Eveniment-Social

Fundatia e blocata! De luni se circula pe un singur fir pe sens – FOTO

Publicat: 02 nov. 2012

@ Santierul din Fundatie se extinde pana la fostul supermarket Fidelio @ De saptamana viitoare, utilajele vor sapa craterul pentru pasajul Mihai Eminescu pe o portiune din bulevardul Independentei @ Sapaturile vor mai dura cel putin o luna @ Intre timp, soferii vor circula pe cate o banda pe sens @ Abia luni se va sti cum va fi afectata circulatia tramvaielor

Sapaturile la pasajul Mihai Eminescu din Fundatie vor intra in cel de-al doilea tronson, incepand de saptamana viitoare. Daca pana in prezent pe Independentei s-a lucrat doar la retelele de utilitati, incepand de luni, utilajele de la SC Constructii Feroviare SA se vor muta din santierul amenajat in rond in afara lui. Partea din bulevardul Independentei se va bloca in fiecare zi incepand de saptamana viioare, avand in vedere faptul ca municipalitatea a decis gatuirea traficului, prin limitarea la cate o singura banda pe sens. Astfel, axul central al bulevardului va fi preluat de excavatoare de la rond pana in dreptul parcarii de la Romtelecom. Practic, de la fostul supermarket Fidelio pana dupa statuia lui Eminescu de pe Bulevardul Carol, pe sensul de urcare, se va circula incepand de luni pe un singur fir. De asemenea, pe sensul de coborare, traficul va fi dirijat pe dupa liniile de tramvai tot pe un singur fir, de la Biblioteca pana la parcarea Romtelecom. Potrivit viceprimarului Mihai Chirica, traficul va fi gatuit cel putin o luna, pana aproape in ajunul Craciunului. „Avansarea lucrarilor la pasajul Eminescu aduce cateva restrictii care vor fi valabile pana in jur de 20 decembrie. Lucrarile la peretii de sprijin s-au facut pe tronsoane, pana in linia de tramvai, apoi a fost subtraversata, iar acum trebuie sa iesim in Independentei. Trebuie sa blocam in totalitate posibilitatea circularii pe axul drumului. Circulatia se va face de luni pe cate un singur fir, cel de langa borduri”, a precizat viceprimarul.

Dispare „tramvaiul zburator”?

Soarta liniei provizorie de tramvai, care traverseaza momentan santierul din Fundatie, este pusa sub semnul intrebarii din cauza lucrarilor pe care vor sa le faca cei care construiesc pasajul Eminescu. Cei de la primarie incearca, impreuna cu cei de la RATP si cu reprezentantii constructorului, sa gaseasca o solutie pentru ca tramvaiele sa urce in continuare pe Copou. Municipalitatea a propus ca linia dubla care traverseaza santierul sa devina una simpla, tramvaiele urmand sa urce sau sa coboare Copoul pe rand,  dupa o semaforizare a zonei santierului si montarea unor noi macaze precum si a unei retele de fir contact. A doua solutie propusa de primarie viza inconjurarea actualei zone traversate prin dreapta, pentru ca lucrarile sa poata fi continuate la peretii de sprijin din rond.




Comentarii
  • Sa speram ca va fi o iarna blada si mai speram sa nu sa se termimine, ca de obicei, banii.
    Sa mai speram ca dealulu „copoului” sa nu o ia la vale din cauza slabirii infrastructurii de la intersectie. Specialistii „batrani” ai iasului stiu ce se afla in subteran in aceasta zona_consultatii si pe ei.
    Sa mai speram sa nu sa se descopere nu stiu ce ruine din nu stiu ce secol, ca in zona „cubului” din St.cel Mare.
    Atat am avut de spus bai inteligentilor.

  • Prima solutie era FARA PASAJ AUTO SUBTERAN in aceasta zona din centrul targului si langa o cladire reprezentativa pentru Iasi! Ce ckretini au aprobat constructia acstei uratenii!

  • Tot timpul nu o sa fim multumiti, daca nu se face nimica in oras suntem foarte nemultumiti,iar acuma cand incep lucrurile sa prinda contur iar suntem nemultumiti.ajung la concluzia ca ne meritam soarta pe care o avem noi ca popor

  • Daca tot ati inceput macar lucrati pe acest santier! Astazi zi cu 2* de grade afara nu s-a miscat o lopata in zona. Si de obicei se lucreaza in salturi, cu multe pauze .Oare cat dureaza sa carati pamantul din tunelul de langa Fundatie, deja trebuia sa fie tunelul acoperit ca vine iarna.Si pe iarna sa lucrati la interior, da cu manageriatul se merge tot mai prost!

Adauga un comentariu