News Flash:

Gata, avem autostrada! Pe hartie

24 Februarie 2010
4834 Vizualizari | 2 Comentarii
Harta autostrada Iasi Tg Neamt
Firma care se ocupa cu intocmirea studiului de fezabilitate pentru primul tronson al autostrazii, Inocsa Ingenieria SL, a prezentat autoritatilor judetene documentatia care sta la baza realizarii proiectului autostrazii Iasi - Targu Mures, studiul cuprinzand primul sector, respectiv Targu Neamt - Ungheni

Proiectul realizarii autostrazii Targu Mures-Iasi prinde din ce in ce mai mult contur. Firma care se ocupa cu intocmirea studiului de fezabilitate pentru primul tronson al autostrazii, Inocsa Ingenieria SL, a prezentat autoritatilor judetene documentatia care sta la baza realizarii proiectului, studiul cuprinzand sectorul Targu Neamt - Ungheni. Pentru intocmirea studiului de fezabilitate, pe tronsonul lung de 96 kilometri, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) a platit 700.000 euro catre firma respectiva. Pe acest tronson vor fi realizate cinci noduri rutiere, unul pe DN 2 in apropierea raului Moldova, altul pe DJ 208, unul pe DN 28 B, iar alte doua pe centura ocolitoare a municipiului Iasi si pe DN 24, autostrada urmand a tranzita judetul prin partea de nord. "Proiectul se va realiza conform normativelor romanesti. Proiectul prevede ca intre cele doua sensuri de mers sa fie o distanta de trei metri cu parapete metalic, vor fi montate si panouri antiorbire, pozitionate in asa fel incat sa se evite accidentele de circulatie din cauza soarelui", a spus Valentin Giurca, reprezentantul Inocsa Ingineria SL. Autoritatile judetene s-au declarat multumite de modul cum decurge proiectul, singura problema fiind legata de punctul de legatura cu Republica Moldova. Proiectul prevede ca autostrada sa fie terminata la Sculeni pentru ca si legatura cu tara vecina sa se faca mai usor, insa s-a luat in calcul si varianta Ungheni, pentru a se face legatura direct cu orasul vecin din Republica Moldova. "Schita a fost facuta pentru studiul de fezabilitate, studiu care se va finaliza peste un an. Ne-a interesat pe unde va trece noua autoruta, pentru ca este un obiectiv foarte important pentru judet. Mai trebuie sa vedem daca va trece pe la Sculeni sau spre Ungheni, depinde cum vor si autoritatile din Republica Moldova", a spus Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi. Autostrada va fi impartita in trei tronsoane, fiecare a cate aproximativ 100 kilometri. Fiecare tronson va fi incredintat unui constructor, prin licitatie, costul total al proiectului ridicandu-se la aproximativ 4 miliarde euro. Conducerea autoritatii judetene se teme insa ca preturile terenurilor pe unde va trece autoruta vor exploda. Simirad a comparat oportunistii care vor aparea cu ciocanitoarea Woody, personajul dintr-un celebru desen animat. "Vom avea parte de cateva ciocanitori care ne vor da de furca, insa vom aplica legea pentru expropriere. In privinta executiei lucrarilor, avem doua variante, ori bani de la Guvern, ori bani printr-un parteneriat public privat. Cred ca aceasta varianta, cea a parteneriatului, este si cea mai buna", a mai mentionat Constantin Simirad.

dj 208
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

neciocanitoare  | #97198
Iata ca se mai aud si lucruri bune in Moldova. Daca Iasul mai era guvernat de gorilele lui Fene nici macar de studii nu auzeam. Speram sa nu mai auzim mult timp (cam 100 de ani) de Fene si acolitii lui.
Dako  | #97204
Inocsa Ingenieria SL castigat SF-ul pentru unul din cele 3 tronsoane in care este impartita aceasta autostrada,respectiv ultimul-Tg Neamt-Ungheni.Domnule Vlad Rotariu va rugam sa va mai documentati inainte de a da o informatie.Pentru cititorii interesati : Primul sector a fost castigat de SEARCH CORPORATION iar al doilea de IPTANA.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4145 (s) | 22 queries | Mysql time :0.291038 (s)

loading...