News Flash:

Fuziunea transportului cu datorii de 17 milioane Euro

17 Aprilie 2006
1042 Vizualizari | 0 Comentarii
•Liderii sindicali din cadrul Regiei de Transport considera ca reunificarea transportului local nu va aduce decat beneficii calatorilor ieseni, in sensul ca se vor micsora timpii de asteptare si nu vor mai merge inghesuiti la orele de varf •Fuziunea transportului in comun aduna datorii la bugetul statului, pentru cele doua entitati care fuzioneaza, de 288,98 miliarde lei (28,89 milioane RON) echivalentul a 8,25 milioane Euro, doar la bugetul de stat •Datoriile totale ale unitatii nou create vor fi de peste 600 miliarde lei (60 milioane RON), echivalentul a 17,14 milioane Euro In aproape o luna de zile, Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) si SC Autobuzul SA se reunesc, dupa ce acest proces de fuziune a durat mai bine de un an si jumatate. In urma cu patru ani de zile, primarul Constantin Simirad lua decizia divizarii Regiei Autonome de Transport in Comun in doua unitati distincte: Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), care a preluat tramvaiele si troleibuzele, si SC Autobuzul SA, unde au ramas autobuzele. De remarcat ca la acel moment hotararea a fost luata fara intocmirea in prealabil a unui studiu menit sa demonstreze ca numai divizarea Regiei va duce la rentabilizarea transportului local. Dupa patru ani de zile s-a ajuns la concluzia ca aceasta decizie a fost una de-a dreptul nefasta pentru transportul local iesean, care a ajuns in pragul unui colaps financiar. Demne de luat in seama sunt si datoriile pe care actualul RATP le va insuma dupa ce va fuziona prin absorbtie cu SC Autobuzul SA, acestea depasind suma de 600 de miliarde de lei (60 milioane RON). Efecte pozitive La momentul respectiv, reactia liderilor de sindicat a fost una dura, acestia fiind impotriva divizarii chiar de cand proiectul a fost lansat ca idee. In urma cu patru ani de zile, Vasile Sandu, lider de sindicat, declara ca hotararea de divizare a fostului RATC nu era decat o hotarare de mutilare. "Am asistat la o hotarare de mutilare a transportului public in Iasi. Decizia de divizare nu va duce la eficientizarea Regiei, iar de acest lucru va veti convinge pe parcurs", declara Vasile Sandu. In acest moment, cei patru lideri de sindicat din cadrul RATP si Autobuzul SA au declarat ca decizia luata de edilii locali va avea efecte pozitive. Acestia sustin ca reunificarea transportului local nu va aduce decat beneficii calatorilor ieseni, in sensul ca se vor micsora timpii de asteptare si nu vor mai merge inghesuiti la orele de varf. Liderii au mentionat ca acest proces va aduce cu sine si o eficientizare a activitatii firmei, deoarece traseele municipiului vor fi reevaluate iar mijloacele de transport vor fi redistribuite. "Reunificarea transportului local reprezinta un pas in rentabilizarea acestui serviciu. Apreciez ceea ce au facut primarul si consilierii, care au ajuns la o decizie inteleapta. Din punctul meu de vedere, reunificarea nu poate fi catalogata decat ca 'o mare satisfactie', avand in vedere ca in acel moment m-am opus din rasputeri. Acest proces nu va aduce decat beneficii calatorilor ieseni. Va fi un control mai strict la nivel central, se va face o noua expertizare a traseelor iar distributia mijloacelor de transport va fi cu totul alta", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor din RATP. Datoriile SC Autobuzul SA O problema pe care sindicalistii au refuzat sa o discute a fost cea a datoriilor pe care le are in acest moment Autobuzul SA si care vor fi adunate la datoriile existente ale RATP, datorii ce nu sunt deloc de neglijat. Fuziunea transportului in comun aduna datorii la bugetul statului, pentru cele doua entitati care fuzioneaza, de 288,98 miliarde lei (28,89 milioane RON) echivalentul a 8,25 milioane Euro, doar la bugetul de stat. "Cred ca s-a luat o decizie foarte buna de reunificare a transportului de mare capacitate. Partea cu datoriile nu as vrea sa o comentez, dar vom vedea dupa ce procesul de fuziune se va termina", a declarat Dumitru Vasiliu, liderul Sindicatului Dreptatea. De asemenea, o parte dintre liderii de sindicat din cadrul regiei s-au aratat rezervati fata de procesul de fuziune. "A durat mult pana s-a divizat Regia, va mai dura si pana se va reunifica. Oricum, decizia de acum patru ani de zile nu a facut decat sa distruga transportul local iesean", a declarat Radu Barbu, lider de sindicat in cadrul RATP. Interesanta a fost declaratia liderului de sindicat de la Autobuzul SA, Adrian Nedelcu, care desi a salutat decizia de reunificare a transportului de mare capacitate a declarat ca aceasta nu era singura solutie valabila. In opinia acestuia, Autobuzul SA merge in acest moment foarte bine, problemele fiind create de datoriile mostenite. "Decizia de reunificare este una foarte buna. In momentul in care s-a destramat RATC, eu am fost impotriva, ba chiar soferii de atunci au iesit in strada. Ar trebui mentionat ca acum Autobuzul merge chiar bine, ceea ce ne trage pe noi in jos fiind datoriile pe care le-am mostenit, respectiv cele 40 de miliarde lei (4 milioane RON)", a precizat Adrian Nedelcu. Aceste datorii erau inregistrate la data aprobarii fuziunii, timp in care datoriile catre stat au crescut pana la 113,40 miliarde lei (11,34 milioane RON). Cristian ALBU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1415 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025736 (s)