News Flash:

Firmele iesene nu au incredere in armistitiul incheiat de supermarketuri

30 Iunie 2008
645 Vizualizari | 0 Comentarii
• Armistitiul incheiat intre supermarketuri si producatori prin Codul de Bune Practici nu va aduce ieftinirea produselor alimentare • Dupa cum sustin producatorii locali, prin acest cod nu sunt interzise taxele prea mari impuse de marile magazine si nici nu este reglementat un sistem bine organizat dupa care sa fie stabilite obligativitatea si cuantumul acestor taxe


Armistitiul incheiat intre supermarketuri si producatori prin Codul de Bune Practici nu va aduce ieftinirea produselor alimentare. Dupa cum sustin producatorii agricoli, prin acest cod nu sunt interzise taxele impuse de marile magazine si nici nu este reglementat un sistem bine organizat dupa care sa fie stabilite obligativitatea si cuantumul acestor taxe. Din aceasta cauza, producatorii sustin ca este foarte putin probabil ca alimentele de baza sa se ieftineasca, mai ales ca de la inceputul lunii iulie se anunta noi scumpiri la energia electrica. "Nu trebuie sa ne asteptam la ieftinirea alimentelor odata cu semnarea acestui cod de bune practici. Nu exista prevederi exprese sau norme imperative pe care partile sa le respecte.

De exemplu, nu s-au stabilit limitele pana la care pot merge taxele in supermarketuri. Motiv pentru care supermarketurile nu vor scadea, decat de fatada, taxele, iar producatorii vor avea aceeasi problema. Daca nu pot suporta taxele, produsele nu vor exista pe rafturile marilor magazine", a declarat Liviu Matrasaru, producator de dulciuri si paste fainoase. Producatorii agricoli sustin ca supermarketurile au monopolizat piata alimentara dictand preturi exorbitante, care ascund zeci de taxe necesare pentru expunerea produselor alimentare. Pe langa taxa de intrare in magazin sau taxa "de raft", agentii economici mai au de achitat taxa de deschidere, valabila pentru noile magazine inaugurate, taxa de promotie, taxa de catalog, la care se aduna adaosul comercial, toate fiind obligatorii pentru a exista in rafturile supermarketurilor. Producatorii sunt nemulttumiti ca trebuie sa plateasca sume care ajung la ordinul miilor de Euro, numai pentru prima intrare pe rafturile unor magazine. "Este o taxa de o suta Euro pentru fiecare cod de bare aplicat produselor. Iar odata ce ai intrat pe rafturile unui supermarket nu ai cum sa nu platesti anumite taxe. De exemplu, daca un producator si-a adus produsele in patru magazine, dar se mai deschid doua-trei nu poti sa nu platesti taxa de intrare si in noile magazine. Iar acest lucru presupune o suma de aproape 30 mii Euro. Daca nu platesti si nu intri in celelalte magazine, esti exclus chiar daca initial ai platit 40 mii Euro pentru intrarea in cele patru magazine", a explicat Catalin Grecu, director de marketing la SC Cotnari SA Iasi. Cu toate ca sunt nevoiti sa scoata zeci de mii Euro pentru a acoperi taxele impuse de supermarketuri, producatorii agricoli sustin ca au si mai mult de pierdut daca nu isi expun produsele pe rafturile marilor magazine. "Supermarketurile merg pe principiul ca sunt cineva, iar restul trebuie sa plateasca. Ei isi dezvolta afacerile pe banii producatorilor. In ciuda taxelor foarte mari, este foarte important pentru producatori sa aiba produsele pe rafturile supermarketurilor. Ca imagine ajuta foarte mult faptul ca un anumit produs este pe raft, are o expunere mult mai mare si consumatorii tin cont de acest lucru", a sustinut Grecu.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3155 (s) | 24 queries | Mysql time :0.206319 (s)