News Flash:

Furtul Registrului Comertului

21 Iunie 2006
1373 Vizualizari | 0 Comentarii
•Reprezentantii organizatiilor patronale din Iasi contesta trecerea Registrului Comertului in subordinea Camerei de Comert si Industrie •"Una este cand cere un organism din afara date de la Ministerul Justitiei si alta este cand cere aceleasi date de la o institutie privata. Parca vrem sa ne integram in Africa", a afirmat ieri Nicolae Vitelaru, presedintele Patronatului IMM din Iasi •"La noi nu s-a realizat o miscare corecta legata de Camera de Comert", sustine Gheorghe Plesu, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri Iasi •Legea privind trecerea Registrului Comertului la Camera de Comert a fost parafata ieri si de deputati •Cu 137 de voturi pentru, 99 impotriva si doar 11 abtineri, lupta de gherila a parlamentarilor liberali s-a dovedit a fi un succes •La Iasi, tinta a patrimoniului, Registrul a fost castigat de Mihail Vlasov care a pus mana pe ce pierduse in anul 2001 Reprezentantii principalelor organizatii patronale din Iasi sustin ca trecerea Registrului Comertului la Camera de Comert si Industrie - CCI Iasi nu va avea rezultate pozitive si va umple doar niste buzunare, Camera nefiind in stare sa castige bani din afaceri, ci doar din taxele luate de la agentii economici. Declaratiile survin dupa ce ieri, deputatii au adoptat, cu 137 voturi pentru, 99 impotriva si 11 abtineri, Legea Camerelor de Comert si Industrie, care prevede in principal trecerea Registrului Comertului, din subordinea Ministerului Justitiei, in administrarea Camerelor de Comert si Industrie judetene. Legea adoptata de deputati prevede ca, incepand cu 1 ianuarie 2007, patrimoniul Registrului Comertului, aflat in prezent in subordinea Ministerului Justitiei, va trece in administrarea Camerelor de Comert si Industrie, atat la nivel national, cat si teritorial. "Suntem total deceptionati de ce fac asa-zisii trimisi ai nostri in Parlamentul Romaniei. Registrul Comertului este o interfata cu Uniunea Europeana. Una este cand cere un organism din afara date de la Ministerul Justitiei si alta este cand cere aceleasi date de la o institutie privata. Parca vrem sa ne integram in Africa. Tarifele la Registru in acest moment sunt unice, iar cand era la Camera fiecare isi facea tarifele lui. La orice licitatie se cere un certificat constatator. Una este cand il ai de la Ministerul Justitiei si alta este cand il ai de la Camera de Comert. Nu stiu de ce trebuie sa dam cadou Camerei de Comert, Registrul pentru ca aceasta nu mai este reprezentativa. Uitati-va cati membri mai are Camera. Se face o mare discrepanta, discriminare si este o mare ticalosie. Noi am platit niste taxe la Registru, oamenii de afaceri, si am contribuit la cresterea acesteia. Dam cadou unei institutii private un bun al Romaniei", a declarat ieri Neculai Vitelaru, presedintele Patronatului IMM al Judetului Iasi. Presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri sustine ca oamenii de afaceri vor fi discriminati, prin practicarea de tarife dupa bunul plac al conducatorilor teritoriali ai Camerei. "Este drept ca, in afara, Camerele de Comert functioneaza in sistem cu Registrul, insa la noi Camera de Comert a devenit o afacere si Registrul Comertului a devenit o sursa de bani pentru Camera si nu este corect. Castigul Camerei ar trebui sa fie din afaceri si nu din taxe. La noi nu s-a realizat o miscare corecta legata de Camera de Comert. Normal ar fi ca macar taxele sa fie cat de cat egale nu cum era inainte pentru ca altfel oamenii de afaceri ar fi discriminati si nu este corect pentru noi. Camera de Comert nu are alura de a prelua aceasta responsabilitate. Poate ca va ajunge si aceasta la nivelul celor din afara", a precizat Gheorghe Plesu. Noua lege Potrivit acestei legi, Camerele de Comert judetene si Camera de Comert si Industrie a Romaniei sunt organizatii autonome, neguvernamentale, apolitice. Camerele de Comert judetene asigura administrarea si functionarea Oficiilor Registrului Comertului judetene. Camera de Comert si Industrie a Romaniei asigura organizarea si functionarea Oficiului National al Registrului Comertului, precum si indrumarea metodologica si a functionarii Registrelor de pe langa Camerele de Comert judetene, mai stabileste textul de lege adoptat de deputati. De asemenea, preluarea bazelor de date, a aplicatiilor de intretinere si utilizare a acestora, precum si bunurile din patrimoniu si situatia personalului Registrului Comertului urmeaza sa fie reglementata printr-un act normativ elaborat ulterior de Guvern, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2007. Reprezentantii mediului de afaceri nu sunt prea incantati de noua lege sustinand ca oamenii de afaceri vor fi discriminati de Camera de Comert. Unul dintre initiatorii acestei adevarate afaceri este presedintele Camerei de Comert de la Iasi, Mihail Vlasov, care inca tanjeste dupa comoara care i-a fost luata in anul 2001. Miza Doar in anul 2005, din fondurile ORC, au fost distribuite pentru programe si utilitati, in teritoriu, 216 miliarde lei (21,6 milioane RON), sume de bani dupa care Camera lui Mihail Vlasov tanjeste. Vlasov este bun prieten cu initiatorii legii, Viorel Arion si Ovidiu Silaghi, nimeni altii decat presedintii onorifici ai Camerelor de Comert din Hunedoara respectiv Satu Mare. Initiatorul legii, Viorel Arion a afirmat in cursul anului trecut cotidianului ZIUA de Iasi ca legea este o respectare a programului de guvernare si ca avocatul Mihail Vlasov nu a avut nici o contributie la aceasta. Mai mult, Arion a afirmat ca o consultare cu reprezentantii Registrului nu a avut loc si nu era necesara. "Legea este lege si va trebui sa o respecte toti. Este o problema in concordanta cu programul de guvernare. Domnul Vlasov nu a avut nici o legatura cu aceasta lege, la care am lucrat cu un coleg de partid. Am avut consultari in judete, dar nu cu cei de la Registrul Comertului, pentru ca nu era necesar", a afirmat Viorel Arion, senator PNL, initiatorul legii. Interesul lui Vlasov in aceasta problema este de notorietate. Acesta a fost ales in urma cu putin timp, in functia de vicepresedinte al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei. Legea este contestata insa de ministrul justitiei Monica Macovei. Motivele pentru care Registrul Comertului ar fi trebuit sa ramana la Ministerul Justitiei sunt strict legate de aplicarea strategiei de reforma a justitiei, de оndeplinirea acelor conditii care оnseamna conditii de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana. O alta problema este legata de evidenta, legalitatea si promptitudinea оnregistrarilor care se realizeaza prin judecatorul delegat la Registrul Comertului si, prin aceasta delegare, se asigura o promptitudine si o rapiditate fiindca cererile din acea zi judecatorul le analizeaza si le solutioneaza. Incepand cu anul 2007, dupa ce Registrul Comertului se оntoarce la Camerele de Comert, Ministerul Justitiei nu va mai putea obliga un judecator sa mearga оn data оn care este delegat si sa rezolve aceasta atributie pentru ca lui nu i se contabilizeaza aceasta activitate. La ora actuala, acesta o face оn virtutea atributiilor de serviciu. Acest lucru va avea drept urmare inregistrarea unei noi firme in cel putin 30 de zile, fata de 5 zile in prezent. Gelu JIREGHIE
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1316 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018123 (s)