News Flash:

Fiscul este ciuma pentru patronii care au cumparat intreprinderi de la FPS

13 Februarie 2001
1093 Vizualizari | 0 Comentarii
Licitatie contestata la Aviatia Utilitara

•Aceasta a fost contestata de catre directorul societatii, Catalin Ambrono •Motivul il constituie, in opinia sa, nerespectarea unor articole din Legea 11/1996 •La limita, patronul se va prezenta la licitatie pentru a-si cumpara propriile bunuri

Licitatia programata pentru ziua de maine, in vederea vanzarii avioanelor si a altor echipamente de la Aviatia Utilitara, este pusa sub semnul intrebarii. Proprietarul societatii, Catalin Ambrono, spera ca, in cursul zilei de astazi, Justitia sa se pronunte impotriva licitatiei care ar trebuie sa se desfasoare la Directia Generala a Finantelor Publice. Practic, s-a ajuns la aceasta situatie deoarece datoriile Aviatiei Utilitare la bugetul de stat au atins sume mai mult decat fabuloase. Astfel, la data de 13 decembrie 2000, debitele Aviatiei Utilitare la "pusculita" statului erau estimate la suma de 1,1 miliarde lei, iar majorarile de intarziere aferente acestei sume erau de circa 1,8 miliarde lei. Acestea au crescut intr-un an si jumatate cu aproape un miliard si jumatate de lei. Aviatia Utilitara a fost cumparata pe data de 19 mai 2000 de catre Catalin Ambrono, moment la care se stia ca societatea avea datorii propriu-zise la bugetul statului de 782 de milioane de lei, iar majorarile de intarziere se ridicau la suma de 813 milioane de lei. Reprezentantii Directiei Generale a Finantelor Publice acuza conducerea Aviatiei Utilitare de faptul ca nu s-a interesat de adevarata valoare a datoriilor, iar in plus nici nu a facut nici un efort pentru a le achita. "Cu putina bunavointa ar fi putut scapa de majorarile de intarziere daca si-ar fi achitat debitele propriu-zise. Ordonanta 163/2000 acorda posibilitatea de a scapa de un anumit procent din majorari in cazul in care ar fi achitat pana la o anumita data debitele", a apreciat seful serviciului de Administrare a Veniturilor Statului, Paul Anastasiu.
Acesta a mai adaugat ca o vina foarte mare in acest caz a avut-o si Autoritatea pentru Privatizare, deoarece nu a evaluat bunurile aflate in patrimoniul Aviatiei Utilitare. "Ei nu au dorit sub nici o forma sa aduca avioanele si masinile la valoarea lor actuala deoarece nu s-ar mai fi inscris nimeni la licitatie. Ei au avut intentia ca pretul de pornire al licitatiei sa fie rezonabil pentru a putea vinde cu usurinta Aviatia Utilitara. La ei in contabilitate, un avion era trecut la valoarea de 19 milioane de lei, in timp ce acesta valoreaza de fapt in jur de doua miliarde de lei".

"Dorim doar o pasuire si nu stergerea datoriilor"

Proprietarul Aviatiei Utilitare, Catalin Ambrono, nu neaga valoarea actuala a datoriilor catre bugetul statului, insa este de parere ca exista ceva necurat la mijloc. "De ce au venit sa puna sechestru exact cu doua zile inainte ca eu sa semnez contractul de vanzare-cumparare la Fondul Proprietatii de Stat? Asa s-a incetatenit ideea ca la societatile de stat, chiar daca produc numai pierderi, sa le fie tolerate multe, ba mai mult, sa fie chiar sprijinite financiar, iar la cele private, care intr-adevar doresc sa faca ceva, li se gasesc tot felul de chichite", a declarat proprietarul Aviatiei Utilitare, Catalin Ambrono.
Acesta a atacat in Justitie decizia Directiei Generale a Finantelor Publice de a scoate echipamentele la licitatie si spera ca in cursul zilei de maine sa i se dea o sentinta favorabila. Catalin Ambrono a motivat solicitarea de amanare a licitatiei prin faptul ca s-au incalcat unele articole din Legea 11/1196 referitoare la executarea silita. In acest sens s-a precizat faptul ca scoaterea la licitatie se face dupa termenul de 30 de zile de la data incheierii procesului-verbal de sechestru si a documentatiei, act acordat debitorului pentru a achita obligatia bugetara, procedura care nu a fost respectata. De asemenea, conducerea Aviatiei Utilitare contesta pretul de pornire al unora din activele sechestrate. De exemplu, un autoalimentator MAZ 500 a fost evaluat la 16 milioane de lei, comparativ cu alte autoturisme de acelasi fel care se vor pune in vanzare la sume de 109, 121, 136 si respectiv 136 milioane de lei. Tinand cont de aceste contestatii, directorul Aviatiei Utilitare, Catalin Ambrono, a afirmat ca "in cazul cel mai rau, in care Justitia nu ne va da o sentinta favorabila, atunci voi fi nevoit sa ma prezint la licitatie sa cumpar respectivul autoalimentator de 16 milioane de lei, pentru a nu se instraina nimic".
De altfel, conducerea societatii spune ca datoriile nu au fost achitate nu din rea-vointa, ci din cauza faptului ca nu au existat banii respectivi. "Pe 2000 nu am reusit sa incheiem foarte multe contracte si din acest motiv sumele care au intrat in bugetul Aviatiei Utilitare au fost de circa 400 de milioane de lei. In acest an speram sa obtinem in jur de sapte miliarde lei, bani din care ne vom putea plati si debitele. De fapt, ceea ce dorim noi este o pasuire si nu stergerea datoriilor", a adaugat Catalin Ambrono.
Cornelia LAZARESCU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1327 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018506 (s)

loading...