News Flash:

Furaciune generala

5 August 2008
6568 Vizualizari | 5 Comentarii
Furaciune generala
• Peste 85 la suta din apometre nu sunt verificate metrologic, asa cum prevede legea • Asta inseamna ca din punct de vedere tehnic si legal, cea mai mare parte a iesenilor fura sau sunt furati la factura de apa rece si apa calda • Nici un locatar care nu a verificat metrologic aparatele de masura nu poate spune ca plateste exact cat consuma • Apometrele de apa rece trebuie verificate o data la 5 ani, iar cele de apa calda o data la 4 ani
In municipiul Iasi, in prezent, toata lumea fura pe toata lumea, prin intermediul listei de plata la intretinere. Asta deoarece consumul utilitatilor nu este inregistrat corect. Apometrele nu mai pot fi folosite drept instrumente de masura pentru calcularea consumului de utilitati deoarece nu sunt verificate metrologic. Din punct de vedere tehnic si legal, oricine poate contesta facturile intocmite pe baza masuratorilor realizate de apometrele care nu sunt verificate metrologic. "Nu putem avea incredere in apometrele care nu sunt verificate metrologic. Noi mergem periodic, din apartament in apartament, si gasim de fiecare data apometre care nu sunt verificate metrologic. In astfel de cazuri nu plateste cine consuma. Faceti un experiment, dai drumul la un fir de apa la WC care nu se inregistreaza la apometrul individual din casa, dar aceste consumuri sunt inregistrate de apometrul general de la subsol. Cine plateste? Toti locatarii. Problema trebuie rezolvata. Sunt situatii in care un pensionar consuma un metru cub de apa si ii mai vine de plata la pausal inca un metru, din cauza diferentelor dintre suma consumurilor apometrelor individuale si apometru general de scara", a declarat Cristian Andries, directorul SC Termo Service SA, specializata in administrarea cladirilor. Prin urmare, acum locatarii isi fura unii altora caciula, desi in urma cu zece ani izbucnise o adevarata moda a montarii acestor apometre, inflorisera zeci de firme de profil deoarece era considerata singura metoda de calcul corect al consumului. In prezent, aproape 85 la suta din apometrele montate pe tevile de apa calda si apa rece nu sunt verificate metrologic. Cu toate acestea, administratorii asociatiilor de proprietari continua sa intocmeasca listele de plata in baza consumului inregistrat de aceste apometre. Verificarea apometrelor de apa rece si apa calda reprezinta o procedura ce trebuie repetata o data la cinci, respectiv patru ani de la montare. Concret, fiecare din cele peste 100 mii de apartamente din Iasi are, in medie, intre doua si sase apometre. Asadar, numarul aproximativ al apometrelor detinute de locatarii ieseni se ridica la 200 mii. Marea majoritate a aparatelor au fost montate in urma cu peste 5 ani. In acelasi timp, numarul de apometre verificate lunar din punct de vedere metrologic de firmele autorizate din Iasi nu depaseste cifra de 3.000. Asadar, datele demonstreaza ca nici macar 15 la suta din totalul apometrelor din Iasi nu sunt verificate metrologic. "Neverificarea apometrelor de apartament duce, in urma uzurii subansamblelor, la trecerea intr-o clasa de precizie inferioara. Efectul este inregistrarea unor cantitati mai mici de apa decat se consuma in realitate. De aici rezulta si diferentele ce apar intre apometrele de apartament si cele de bransament", a aratat Razvan Manolache, purtatorul de cuvant al SC ApaVital SA. Procedura dificila Numarul mare de apometre neverificate este, in primul rand, rezultatul procedurii dificile de autorizare a acestor aparate. Astfel, locatarii trebuie sa opreasca singuri apa, sa demonteze aparatul de masura al consumului de apa si sa-l duca personal la una dintre firmele autorizate sa presteze astfel de servicii. "Spre exemplu, asociatia unde locuiesc copiii mei ii obliga pe locatari sa-si verifice personal, din punct de vedere metrologic, apometrele. Mie nu mi se pare normal acest lucru, mai ales ca in respectivul bloc locuiesc si oameni in varsta, care nu stiu sau nu sunt in putere sa duca la bun sfarsit intreaga operatie", a declarat Victor Nazarie, locatar al blocului 5A, din strada Pictor T. Palade, unul din locatarii ieseni care s-au plans reporterilor cotidianului BUNA ZIUA IASI de sistemul de verificare a aparatelor. Verificare de 8 lei In Iasi, exista trei firme autorizate de Institutul de Metrologie sa verifice apometrele: SC Contor Group SA, SC Tagus Contor Romania SA, respectiv Laboratorul autorizat pentru verificari metrologice al SC CET Iasi SA. Pe langa aceste firme, Serviciul Judetean de Metrologie Legala Iasi realizeaza verificari metrologice autorizate, insa tariful este dublu fata de cel practicat de celelalte firme. "La noi, pretul pentru verificarea unui apometru este 16 lei, mai mare decat la firmele private din oras, autorizate tot de Serviciul Judetean de Metrologie Legala. Din cauza costului ridicat, oamenii nu prea vin la noi pentru verificari metrologice. Tarifele practicate de institutia noastra sunt stabilite prin hotarare guvernamentala si publicate in Monitorul Oficial din aprilie 2006", a explicat Vasile Lupu, sef de laborator in cadrul Serviciul Judetean de Metrologie Legala Iasi. Pretul practicat de firmele autorizate in verificarea apometrelor se ridica la suma de 8 lei. "In medie, avizam cam o mie de apometre de apa calda si rece intr-o luna. Tariful practicat de noi este de 8 lei pentru fiecare repartitor verificat. In aceasta suma este inclusa atat autorizarea tehnica, cat si sigiliul de verificare metrologica", a precizat Stefan Andriescu, sef al Laboratorului autorizat pentru verificari metrologice din cadrul SC CET Iasi SA. Verificarea repartitoarelor de scara intra in sarcina unitatii iesene furnizoare de apa, Apa Vital SA. Operatia se realizeaza contra-cost, tariful fiind cuprins intre 12,3 lei si 38,65 lei, in functie de deplasarea sau nu a echipelor furnizorului de apa canal la domiciliul clientului. "Verificarea metrologica a apometrelor de bransament se face la solicitarea clientului. ApaVital SA nu are insa nici un fel de competente asupra apometrelor de apartament. Aceste verificarile pot fi facute in orice alt laborator acreditat", a spus Razvan Manolache.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

