News Flash:

"Fiat Trepiuno" - Premiera Mondiala Geneva 2004

23 Februarie 2004
1186 Vizualizari | 0 Comentarii
•La cea de-a 74-a editie a Salonului Auto de la Geneva, Fiat va lansa masina concept "Fiat Trepiuno". Proiectata de Fiat Style Centre, prototipul sa reinterpreteze tema "inapoi in viitor", materializata in aducerea in actualitate a modelelor care au marcat primul val de motorizare in masa a Italiei. Fiat Trepiuno transmite imediat imaginea unei masini compacte. Acest lucru este datorat sectiunilor laterale formate din mai multe straturi suprapuse si a plafonului sub forma de scoica, ce pare mult mai mic decat lateralele, privit de sus. Proportiile specifice modelului si unele caracteristici externe ii dau un aspect prietenos, transmitand un sentiment puternic de soliditate si incredere. Avand la dispozitie o lungime a vehiculului de numai 3.3 metri, designerii au alocat atentie deosebita detaliilor, fara sa piarda din vedere simplitatea - nota fundamentala de conceptie a autovehiculului. Simplitate nu inseamna o masina lipsita de confort si facilitati, ci exemplifica o abordare stilistica si constructiva, care are ca scop optimizarea utilitatii. Rezultatul este un habitaclu aerisit, spatios, confortabil si placut. De asemenea, un loc primitor si protector datorat arcului larg care delimiteaza intregul interior al masinii. Habitaclul dispune de scaune de grosime minima, care ofera un confort superior scaunelor cu tapiterie conventionala. Acestea sunt fabricate dintr-un strat de poliuretan moale, completat de un alt strat rigid din aceeasi substanta. Rezultatul este o structura "sandwich" confortabila si elastica, care poate sa absoarba toate greutatile si, mai mult decat orice, sa nu ocupe mult spatiu. Scaunele permit atat de mult spatiu in spate, incat pot fi create doua locuri in plus, printr-o dispunere inteligenta de tetiere si spatare. De exemplu, spatarul divizibil se poate plia in fata, astfel incat se mareste capacitatea portbagajului sau poate fi ridicat pentru a acoperi zona posterioara de privirile indiscrete. Toate aceste facilitati fac posibila reconfigurarea interiorului, pentru a veni in intampinarea aplicatiilor variate ale masinii si pentru a face posibila deplasarea persoanelor inalte pe scaunele din spate. Intr-o configuratie normala de 3+1, scaunul pasagerului din fata este mutat inainte atat de mult, incat este aproape inghitit de plasa de bord. Aceasta poate fi restransa printr-un proces de reconversie, pentru a lasa mai mult loc pentru picioarele pasagerului. Sistemul creeaza, astfel, mai mult loc pentru pasagerii din spatele calatorului din fata. Noile tehnologii de fabricatie a materialelor au facut posibila depasirea dispunerii clasice 2+2, specifica masinilor coupe si cabrio, sau unor city-car-uri, care limiteaza spatiul pentru pasageri la numai doua locuri in fata. Prototipul propune conceptul "3+1" (trepiuno, in limba italiana) pentru masinile care dispun de putin loc in spate. Acest lucru a fost obtinut printr-o structura inovativa, capabila de adaptare la cele mai multe dintre nevoile de transport: 2 locuri, 3 locuri, 3+ un loc de urgenta. In concluzie, prototipul Fiat uneste spatiul destinat bagajelor cu zona bordului, printr-un set de posibilitati de conversie care fac interiorul in intregime reconfigurabil. Bordul merita sa fie tratat separat, datorita formei sale si potentialului functional. De fapt, Fiat Trepiuno propune o solutie inovativa, care poate incorpora structura de sustinere si echipamentele unei planse bord specifice masinilor din prezent. In zona superioara sunt prezente doua cavitati, iar comenzile sunt asezate pe consola centrala sub o pelicula speciala. Tot ce trebuie sa faci este sa le atingi cu degetele si o lumina va urmari miscarile tale si va raspunde comenzilor. Un ecran din cristale lichide este plasat pe aceeasi consola si arata meniul unui alt instrument de control multifunctional. Acesta este localizat intre cele doua locuri din fata, astfel incat sa poata fi folosit fara sa pierzi din campul vizual soseaua. Acelasi sistem de actionare a comenzilor este folosit si pentru setarea temperaturii aerului conditionat, activarea meniului central de functiuni sau a sistemului de iluminare pe timp de noapte. Fiat Auto doreste sa multumesca partenerilor sai in realizarea acestui proiect: Bosch, Ficosa, Hitachi, I.D.E.A. Institute, IXFIN Magneti Marelli, Johnson Controls, Pirelli, Rieter si Toora. Mai multe detalii la : Ionut Gheorghe Communication Manager AutoItalia Tel: 0214139950 Mobil: 0722352012 E-mail: ionut.gheorghe •autoitalia.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 24 queries | Mysql time :0.024700 (s)