News Flash:

Franele tramvaiului ucigas ar fi putut sa cedeze - FOTO&VIDEO

19 Mai 2011
8191 Vizualizari | 8 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7228 RON (0.0000)
USD: 4.1899 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
• Vatmanul implicat in groaznicul accident din Fundatie, insotit de doi avocati, a consultat ieri raportul de expertiza privind testele la care a fost supus tramvaiul ucigas • Dupa mai bine de o ora, aparatorii vatmanului Cristian Diaconu au sustinut ca expertii admit faptul ca unul dintre sistemele de franare ale vagonului, respectiv frana electrodinamica, ar fi putut sa nu functioneze corespunzator la un moment dat • Mai mult, ei afirma ca specialistul care a intocmit raportul de expertiza nu ar fi calificat pentru derularea unor asemenea cercetari • Oficialii Regiei Autonome de Transport Public resping, insa, faptul ca sistemele de franare ar fi putut ceda la momentul producerii accidentului, argumentand ca cele 51 de teste de frana efectuate dupa accident au fost corespunzatoare

Una dintre cele trei frane ale tramvaiului ucigas, implicat in groaznicul accident din Fundatie, ar fi putut sa nu functioneze in momentul producerii tragediei. Ipoteza a fost lansata ieri de avocatul Anca Dragoi, dupa ce a consultat raportul de expertiza tehnica intocmit de cel de-al doilea expert, Dionisie Lefter. Avocatii vatmanului Cristian Diaconu, cel care a condus tramvaiul Be8/8 implicat in accident, sustin ca nu au putut sa consulte in amanunt raportul, intrucat este foarte voluminos. Acestia au rasfoit ieri, la sediul Politiei Rutiere, timp de mai bine de o ora, cele 1.500 de pagini ale raportului de expertiza, precum si cele 38 de pagini pe care au fost insirate concluziile. "Intr-un timp atat de scurt nu am avut posibilitatea sa luam cunostinta de toate detaliile din raport. Am putut sa-l foiletam asa, extrem de sumar, pe genunchi. Pot sa spun doar faptul ca, in aparenta, din cate am observat din concluziile finale, la momentul respectiv (cel al producerii accidentului - n.r.), franele tramvaiului si vagonului au functionat la parametrii normali. Insa, tot din continutul concluziilor si raspunsurilor la intrebarile formulate de noi pentru domnul expert, am constatat ca in raport este inserat faptul ca frana electrodinamica si celelalte frane au fost actionate integral la momentul accidentului pana la limita, aspect care confirma declaratia clientului nostru. A mai fost inserat si faptul ca exista, desi intr-o mica masura, posibilitatea ca frana electrodinamica, in anumite situatii, sa nu functioneze la parametrii normali. Nu pot sa formulez o opinie in acest sens pentru ca trebuie sa studiez in amanunt atat regulamentul de ordine interioara, cat si concluziile testelor efectuate pe tramvai", a declarat Anca Dragoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu.
Aceasta a mai precizat ca a solicitat procurorilor sa primeasca o copie a raportului de expertiza pentru a-l studia mai bine.

Avocatii pun la indoiala expertiza lui Dionisie Lefter

La sediul Politiei Rutiere a fost prezent ieri si vatmanul Cristian Dianconu. Acesta nu a vrut sa faca declaratii, pe motiv ca nu a avut acces la actele din dosarul de expertiza. Mai mult, cel de-al doilea avocat al sau, Alina Popescu, a afirmat ca nici macar raportul intocmit de Dionisie Lefter nu poate raspunde la toate intrebarile. "S-a raspuns la obiectiunile pe care le-am invocat, dar trebuie sa vedem in ce maniera s-au dat aceste raspunsuri. Domnul Lefter, specialitul care a facut expertiza, s-a pronuntat in masura in care si dumnealui are specialitatea necesara. Expertii nostri consultanti nu s-au prezentat, de fapt nici nu exista asemenea experti in Romania. Exista o problema foarte delicata, pe care lumea ar trebui sa o inteleaga. Domnul Dionisie Lefter a facut aceasta expertiza in calitatea pe care dumnealui o are. Noua ne-ar trebui, pentru materialul rulant si pentru transportul urban pe sine, un expert specializat in aceasta materie. Ori, in Romania nu exista asemenea experti. Ei ar trebui sa fie in subordinea Autoritatii Feroviare Romane, dar la nivel national nu sunt nici macar reglementarile necesare pentru transport urban pe sine. N-avem decat cateva reglementari, si alea destul de sumare vizavi de transportul cu metroul si cu trenul", a declarat Alina Popescu, a doua avocata a vatmanului Cristian Diaconu.

