News Flash:

Fonduri pentru promovarea produselor agroalimentare

29 Iulie 2008
607 Vizualizari | 0 Comentarii
• Organizatiile profesionale din domeniul agroalimentar care vor sa obtina fonduri UE pentru promovarea produselor pe piata comunitara trebuie sa depuna spre aprobare un program la Ministerul Agriculturii

Organizatiile profesionale din domeniul agroalimentar care vor sa obtina fonduri UE pentru promovarea produselor pe piata comunitara trebuie sa depuna spre aprobare, la Ministerul Agriculturii, un program cu actiunile de informare si promovare, pana la 30 noiembrie. Daca va fi selectat, programul va fi transmis ulterior Comisiei Europene, care va decide daca il finanteaza sau nu. Actiunile de promovare pot viza, de exemplu, evidentierea calitatii produselor comunitare, agricultura ecologica sau informarea despre sistemul european de protectie a specialitatilor traditionale. Totodata, acestea se pot referi la riscurile consumului necontrolat de alcool. Alte activitati eligibile la finantare sunt participarea la evenimente, targuri si expozitii de importanta nationala sau europeana, in special prin standuri care sa puna in valoare imaginea produselor comunitare. Printre produsele eligibile se numara fructele si legumele, uleiul, laptele si produsele din lapte, carnea, mierea si vinul.

"Actiunile de informare si promovare au drept obiect produsele agricole si metodele lor de productie, precum si produsele alimentare pe baza de produse agricole, fara sa fie orientate in functie de anumite marci comerciale si fara sa incurajeze consumul unui produs datorita originii specifice a acestuia. Originea produsului care face obiectul actiunilor poate fi insa indicata atunci cand aceasta reprezinta o denumire conferita in temeiul legislatiei comunitare", se arata intr-un comunicat al Ministerului Agriculturii. Propunerile de programe trebuie sa contina elemente precum o analiza a pietei, obiective scontate, motivele care fac necesar programul de promovare, eventuale beneficii la nivel comunitar. Finantarea UE este de 50 la suta, restul costurilor revenind statului membru si organizatiilor profesionale si interprofesionale (organizatiile trebuie sa contribuie cu cel putin 20 la suta). Beneficiarele fondurilor sunt organizatiile profesionale sau interprofesionale reprezentative pentru sectorul respectiv. Uniunea Europeana finanteaza anual programe de promovare a produselor agricole si alimentare pe piata UE si in state extra-comunitare. Programele sunt depuse mai intai in statele membre, pana la 31 martie (pentru promovarea in state terte), respectiv 30 noiembrie (pentru promovare pe piata comunitara), iar apoi sunt supuse aprobarii Comisiei. Facilitatea de finantare este accesibila tuturor statelor membre. Desi a aderat la UE in 2007, Romania nu accesat anul trecut fonduri prin acest program, intrucat legislatia necesara a fost elaborata abia in 2008. Pentru componenta de promovare in state terte, termenul de depunere a programelor, 31 martie, a expirat deja, finantarea UE urmand sa fie disponibila de anul viitor.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4780 (s) | 22 queries | Mysql time :0.317325 (s)