News Flash:

Farmaciile supravietuiesc din vanzarea cosmeticalelor

6 August 2003
1339 Vizualizari | 0 Comentarii
•In loc de medicamente, farmaciile iesene au ajuns sa vanda deodorante, rujuri, creme sau pampers, riscand sa ajunga un fel de buticuri •Este singura modalitate prin care angajatii unitatilor au asigurate salariile •In majoritatea farmaciilor, veniturile obtinute din vanzarea cosmeticelor reprezinta mai mult de jumatate din venitul total Rujuri, deodorante, creme de diverse sortimente si alte cosmetice - acestea sunt produsele care au salvat de la faliment zeci de farmacii iesene. Vanzarea de medicamente nu mai renteaza si, ca orice unitate aflata in pragul falimentului, acestea s-au reprofilat. Supravietuiesc doar acele unitati care stiu sa se adapteze economiei de piata. Medicamentele nu mai au clientela de alta data, si acest lucru este demonstrat si de cresterea numarului pacientilor, care ajung in spitale si acuza lipsa unui tratament medicamentos. "Medicamentele au ajuns sa aiba costuri foarte mari, astfel ca si numarul celor care pot achizitiona aceste produse a scazut simtitor, in ultimii ani. Si cum din obiectul de activitate al farmaciilor face parte si comercializarea produselor cosmetice, sau a celor de tehnica medicala, activitatea a fost pusa in practica. In decursul timpului, s-a constatat ca veniturile obtinute din comertul cosmeticelor le-au depasit pe cele rezultate din vanzarea medicamentelor, si ca astfel farmaciile pot supravietui. De exemplu, farmacia xSf Paraschevax si cele doua unitati Sensi Blue au reusit sa se salveze, tocmai datorita extinderii activitatii pe aceasta latura", a spus Gabriela Streit, presedintele Colegiului Farmacistilor. Prin vanzarea produselor cosmetice, rulajul banilor este imediat, si astfel este posibila plata salariilor angajatilor din aceste unitati. Cremele salveaza farmaciile Dupa cum sustin farmacistii din mai multe unitati farmaceutice iesene, cele mai bine vandute produse cosmetice, care aduc si mare parte din venituri, sunt pampersii si cremele. "Clientii au o mai mare incredere in produsele cumparate din farmacie, preferandu-le celor comercializate in tonetele de la colt de strada. Aceasta psihologie ne avantajeaza, si este si normal ca orice unitate farmaceutica sa speculeze acest lucru", a mai spus Gabriela Streit. In majoritatea farmaciilor, veniturile obtinute din vanzarea cosmeticelor reprezinta peste 50% din venitul total. Catalina DARABANA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1300 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018146 (s)