RATP exclude o eventuala defectiune

De cealalta parte, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sustin ca tramvaiul a trecut peste 50 de teste de frana, iar sistemele au functionat corespunzator. Ei au spus, astfel, ca nu exista posibilitatea tehnica ca unul dintre sistemele de franare sa fi cedat. "De fapt, in raportul de expertiza se spune ca, daca frana electrodinamica ar fi cedat, lucru putin probabil, vatmanul mai are la dispozitie alte doua sisteme de franare. In conditiile in care s-au facut atatea teste la tramvai, iar sistemele de franare au functionat perfect, nu cred ca mai este ceva de spus. Lucrul acesta a fost confirmat de doua comisii de experti. Avocatii sustin ca nu exista expert autorizat pentru transportul urban pe sine. Din moment ce faci o asemenea afirmatie, trebuie sa si demonstrezi ca expertii care au efectuat expertiza nu si-au facut treaba", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.   
Groaznicul accident din Fundatie s-a produs pe 21 martie, cand tramvaiul Be 8/8 a intrat in plin in masinile care stateau la semafor, a distrus sase dintre acestea si s-a oprit in autobuz. In urma impactului, un om a murit, iar alti sapte au ajuns la spital.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Anca_Dragoi_-_avocatul_vatmanului_Cristian_Diaconu_2

Galerie Video


dionisie lefter anca dragoi cristian diaconu
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (8)

tramvaiul cu minte  | #161301
Incredibil... "Franele ar fi putut sa cedeze"... Iarasi, cu totala iresponsabilitate, mintiti si bagati prostii in capul oamenilor, pentru a-i indeparta de un serviciu public! Ba nene, frana electrodinamica poate ceda, dar orice ar fi raman celelalte doua. Baga-ti, pentru Dumnezeu, in cap ca tramvaiul ala poate fi oprit in absolut orice situatie, fie si daca ii pica frana electrodinamica (oricum, nu a fost cazul)! Si stilul asta de jurnalism e tot un fel de terorism, din moment ce efectul scontat e inducerea in populatie a sentimentului ca transportul public e nesigur...
unul  | #161312
@tramvaiul cu minte: transportul public din Iasi chiar e nesigur. Intardevar, tramvaiul are 3 sisteme de franare dar ia aminte ca el cobora in acel moment la vale pe o panta destul de periculoasa iar tramvaiul nu era nou deloc, nu mai zic de modificarile facute de ratp dupa ce l-au adus de unde l-au adus. Iar sa zici ca sigur vatmanul a vrut sa distruga toate masinile alea si sa omoare un om inseamna ca nu esti prea normal la cap.
tramvaiul cu minte  | #161314
Bati campii sanatos, rumin expert "unul". Atat de flagrant, incat e prea mult timpul ce trebuie pierdut pentru a ti se face desenul...
doru  | #161321
Tiganca din imagine e sotia vatmanului?
gigica bec  | #161324
bai hahalerelor da voi nu stiti ca intotdeauna mortu e de vina?
una  | #161327
Jucan aceasta avocata care reprezinta acest caz are surse in procuratura....ea nu face nici 2 lei ca avocata....este GURISTA PE LA AIA DE SUS...APLICA SERVICIU COMPLET...si vine cu date proaspete la avocata Anca Dragoi
Vatamanu  | #161342
Bai ziaristi idioti, nu o mai ardeti cu tramvaiul ucigas. Scrieti clar, vatmanul ucigas din culpa, fiindca in mod sigur accidentul s-a produs datorita neatentiei acestui individ, care mergea cu viteza si a frinat cu intirziere, cind era prea aproape de masinile stationate. Ce pusca mea are idiotul ala de vatman de se cauta insistent sa se dea vina pe altii numai pe el nu? A gresit sa plateasca. Este inadmisibil, ca dupa luni de expertiza, dupa zeci de testari la care totul a functionat corect, sa vina niste incompetenti si sa conteste rezultatele.Nu stiu daca acel vatman nu ar trebui testat si cu detectorul de minciuni, fiindca se vede clar ca fiind incurajat de tot circul din presa minte cu nerusinare, sperind ca va fi scos nevinovat. Cind va fi condamnat, judecatorii trebuie sa tina cont ca nu a colaborat obstructionind ancheta si vor mari pedeapsa corespunzator atitudinii luate de el.
Adrian  | #161421
@unul: ce modificari au suferit vagoanele Be 8/8 in depoul RATP? Stii tu din surse sigure 100% ori bati campii dupa etnobotanice? Mai bine te-ai angaja "ziarist", ca tare bine te-ar prinde. Ce date tehnice stii tu despre sistemele de franare ale tramvaielor?
Cauta pe YouTube "Strassenbahn Unfall" si ai sa vezi ce accidente au fost si la nemti, cu tramvaie noi. Nu mai arunca cu rahat in tramvaiele astea si in RATP. Macar stii de ce au ajuns Be 8/8-urile in Iasi? Poate-mi raspunzi la intrebarea asta... desteptule!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3776 (s) | 21 queries | Mysql time :0.240515 (s)