News Flash:

Fraude la sistemul de pensii private obligatorii

15 Octombrie 2007
1117 Vizualizari | 0 Comentarii
Marile fonduri de pensii private obligatorii atrag atentia asupra unei situatii foarte periculoase care s-ar putea produce in Romania, si anume dublarea semnaturilor de aderare la un fond de pensii private, avand ca si consecinta invalidarea portofoliului de clienti. Astfel, persoanele ale caror adeziuni sunt declarate invalide, desi sunt eligibile pentru a beneficia de o pensie privata, vor intra alaturi de cei care nu au aderat la nici un fond de pensii, in "loteria" pensiilor, urmand ca din 16 ianuarie 2008 sa fie distribuiti aleatoriu catre un fond de pensii private dintre cele existente pe piata. Acest fenomen reprezinta o consecinta a lacunelor legislative in acest domeniu. Astfel, clientul care semneaza primul act de aderare cu un administrator de pensii private nu este validat imediat in sistem, validarile avand loc o singura data la doua saptamani (la fiecare data de 1 si 15 ale lunii, pana la data de 16 ianuarie 2008), acestea fiind validari temporare. Validarea definitiva se va realiza la data de 16 ianuarie 2008, timp in care clientul poate semna al doilea act de aderare cu un alt fond de pensii private. Clientul isi poate pierde dreptul de optiune, pentru ca semneaza cu doua fonduri, dar poate ajunge la al treilea, pe care nu si l-a dorit. Si aceasta deoarece inca mai exista un numar mare de romani care nu au reusit sa inteleaga rostul sistemului de pensii private. De mentionat ca dublarea semnaturii este legata de acordul participantului, motiv pentru care o campanie de informare bine pusa la punct privind necesitatea aderarii la un singur fond, ar inlatura posibilitatea fraudarii sistemului. Se apreciaza de catre reprezentantii administratorilor de pensii private obligatorii faptul ca aproximativ 30-50% dintre participantii la sistemul de pensii private obligatorii vor fi victimele fraudelor cu duble semnaturi. Agentii de vanzare ai pensiilor private obligatorii vor cauta sa atraga cat mai multi clienti, acestia fiind platiti in functie de numarul de contracte semnate. In situatia dublei semnaturi, doua companii de administrare isi platesc fiecare agentul de vanzare care a semnat cu acelasi client. Iar din cauza intrarii respectivului client la "loterie", exista posibilitatea ca acesta sa ajunga la un alt fond decat cele doua cu care a semnat. Cu alte cuvinte, cel putin unul dintre cei doi administratori pierde bani, platind un agent pentru un client pe care, in final, nu il va primi in fondul pe care il gestioneaza. Cele mai multe riscuri revin companiilor de administrare de pensii private, precum si viitorilor clienti participanti la sistem, si nici unul pentru agentii de vanzare. In vederea preintampinarii pierderilor datorate dublei semnaturi sau fraudei, administratorii de fonduri de pensii private aplica doua metode. Astfel, unele companii utilizeaza sisteme de monitorizare statistica si control strict al procesului de vanzare, incercand sa limiteze gradul de frauda sub 5%, in timp ce in alte companii, agentul isi primeste doar jumatate din comision la momentul vanzarii si a doua jumatate doar la validarea finala a clientului. Toti cei care s-au confruntat cu o situatie de fraudare vor trebui sa contacteze Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului la numerele de telefon 021/311.18.62 si 021/311.22.62 sau la adresa de email office•anpc.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1503 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030710 (s)