News Flash:

Fostele Alimentare din centrul orasului pierd piata

13 Iulie 2004
552 Vizualizari | 0 Comentarii
•Magazinele Central si Unic nu mai pot face nimic pentru iesi din impas •Nu este vina, ci meritul concurentei pentru decaderea acestui gen de magazine

Magazinele din zona centrala a municipiului Iasi, SC Unic SRL sau SC Central SRL, se confrunta cu probleme importante si cu pierderea clientilor, unul din cele doua fiind chiar nevoit sa-si reduca spatiul si activitatile pentru acoperirea cheltuielilor. Acest lucru este vizibil pentru vechii clienti ai acestor magazine, pentru ca in urma cu doi ani au fost in fruntea pietei iesene, iar acum au ajuns doar niste magazine de cartier, in ciuda faptului ca au o amplasare propice dezvoltarii comerciale. Se poate spune ca motivul prabusirii acestora este lipsa promovarii firmelor, dar mai ales neluarea in calcul a concurentei generate de aparitia pe piata a unor alti comercianti de marca.

Prea multa incredere

Baza afacerii lor a fost vadul comercial extraordinar pe care il oferea amplasamentul cu cativa ani in urma si nu s-au sinchisit sa raspunda provocarilor noilor cerinte comerciale impuse de concurenta. Un exemplu de nepasare este faptul ca in prezent au acelasi program de functionare pe care il aveau inainte de 1989, pe cand alte magazine sunt deschise non-stop pentru a iesi in intampinarea clientilor. Ideile pentru a prospera sunt numeroase, dar preluate de altii, ca de exemplu crearea unei linii proprii de produse, dupa modelul centrelor comerciale si al supermagazinelor din Iasi sau dezvoltarea unui serviciu de catering, asigurarea cu produse alimentare, si nu numai, la diferite ocazii festive. O solutie pentru a rezista concurentei ar fi fost alierea celor doua magazine intr-o politica comuna, dar acestea prefera sa fie concurente, ca si cum nu si-ar da seama de pericolul comun in care se afla sau nu le-ar interesa. Daca nu vor reusi sa treaca prin aceasta perioada grea, inseamna ca le-a venit timpul sa cedeze locul celui puternic, adica supermarketurilor moderne. Ioan Despa, administrator al SC Unic SRL, pune aceste dificultati financiare pe care le intampina in special pe seama concurentei. "Supermarketurile de gen Metro, care vand produse en-gros si en-detail la acelasi pret, practica o concurenta neloiala si clientii prefera sa cumpere de la ei", este de parere acesta. Opinia sa este clar combatuta de un expert in marketing. "Nu este vina, ci meritul concurentei, pentru ca ofera clientului mai mult decat ofera Unic sau Central. Aceste mini-magazine sunt in urma timpului si nu au decat sa se reprofileze, pentru ca pe piata lor sunt depasite", a explicat Stefan Prutianu, profesor de marketing si comunicare in afaceri de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor(FEAA). Astfel de magazine se limiteaza la prezentarea de produse cu rulaj mare, pentru a-si asigura vanzarile, dar pe piata au aparut supermarketurile amenajate pe un format de afaceri modern, cu reduceri de pret, cu benzi de intrare-iesire, raionare, carucioare si alte metode pentru a maguli clientul. Aceste facilitati sunt imbietoare pentru consumatori, care aleg supermagazinele. "Consumatorul e intelept si face alegerile cele mai bune si mai convenabile. Daca ar cumpara de la magazinele de cartier ar face o economie de transport si timp, dar daca timpul si transportul economisit inseamna mai putin decat adaosul aplicat de magazinele Unic si Central, consumatorul va continua sa cumpere de la supermarketuri. Procesul de erodare a vechiului tip de comert este firesc, acesta decade in favoarea noului comert al retelelor de magazine ce aplica tehnologii moderne", a conchis Stefan Prutianu.
Ana-Maria CHITIGA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 22 queries | Mysql time :0.044941 (s)