediului ambient au o mare influență asupra somnului din cauza zgomotelor, luminilor sau a temperaturilor extreme. Perturbarea programului normal de somn, cum apare în cazul serviciului în ture sau călătoriilor în locuri cu alt fus orar, influențează somnul și facilitează apariția insomniei. În cazul femeilor, insomnia poate apărea și din cauza simptomelor menopauzei, precum bufeurile.

Cauzele mai puțin frecvente ale insomniilor sunt: sindromul picioarelor neliniștite, afecţiunile medicale care interferează cu respiraţia precum astmul bronşic și bolile pulmonare, afecţiunile medicale care determină dureri cronice precum artrita, neuropatiile sau traumatismele și, desigur, depresiile.

Ce soluții există?

Insomnia se poate trata clasic, prin tratament medicamentos, dar și pe cale naturală, cu anumite ceaiuri pentru relaxare sau prin exerciții fizice, pentru a obosi corpul și mintea. Identificarea cauzei insomniei este cea mai corectă metodă pentru că se pot lua măsuri imediate în acea direcție.

Pe lângă tratamentul naturist sau medicamentos, se poate încerca și schimbarea stilului de viață prin: sport și evitarea substanțelor stimulante (cafea, alcool, țigări), limitarea distragerilor înainte de culcare și dezvoltarea unor obiceiuri benefice pentru somn (lenjerie curată, cameră liniștită, întunecată și aerisită). Terapia cognitiv-comportamentală poate fi una dintre soluțiile recomandate persoanelor afectate de insomnie. Ora optimă de a adormi este 22:00, iar somnul trebuie să fie de cel puțin 7 ore. Mesele bogate înainte de culcare trebuie evitate, însă nici stomacul nu trebuie să fie gol deoarece foamea vă poate trezi. Este recomandată consumarea unui pahar de lapte cald înainte de culcare sau o cană de ceai cu efect relaxant. Trebuie evitate înainte de culcare băile fierbinți și hainele strâmte.

Probabil că v-aţi întrebat uneori de cât de mult somn are nevoie o persoană. Timpul necesar de somn variază de la om la om. Nu numărul de ore dormite este cu adevărat important, ci felul în care vă simțiți atunci când vă treziți. Dacă nu vă simţiţi odihnit, probabil aveţi nevoie de mai mult somn. Dacă vă simţiţi obosit în timpul zilei, este un alt semn că nu dormiţi destul. Media duratei somnului ar trebui să fie de 7-8 ore pe zi. De cele mai multe ori, simpla eliminare a indispoziţiei sau a stresului vă poate ajuta să dormiţi atât cât vă este necesar.

Specialiștii Ropharma recomandă suplimentele alimentare Serenotte Gocce și Serenotte Plus de la Specchiasol. Acestea sunt o soluție simplă și rapidă împotriva insomniei. Au la bază mac californian, petale de mac roșu, melatonină și L-Theanine, care ajută la scăderea neliniștii și a iritabilității, ajută corpul să se relaxeze, oferind un somn liniștit și odihnitor.

Sunt disponibile in farmaciile Ropharma si pe www.ropharma-healthcare.ro.



loading...

Adauga un comentariu
Anunturi bzi.ro Adauga anunt gratuit