News Flash:

Generatia Y: dependenta de telefon si de retelele de socializare

15 Decembrie 2012
939 Vizualizari | 0 Comentarii
Generatia Y
90% dintre cei nascuti dupa 1980 simt nevoia sa fie permanent conectati la Internet, se arata intr-un studiu publicat, vineri, de Cisco Connected World Technology. Potrivit documentului, cei din asa-numita Generatie Y isi verifica mesageria electronica si profilul de pe retelele sociale, la prima ora, de pe smartphone, chiar inainte de a se ridica din pat.

Corpul uman contine 206 oase, iar pentru Generatia Y smartphone-ul ar putea fi considerat in mod plauzibil cel de-al 207-lea. De ce sustinen asta? Pentru ca doi din cinci intervievati au declarat ca "m-as simti nelinistit, ca si cand ar lipsi o parte din mine", daca nu si-ar putea utiliza smartphone-urile pentru a ramane conectati.

Bazat pe un sondaj efectuat de InsightExpress asupra a 3600 studenti si tineri angajati cu varste intre 18 si 30 de ani si profesionitti IT, din 18 tari, raportul analizeaza cum Generatia Y utilizeaza internetul si dispozitivele mobile pentru a se conecta cu lumea din jur. Raportul dezvaluie comportamentul si atitudinea fata de accesul si confidentialitatea fluxului enorm de date generate de smartphone-uri, senzori, camere video, monitoare si alte dispozitive conectate.

Noua rutina de dimineata: cafea, pasta de dinti si SMS-uri

Generatia Y nu vrea sa rateze nimic. Membrii ei isi incep ziua prin verificarea mesajelor text, e-mailurilor si site-urilor de socializare de pe dispozitivele mobile, deseori inainte de a se ridica din pat. Pentru acesta generatie, informatia trebuie sa fie mereu in timp real. Mai mult, 9 din 10 respondenti, dintre cei intervievati, spun ca se imbraca, se spala pe dinti si isi verifica smartphone-urile inainte de a se duce la scoala sau la serviciu, in cadrul rutinei zilnice.

Conectati sau dependenti?

• 60% din membrii Generatiei Y isi verifica noutatile de pe e-mail, mesaje text si site-urile de socializare, de pe smartphone, la nivel de subconstient sau in mod compulsiv;
• Dintre acestia, mai degraba femeile sunt tentate sa se conecteze, astfel 85% din femei in comparatie cu 63% din barbati isi verifica in mod compulsiv noutatile de pe e-mail, mesagerie text si site-urile de socializare de pe smartphone.
• Peste 40% din respondenti ar trece printr-un efect de "inchistare" si s-ar simti nelinistiti, ca si cum o parte din ei ar lipsi daca nu ar putea sa-si verifice constant smartphone-urile.
• Dintre acesti utilizatori compulsivi de smartphone, 60% isi doresc sa nu se simta atat de constransi.

Smartphone-urile sunt utilizate peste tot, chiar si in locurile private, pe tot parcursul zilei si noptii.

• Trei din patru respondenti folosesc smartphone-urile in pat;
• Peste o treime din respondenti le folosesc la toaleta;
• 46% au declarat ca trimit SMS-uri, e-mail-uri si verifica site-urile de socializare in timpul meselor alaturi de familie si prieteni;
• Chiar daca este periculos, aproape o persoana din cinci admite ca trimite SMS-uri in timp ce conduc.

Nu doar mesaje text si e-mail-uri, ci si aplicatii

• Aproximativ 70% din membrii generatiei Y au declarat ca aplicatiile pentru dispozitivele mobile sunt importante pentru vietile lor de zi cu zi;
• 50% le folosesc mai ales pentru jocuri si divertisment;
• Circa unul din patru (27%) folosesc aplicatiile mobile la serviciu.
• 70% dintre membrii folosesc mai putin de 10 aplicatii de smartphone in mod regulat, cu toate ca descarca mult mai multe;

Prietenia online nu are granite

• Doua treimi dintre respondenti au recunoscut ca au petrecut cel putin la fel de mult timp socializand online decat in persoana;
• Totusi exista o diferentiere in functie de sex: 38% dintre barbati petrec mai mult timp socializand in persoana, in comparatie cu doar 29% din femei;

Vor fi laptop-urile inlocuite de smarphone-uri la munca?

• Daca ar trebui sa aleaga dar un singur dispozitiv, o treime dintre respondenti ar alege un smartphone, in timp ce doar putin peste o treime ar alege un notebook;
• Din punct de vedere al perspectivel globale asupra echipamentelor de lucru, smartphone-urile au depasit desktop-urile;
• Smarphone-urile sunt considerate a fi de doua ori mai populare decat desktop-ul si de trei ori mai populare decat tabletele;

Cumparaturile online - o tendinta globala a Generatiei Y

• Noua din 10 respondenti au declarat ca fac cuparaturi pe internet;
• Aproximativ trei din cinci (58%) au declarat ca se bazeaza pe recenziile consumatorilor atunci cand doresc sa achizitioneze produse de pe internet; alti 28% consulta recenziile de pe internet ocazional;
• Aproape trei din cinci (57%) din respondenti sunt dispusi sa ofere adresa de e-mail magazinelor si site-urilor online pentru a primi notificari depre promotii. Insa sunt precauti in a oferi mai mult de atat - putini sunt dispusi sa ofere numarul de telefon, adresa de acasa sau alte date personale.

Alimentam lumea cu date

• Aproape 90% din respondenti incarca fotografii online pentru a le partaja si stoca pe site-uri;
• 62% incarca videoclipuri pentru a le partaja si depozita pe site-uri;
• 87% din respondenti detin cont de Facebook, iar unul din 10 este tot timpul conectat la Facebook;
• 41% din respondenti actualizeaza contul de Facebook cel putin o data pe zi si peste o persoana din cinci isi actualizeaza contul de mai multe ori pe zi;
• 56% din respondenti au cont pe Twitter si 21% activeaza pe el cel putin o data pe zi;

Despre studiu

Acesta este cel de-al treilea studiu anual, Cisco Connected World Technology Report 2012 a fost comandat de Cisco si aplicat de InsightExpress, o companie independenta de cercetare de piata, cu sediul in Statele Unite ale Americii. Studiul consta in doua cercetari: prima axata pe studenti si angajati cu varstele cuprinse intre 18 si 30 de ani, iar al doilea pe profesionisti in domeniul IT. Fiecare cercetare include 100 de respondenti din 18 tari, care a rezultat intr-un esantion de 3600 de persoane. In cele 18 tari participante sunt incluse: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Polonia, Africa de Sud, India, China, Japonia, Coreea de Sud si Australia.

internet generatia y despre studiu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3582 (s) | 24 queries | Mysql time :0.238983 (s)