News Flash:

Ghid Auto BUNA ZIUA IASI Cum sa reduceti la minim consumul de carburant

24 Iunie 2009
1425 Vizualizari | 1 Comentarii
Ghid Auto BUNA ZIUA IASI Cum sa reduceti la minim consumul de carburant
• Site-ul www.auto.ro a identificat 7 principii care trebuie aplicate pentru a minimiza consumul de carburant in trafic


In conditii de criza, orice calatorie trebuie trecuta in bugetul de cheltuieli. Ca sa reduceti stress-ul cheltuielilor si totusi sa nu va abtineti de la o excursie in aer liber, site-ul www.auto.ro a identificat cateva reguli care va vor ajuta sa eficientizati consumul de combustibil si, implicit, bugetul familiei dumneavoastra. Obiceiurile fiecaruia dintre noi, atunci cand suntem la volan, in functie de unde mergem, cat de des facem calatoriile, viteza de croaziera folosita, agresivitatea pe drum si alti factori, toate aceste elemente contribuie la schema de economisire a combustibilului si a costurilor. Mai jos aveti niste sfaturi care va pot da idei despre obtinerea unei economii in utilizarea automobilului.

1. Planificati calatoria cu foarte mare atentie

Sofatul pe distante medii sau lungi necesita planificare. Daca intentionati sa plecati intr-o calatorie, ganditi-va la ruta cea mai potrivita, la blocajele din trafic si la orele de varf cand se merge ingreunat. Uneori, o ruta mai lunga va poate ajuta sa mentineti constant o viteza economica de croaziera si, implicit, sa obtineti un consum mai bun decat o ruta scurta care este sufocata de un trafic greu. Feriti-va pe cat se poate de zonele deluroase sau muntoase care solicita motorul. Acordati-va un timp suficient ca sa ajungeti la destinatia intentionata fara sa va luptati cu secundele, lucru ce degenereaza in franari din greu, accelerari de curse, viteze mari, care se vor rasfrange asupra consumului. Acesta va creste corespunzator regimului de condus.

2. Folositi rutele de tranzit publice de cate ori este posibil

Acest lucru poate fi mai ieftin decat a va indrepta pe drumuri neumblate si poate fi o experienta mai putin stresanta. Lasandu-va masina acasa, veti obtine un imediat si direct impact asupra emisiilor. In fiecare an, un singur autobuz poate prelua calatorii a 40 de automobile, poate economisi 10.646 de litri de combustibil si poate reduce emisiile anuale de gaze cu 25 de tone.

3. Feriti-va de un condus agresiv

Puteti reduce consumul, emisiile si va puteti proteja mai bine pe dumneavoastra sau propria familie prin practicarea unor tehnici de sofat defensive sau prudente, cu alte cuvinte prin anticiparea a ceea ce se petrece in fata masinii pe care o conduceti si prin raspunsul adecvat pe care-l furnizati. Accelerarea este de departe cea mai insetata munca pe care o depune motorul. Demarajul in tromba, acceleratia brusca, nu cruta nici automobilul, nici pneurile. Daca anticipati situatiile de trafic, puteti mentine un rulaj neintrerupt cu o viteza economica. Turatiile la rosu si opririle in ultimul moment (racing type) sunt activitati pe cat de inutile pe drumurile publice, pe atat de costisitoare. Un sofat agresiv in traficul citadin salveaza timp, dar creste exponential consumul si emisiile. De asemenea, solicita mult motorul si franele. Un test efectuat in Franta arata ca sofatul agresiv cu demaraj "blana" la culoarea verde a semaforului si franare brusca la rosu, reduce timpul de calatorie in medie cu 4% (echivalentul a 2 minute si jumatate dintr-o ora de calatorie).

4. Sofati la o viteza regulamentara stabilizata

Multi soferi care folosesc optiunea cruise control obtin un consum scazut, mentinand viteza constanta pe autostrada. In unele circumstante, soferii priceputi pot obtine un consum redus fara folosirea cruise-control-ului. Alegerea va apartine. Pe drumuri in rampa este mai indicat sa lasati masina sa piarda din viteza la urcare, viteza care se va reface la coborare; de folosit, rar, atunci cand conditiile de trafic o permit. Cu majoritatea automobilelor, la cresterea vitezei de la 100 km/h la 120 km/h, consumul creste cu 20%. Pe de alta parte, reducand viteza de 100 km/h la 90 km/h, consumul scade cu 10%. Unii soferi, slabi, obisnuiesc sa mentina piciorul stang pe pedala de frana, procedeu care creste consumul si uzeaza prematur franele.

5. Incalziti motorul in timpul conducerii, nu la turatia de mers in gol

Cand automobilul ruleaza deja, cea mai buna incalzire a motorului este mersul pe drum. Motoarele cu injectie controlata electronic au nevoie de doar 30 de secunde pentru a se incalzi in zilele de iarna. Retineti, toate motoarele necesita incalzire. Celelalte sisteme gen frane, suspensii, transmisie, pneuri se incalzesc doar in mers. Pentru un automobil normal, este necesar un rulaj de cinci kilometri ca aceste componente sa atinga temperatura de lucru. In timpul acestor cinci kilometri evitati accelerarile rapide si vitezele ridicate. Scopul este ca automobilul sa atinga temperatura de lucru cat de repede este posibil cu minimizarea consumului.

6. Mentineti presiunea nominala in pneuri

Presiunea corecta in pneuri este vitala pentru economia de combustibil, pentru manevrabilitatea automobilului si pentru durata de viata a anvelopelor. Mentineti presiunea in pneuri recomandata de constructorul automobilului dumneavoastra, atat pentru sezonul de vara cat si pentru cel de iarna, pentru prevenirea evenimentelor nedorite, imbunatatirea dinamicii automobilului si reducerea consumului de combustibil.

7. Minimizati folosirea aerului conditionat

Atunci cand este posibil, reduceti folosirea aerului conditionat. Pentru a va racori pe autostrada lasati aerul sa curga natural prin instalatia de ventilatie. In oras puteti lasa fereastra jos. Impactul rezistentei datorate aerului este infim la viteze citadine, astfel ca rezistenta datorata deschiderii ferestrei nu este luata in calcul la stabilirea consumului. Daca totusi conditiile de temperatura impun folosirea aerului conditionat, atunci tineti ferestrele inchise, dati pe auto si uitati de consumul de combustibil.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

d:)  | #72695
Nu uitati si de: oprirea motorului la semafor daca timpul de asteptare este mai mare de 40 sec., coborarea parasolarelor pentru dezaburirea mai rapida a parbrizului (iarna)...
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1453 (s) | 22 queries | Mysql time :0.026107 (s)