News Flash:

Ghid Auto Buna Ziua Iasi - Ce masina este mai ieftin de intretinut?

28 Octombrie 2009
1351 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Auto Buna Ziua Iasi Ce masina este mai ieftin de intretinut
• Lupta dintre diesel si benzina intra intr-o noua era - cea a hibridelor • Acestea ofera un consum la fel de redus ca in cazul unui diesel, dar un nivel al noxelor mai scazut decat in cazul motorizarilor pe benzina • In prezent, trendul pietei auto locale s-a reorientat catre modelele pe benzina
In a doua parte a acestui deceniu, cea mai mare dilema a clientilor care isi cumparau o masina era cea cu privire la motorul diesel. Costa mai mult, dar consuma mai putin. In plus, ca si atunci, si astazi motorina la pompa este mai ieftina decat benzina. Asadar, s-ar putea spune fara nici o problema ca toate avantajele sunt de partea dieselului. Dar, cu toate acestea, in cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an, presedintele Toyota Motor Europe spunea ca viitorul este tot al motoarelor pe benzina, deoarece pentru ca un diesel sa respecte normele Euro 5 sau 6, preturile acestuia vor creste, in timp ce performantele se vor reduce. La Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie s-a vazut clar care este trendul. Aproape toti constructorii auto au avut in stand cel putin un model electric sau hibrid. Astfel, lupta dintre diesel si benzina intra intr-o noua era - cea a hibridelor. Acestea ofera un consum la fel de redus ca in cazul unui diesel, dar un nivel al noxelor mai scazut decat in cazul motorizarilor pe benzina. Hibridele au inregistrat cel mai puternic avans in special in ultimii ani pe piata nord-americana si cea japoneza, in special dupa cresterea pretului barilului de petrol. In Europa, in aceeasi perioada, dieselul a castigat mai mult teren datorita consumului mai scazut si implicit a emisiilor de CO2 mai mici, care au rezultat in taxe si impozite mai mici. In acest an, atat Honda, cat si Toyota au lansat pe piata locala noi hibride. Honda a venit cu noul Insight, care va fi comercializat in paralel cu Civic Hybrid, in timp ce Toyota a lansat cea de-a treia generatie a lui Prius. Diferentele dintre cele doua modele constau in faptul ca Insight, ca si Civic Hybrid, face parte din segmentul "mild hybrid", al automobilelor hibride unde motorul electric doar il asista pe cel pe benzina, pentru a reduce consumul de combustibil, in timp ce Prius este un "full hybrid", care poate fi pus in miscare pana la viteza de 50 km/h doar de motorul electric. Potrivit calculelor Ziarului Financiar, in continuare cele mai mici costuri per kilometru sunt inregistrate de Honda Insight atat datorita consumului mai scazut de combustibil, in raport cu un model pe benzina, dar si pretului, care automat determina o asigurare de tip CASCO mai mica. In plus, motorul pe benzina de 1,3 litri are o contributie semnificativa la plata atat a unui impozit anual mai mic, cat si a unei asigurari de tip RCA mai ieftina. Conform sursei citate, in cazul lui Prius, pretul mai mare implicat de bateriile mai mari atrage dupa sine si un cost mai ridicat de intretinere datorita asigurarilor. Pe de alta parte, daca ne uitam strict la emisii, acesta este castigatorul deoarece consuma cel mai putin si are cele mai scazute noxe. Contrar asteptarilor, dieselul are costuri mai ridicate decat versiunile pe benzina cu puteri echivalente atat la Toyota, cat si la Honda. In prezent, trendul pietei auto locale s-a reorientat catre modelele pe benzina, acestea fiind in medie cu 1.500 de Euro mai ieftine decat cele diesel. In primele opt luni ale acestui an aproape 70% dintre masinile vandute erau pe benzina, fata de 60% in perioada similara a anului trecut.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1521 (s) | 24 queries | Mysql time :0.037123 (s)