Magazin

Francezii ne umilesc din nou! O noua specie de dinozaur a primit numele de „dinozaur tigan”

Publicat: 26 aug. 2012
1
O echipa de cercetatori din Franta si Belgia a numit o noua specie de dinozaur descoperita in regiunea franceza Aix-en-Provencedinozaurul tigan„, pe motiv ca este inrudit cu o specie de dinozaur gasita in Romania, informeaza AFP, potrivit Le Point. Descoperirea, pe cat de importanta pentru paleontologia mondiala, risca sa zadarniceasca eforturile recente ale politicienilor francezi de a veni cu o noua abordare asupra problemei romilor de pe teritoriul Frantei, majoritatea originari din Romania si Bulgaria.
Atsinganosaurus velauciensis (adica „dinozarului tigan”) a trait in urma cu 75 de milioane de ani, in Cretacicul superior, si face parte din familia titanozaurilor (dinozaur ierbivor de talie mare). Pana in prezent, in Europa au mai fost descoperite doar trei specii de titanozauri. Dat fiind ca asemenea descoperiri au fost facute si in tara noastra, paleontologii care au lucrat in Aix-en-Provence au decis ca legatura dintre dintre dinozaurul lor si „verii din Romania” justifica numele de „dinozaur tigan”.
„Am gasit mai bine de 70% din scheletul animalului, insa din pacate nu si craniul. Vom putea sa realizam o reconstituire fidela”, a declarat Geraldine Garcia, cercetatoarea de la Universitatea din Poitiers care a condus proiectul din sud-estul Frantei, conform AFP.
Situl de 300 de metri patrati, care se afla langa orasul Velaux, a fost descoperit in 1993, insa sapaturile nu au inceput decat in 2002. In total, au existat trei reprize de sapaturi – in 2002, 2009 si 2012 – , facute de echipa de la Universitatea din Poitiers, in colaborare cu Institutul Regal de Stiinte Naturale din Bruxelles. Lucrarile au avut loc in cea mai mare discretie, scrie presa franceza, pentru a preveni eventualele jafuri.
Pe langa „dinozaurul tigan”, paleontologii au mai descoperit un craniu de crocodil, precum si fragmente din scheletele altor specii de dinozauri. Dupa ce vor fi studiate, toate aceste fosile vor ajunge in muzeul orasului Velaux, caruia ii apartine situl in care au fost gasite.
sursa: gandul.info