News Flash:

GE Money, suspectata de camatarie - VEZI FACSIMIL

3 Mai 2010
4019 Vizualizari | 3 Comentarii
• O familie din Iasi care a contractat un credit bancar de la GE Money pentru achizitionarea unui apartament a ajuns sa nu mai poata dormi noaptea si sa aiba nevoie de sprijinul psihologilor pentru a nu fi dati afara • Copiii sunt speriati si nu inteleg ce se intampla • Totul pentru ca in dosarul de executare silita a aparut un document asupra caruia planeaza suspiciunea ca ar fi fals • Este vorba despre o notificare de reziliere a contractului despre care clientii nu stiau nimic • Pe baza acelei notificari a inceput executarea silita • Modul in care se face aceasta executare ii plaseaza pe cei de la GE Money in zona camatariei • "Actioneaza ca niste camatari care au ca singur scop sa ne lase pe drumuri, chiar daca am incercat sa fim la zi cu ratele", a sustinut Manuel Martolea Cine ar putea crede ca un simplu contract de creditare poate duce la intocmirea unor documente asupra carora planeaza suspiciunea ca ar fi falsificate de catre reprezentantii unei institutii bancare? Un client al bancii sustine ca este la un pas de a ramane fara casa pentru ca a fost pus sa semneze niste documente la gramada, fara a intelege cu exactitate ce reprezinta fiecare. Mai mult, clientul sustine ca ar exista suspiciunea de fals asupra unei notificari de reziliere a contractului. Acest lucru s-a petrecut dupa ce clientul respectiv returnase deja cateva dobanzi si penalitati de cateva sute milioane lei vechi. In mod evident, bancile au nevoie de lichiditati si atunci recurg la astfel de metode mai putin ortodoxe pentru a face rost de bani. Exista suspiciunea ca ar fi fost falsificata o notificare de reziliere a contractului fara a fi aratata clientilor. Varianta foarte plauzibila in acest moment este aceea ca persoana care a luat creditul a fost pusa sa semneze un alt document, respectiv un grafic de rambursare si ulterior au lipit prin xerox cele doua documente astfel incat semnatura de pe graficul de rambursare a ajuns pe copia xerox a notificarii de reziliere. Pe de alta parte, reprezentantii bancii au adus argumente prin care au explicat ca nu a fost comis nici un fals si ca acel document pare a fi fals pentru ca asa a fost scos la imprimanta inainte de a fi semnat. Povestea creditului Pe data de 23 august 2006, intre Simi Manuel Martolea si Domenia Credit IFN SA Bucuresti a fost semnat un contract de creditare pentru suma de 44.775 euro. Intre timp, Domenia Credit a fost preluata de catre GE Money. Creditul a fost luat pentru 20 ani in vederea achizitionarii unui apartament, iar rata lunara a fost de aproximativ 470 euro. A fost cumparat un apartament in cartierul Dacia, cu trei camere, la valoarea de 60.000 euro. In primul an de rambursare, totul a fost bine si frumos. In al doilea an, familia clientului a inceput sa aiba probleme in ceea ce priveste respectarea graficului de rambursare. "Noi plateam banii cu intarziere, insa pentru acest lucru banca percepea penalitati foarte mari. La doua-trei luni noi achitam restantele cu tot cu majorari, dobanzi, comisioane, taxe de notificare... Banca nu avea cum sa iasa in pierdere cu noi pentru ca plateam mult mai mult decat trebuia. Ca sa nu mai spun ca ridicau dobanda in mod nejustificat si rata crestea de la luna la luna. Tot timpul plateam cel putin o suta de euro in plus", a spus Manuel Martolea. Nu a vazut notificarea In toamna anului 2009 au inceput sa intervina problemele adevarate. Pe data de 24 septembrie, un ofiter de credite de la banca a incercat sa ajunga la un consens cu clientii pentru ca acestia din urma sa plateasca ratele la timp. Astfel a adus un grafic de rambursare prin care se facea o reesalonare a platii. "Am citit acel document inainte. Stiam ca sunt ceva probleme pentru ca platim ratele cu intarziere, insa am explicat ca pentru aceasta intarziere suntem obligati sa platim majorari substantiale. Am semnat documentul fara nici o problema. Era un grafic pentru reesalonarea unei diferente de aproximativ 1500 euro pe care o datoram bancii. Cu aceasta ocazie, mi-a mai fost data o serie de documente. In acest context, cei de la banca sustin ca eu as fi semnat ca am primit notificarea de reziliere a contractului. Eu nu am vazut aceasta notificare atunci cand am semnat documentele", a spus Marinela Mira Martolea. Au speriat copiii Aceasta notificare de reziliere punea in vedere clientilor sa achite suma de 1573 euro in maximum 30 zile, in caz contrar va fi executat apartamentul. Pentru ca nu au stiut de acea notificare, clientul sustine ca s-a trezit cu executorul la usa si ca trebuie sa plateasca cheltuieli de executare in valoare de 6000 euro. "Eu nu am stiut ca dosarul a ajuns la executorul judecatoresc. Trebuia sa fiu informat. Am fost pus in fata faptului implinit si obligat sa platesc 6000 euro cu titlul de cheltuieli de executare. Am spus ca nu am de unde sa platesc acesti bani, insa cei de la banca au inceput sa negocieze ca la usa cortului cerandu-mi sa platesc macar 3000 euro pentru a-mi inchide dosarul de executare. Mi-au speriat copiii cand au incercat sa intre in casa. Actioneaza ca niste camatari care au ca singur scop sa ne lase pe drumuri, chiar daca am incercat sa fim la zi cu ratele", a sustinut Manuel Martolea. Pozitia bancii Dincolo de toate aceste nemultumiri ale clientilor, banca pare sa fie acoperita intru totul de contractul semnat initial. "A fost semnat un contract de creditare care prevede anumite drepturi si obligatii ale partilor. Acel contract a fost citit in momentul semnarii si nu se poate invoca necunostinta datelor cuprinse acolo. Banca a respectat intocmai acel contract si nu s-a pus problema scoaterii la vanzare a apartamentului decat in momentul in care au existat intarzieri foarte mari la achitarea ratelor", a spus Dana Domnisor, reprezentant al GE Money. In ceea ce priveste suspiciunea de fals, explicatia bancii pare a fi destul de simpla. "Asa a fost scoasa la imprimanta acea notificare de reziliere. Noi am primit-o prin mail de la executor si pentru ca era mai mica decat o foaie A4 se vad acele dungi. Oricum, acea notificare avea rolul de informa clientul cu privire la situatia in care se afla", a completat aceasta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

aaa  | #105321
SA VERIFICATI SI EFG RETAIL SERVICES, CAM TOT ASA E SI LA EI
gfhnj  | #105355
toate bancile practica camataria bagabonti nu avem legi politicul e implicat
Alex  | #105388
Copie curata nu e scoasa la imprimanta...imprimanta nu iti lasa dungi daca e format A5 scos pe A4...lucrez in domeniu...Desteapta motivare nu mai pot de ras
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3145 (s) | 22 queries | Mysql time :0.198923 (s)