News Flash:

Filialele vor deveni societati de sine statatoare

16 Mai 2001
798 Vizualizari | 0 Comentarii
•Directia de Finante va trebui sa elibereze, in urmatorul interval, cod fiscal la 250 de filiale

In urmatoarele cincisprezece zile, in jur de 250 de puncte de lucru din Iasi ale firmelor vor trebui sa solicite cod fiscal Directiei Generale a Finantelor Publice Judeteana. In plus, potrivit Legii bugetul pentru acest an, impozitul pe salarii, aferent angajatilor punctelor de lucru, va fi achitat de acestea organului fiscal unde este inregistrat. Pana in prezent, sumele erau virate sediului central al firmei si apoi unitatii financiare la care aceasta era inregistrata. Prin urmare, la o societate cu sediul central la Bucuresti, dar cu filiale si la Iasi, impozitul pe salarii aferent angajatilor ieseni va fi virat Administratiei Financiare iesene. Pana acum, toate aceste sume erau colectate de centrala firmei de la Bucuresti si apoi organului fiscal din Capitala. Aceasta decizie va mai taia din elanul firmelor de a-si inregistra unitatea centrala in zonele defavorizate, iar filialele in alte zone ale tarii, importante din punct de vedere economic. La nivelul filialelor nu vor mai fi scutite de plata impozitului pe salarii. Purtatoarea de cuvant a Directiei Generale a Finantelor Publice Judeteana, Maria Taran, a afirmat ca "in urmatoarele cincisprezece zile DGFPJ va trebui sa emita cod fiscal la 250 de puncte de lucru, care isi au sediul central in alte zone ale tarii".
Pentru inregistrarea celor 250 de puncte de lucru, reprezentantii societatilor in cauza vor trebui sa se prezinte la Directia Generala a Finantelor Publice Locale cu urmatoarele documente: declaratia de inregistrare fiscala, formular difuzat gratuit de catre DGFPJ, care trebuie completat la masina de scris in doua exemplare, copie dupa certificatul de inmatriculare al societatii mama, copie dupa certificatul de inregistrare fiscala a unitatii infiintatoare, copie dupa dovada de spatiu a punctului de lucru, copie dupa certificatul inscriere de mentiuni eliberat de Registrul Comertului si timbru fiscal in valoare de 10.000 de lei. Tot noua lege a bugetului mai precizeaza modul in care vor fi repartizate impozitele si taxele provenite de la contribuabili. Astfel, 36,5% din acestea vor merge la Administratia Financiara, 10% la Consiliul Judetean, iar 15% tot la consiliile judetene pentru echilibrarea bugetelor comunale. Pana acum, 40% din sume mergeau la Administratia Financiara, 10% la Consiliul Judetean si tot 10% erau destinate consiliilor judetene pentru echilibrarea bugetelor comunale.
Cornelia LAZARESCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1408 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015136 (s)