procedura dificila
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Petru  | #40067
Ce suma ai primit de la cei care fac verificarile d-na reporter? Au nevoie baietii de bani si vor sa se mai faca cunoscuti? Sunt administrator si va spun in cunostinta de cauza ca plusurile de apa pe care le platesc locatarii, nu vor dispare decit atunci cind ApaVital va inchei contracte individuale cu fiecare propietar. La asociatia unde lucrez am schimbat toata instalatia de apa, scotind toate apometrele in afara apartamentelor pe casa scaii incuiate intro caseta metalica,unde nu umblu deit eu. Am verificat metrologic toate apometrele sperind ca dupa aceste investitii sa scap de cosmarul plusurilor de apa. Va informez ca nu s-a schimbat niic fata de cum era inaint. Diferentele de apa apar in continuare deci cautati vinovatul pe la ApVital care incaseaza acesti bani si nu mai dati vina pe oameni fara sa fiti documentati. Va asigur ca nu toti fura ci unul singur A paVital fura de la toti
Magda  | #40068
Are drepate dl Petru. Ce interese ascunse are regiia de apa de nu doreste sa faca contracte individuale cum au toti ce car locuiesc la curte ? Se tem ca vor da faliment nemaiavind cine sa le plateasca toate pierdelrile si hotiile pe care le fac ? Sigur ca e mai rentabil la gramada unde nu pot fi verificati si unde paseaza vina pe propietari si pe administratori. Daca ziarul vrea intradevar sa ajute populatia sa duca o campanie pentru incheerea de contracte individuale.
maria  | #40069
Locuiesc intr-un bloc din Dacia, unde nimeni nu face nici un fel de verificare a apometrelor, fiecare declara cit vrea la asociatie si de regula cei care sint corecti, platesc dublu, fiind incarcati la consumul de apa; administratorul nu este interesat sa se faca verificarea apometrelor, el nu verifica niciodata daca se declara corect consumul de apa. Culmea este ca nimeni nu-i face nimic, cu toate reclamatiile facute; asta fiindca unora dintre locatari le convine situatia. Blocul DA2
Robert  | #40070
Ce ne mai mira ? In Romania ne fura toti !!! Desigur ca suntem furati ..Cum ar avea dir. de Apa Canal salarii de sute de mil. lei ??? Doar din banii nostri , nu ???? NU e o noutate ca suntem furati !!
avram  | #40071
numai in romania se verifica panaramile astea de apometre numai ca sa te mai puna pe drumuri de vreo sapte ori pentru un apometru si la capitolul asta romania e cea mai tare in lume:birocratie la maxim ,coruptie la maxim,nesimtire la maxim,indiferenta la maxim si la plimbare cu cetateanul pe cat mai multe drumuri pentru orice fleac de doi lei si legi tampite care in loc sa ajute omul mai mult il f..e
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1384 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018201 (s)