News Flash:

Ghid Auto BUNA ZIUA Iasi - Ce masini de lux mai cumpara romanii

3 Februarie 2010
832 Vizualizari | 0 Comentarii
Piata autoturismelor premium si de lux a fost in egala masura afectata de criza in 2009, scaderile fiind extrem de mari, in unele cazuri aducand business-ul la limita supravietuirii. Piata premium second-hand a fost ceva mai activa, inregistrand aproape 40 de autovehicule de acest tip importate anul trecut, conform Saptamanii financiare. Nu atat de voluminoasa precum segmentele mass-market, piata premium si de lux este la fel de importanta pentru industria auto, fie si numai pentru faptul ca produce un profit care de multe ori echivaleaza sau chiar il depaseste pe cel obtinut din masinile ieftine, la nivelul unei companii. Doar ca un exemplu, in cadrul Fiat Group, automobilele Ferrari au produs un profit operational, in 2008, aproape egal cu cel produs de intreg grupul de automobile (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), la un numar de circa o mie de ori mai mic de vehicule vandute. Pe piata romaneasca, cele trei mari branduri germane, Audi, BMW si Mercedes, acapareaza in continuare cea mai mare parte a pietei, circa 76% din segmentele premium si de lux, insa acest procent se afla intr-o usoara scadere fata de anii anteriori, ca urmare a unor cresteri si intrari de noi marci. In general, volumele realizate de aceste marci sunt sub jumatate din nivelul anului 2008, cu 1.504 unitati vandute de Mercedes-Benz, liderul din 2009 al pietei, fata de 3.825 in 2007. Pe locul al doilea s-a plasat Audi, la o distanta extrem de mica, 1.470 de automobile, iar BMW a incheiat anul pe locul 3, cu 1.278 de autoturisme inmatriculate. Trebuie sa precizam ca aceste valori nu se suprapun obligatoriu peste cifrele obtinute de importatorii marcilor respective, deoarece in aceste segmente ponderea celor care isi cumpara masina direct de la dealerii din alte tari este mai mare. Dincolo de modelele premium "de volum", mult mai meritoriu a fost comportamentul automobilelor de lux, fie ca vorbim despre cele sport, precum Porsche sau Ferrari, fie despre limuzinele clasice, cum sunt Bentley sau Maybach. Iar daca pentru Porsche un numar de 105 exemplare vandute nu mai pare atat de iesit din comun, putem observa ca Ferrari, cu cele 16 unitati care l-au facut celebru pe fostul ministru al sanatatii, Ion Bazac, sau Bentley, cu nu mai putin de 12 limuzine inmatriculate in Romania, arata ca, dincolo de criza, oamenii cu bani si-au vazut de treaba si si-au cumparat masinile de care aveau nevoie. Poate doar singurul Lamborghini si unicul Maybach intrate pe strazile Romaniei sa puna unele semne de intrebare. Pe segmentele second-hand, acolo unde preturile sunt cel mult la jumatate din valoarea de nou a masinii, liderul a fost in 2009 BMW, cu 14.398 de unitati, urmat de Audi, cu 14.127 de masini. Este drept insa ca aici intra si miile de autoturisme vechi, cumparate din Germania cu 5.000-6.000 de euro. Demne de observat ar putea fi cele 149 Porsche, 60 Hummer, 22 Cadillac, 3 Ferrari, 10 Bentley, dar si 2 Morgan, 6 Lamborghini si 7 Rolls Royce, toate rulate, dar care au fost cumparate la preturi ridicate, data fiind valoarea acestor marci. Din partea pasionatilor si, in acelasi timp, a cunoscatorilor, au fost importate si doua piese speciale: un Lotus si un TVR.

fiat group mercedes-benz romania hummer cadillac morgan rolls royce
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2359 (s) | 22 queries | Mysql time :0.071474 (s)