Magazin

Fitness: 4 sfaturi pentru incepatori

Publicat: 13 dec. 2013
1

Vrei sa te mentii in forma si sa te apuci de fitness, insa nu stii care ar fi exercitiile pe care trebuie sa le faci la inceput sau cum sa iti realizezi un program?

Pasul cel mai important l-ai facut deja: ai luat hotararea, acum nu mai ramane decat sa te bucuri de beneficiile pe care le ofera sportul, deoarece miscarea este foarte sanatoasa.

Ea imbunatateste sistemul nervos, creste rezistenta la stres, dar ajuta si la intarirea sistemului osos. Iata cateva sfaturi care pot fi de mare folos unui incepator intr-ale fitness-ului:

1. O zi de odihna
Este foarte important ca, dupa zi istovitoare la sala de sport, sa iti rezervi si o zi de odihna. Pentru a imbunatati antrenamentele tale si pentru a fi cat mai eficient este esential sa iti odihnesti musculatura. Ideea principala a sportului este aceea de a-ti stimula organismul, de a-l energiza, si nu de a-l obosi.

In timpul de repaus, corpul tau devine mai puternic, mai flexibil si mai mobil, de aceea ai nevoie de minimum o zi de odihna dupa un antrenament asiduu.

2. O zi de ridicat greutati
Zilele de repaus intre antrenamente sunt foarte importante, insa ai grija sa nu iti iei prea multe. O zi este indeajuns. Astfel, pentru a nu forta prea mult muschii, dupa ziua de odihna, incepe antrenamentul cu un exercitiu de ridicare a greutatilor, pentru a-ti tonifia muschii, dar si pielea.

De asemenea, ridicarea greutatilor ajuta si la formarea rezistentei. Aceste exercitii se fac insa dupa anumite reguli. Pentru a executa corect si eficient este bine sa ridici greutatile de cate 12 ori fiecare, de trei ori. Incepatorii incep in general exercitiile cu cate un set din fiecare exercitiu pentru a-si dezvolta treptat si sigur rezistenta la efort.

3. Alternarea cu greutatile mici
Pentru a capata si mai mult eficienta, incepatorii trebuie sa alterneze ridicarile de greutati mari cu cele mai mici. Astfel, fa un set de 12 miscari cu greutatile mari, apoi patru secunde ridica greutati mai mici. Astfel, vei permite muschiului sa se relaxeze in timp ce tu continui sa faci miscare.

4. Cinci zile de sport pe saptamana
Medicii recomanda exercitiile fizice cinci zile pe saptamana. Acestea pot fi activitati moderate, care sa dureze insa cel putin 30 de minute pe zi. Printre aceste exercitii se numara aerobicul, ciclismul, alergatul, inotul sau chiar mersul pe jos. Important este insa ca orice antrenament pe care il faci sa fie executat constant.

Sursa: studentie.ro





Adauga un comentariu