National

Forbes l-a premiat pe Gruia Stoica – „Cel mai dinamic om de afaceri”

Publicat: 27 oct. 2013
1

Presedintele Grampet Group, Gruia Stoica, a primit din partea Forbes premiul „Cel mai dinamic om de afaceri”, dupa ce compania pe care o conduce, Grampet Group, a participat la nu mai putin de patru privatizari internationale ale unor operatori feroviari de transport de marfa, in doar primele 8 luni ale acestui an, potrivit unui comunicat al grupului.

„Sunt onorat sa primesc acest premiu, pe care vreau sa-l dedic managementului Grampet GroupGrup Feroviar Roman, celor 9.000 de angajati ai Grupului, precum si echipelor de lucru si de negociere care, in doar 8 luni de zile, au avut de gestionat nu mai putin de patru privatizari majore, strategice, in patru tari, patru culturi diferite: privatizarea din Romania a CFR Marfa, privatizarea din Croatia a HZ Cargo, privatizarea din Bulgaria a BDZ Cargo si privatizarea din Grecia a TRAINOSE. Este o activitate dificila chiar si pentru cele mai mari dintre companiile globale (…) „, a precizat Gruia Stoica.

In Romania, privatizarea CFR Marfa a esuat, intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata, pe 20 iunie 2013, castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost semnat in data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. In plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Sursa: ziare.com





Comentarii
  • „De la instalarea în urmă cu o lună şi jumătate ca ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu a fost bombardată cu o mulţime de sesizări la adresa directorului general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu. Sesizările au venit atât din rândul ceferiştilor, dar şi de la mai multe instituţii publice, cum ar fi Consiliul Concurenţei, Camera Deputaţilor ori Senatul României. Reclamaţiile au vizat în special managementul catastrofal practicat de Valentin Dorobanţu. Acesta este acuzat că vrea să falimenteze compania CFR Călători și că face jocurile operatorilor privaţi de transport persoane. Până acum, însă, Ramona Mănescu nu a dispus nicio măsură concretă pentru stoparea jafului regizat de Dorobanţu”

Adauga un comentariu