News Flash:

Ghid Auto Buna Ziua Iasi - Primul vehicul electric de serie a ajuns si in Romania

9 Septembrie 2009
566 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Auto Buna Ziua Iasi Primul vehicul electric de serie a ajuns si in Romania
• Autoturismul electric Mitsubishi iMiEV a ajuns si in Romania • Autonomia de drum este de aproximativ 160 de kilometri in conditii de rulare urbana • Deocamdata, pretul anuntat de Mitsubishi, circa 40 de mii Euro, este unul prohibitiv

Autoturismul electric Mitsubishi iMiEV a ajuns si in Romania. Mai intai, producatorul japonez a prezentat mai intai conceptul, apoi a anuntat finalizarea versiunii de serie sau, mai exact, pre-serie a vehiculului revolutionar alimentat exclusiv cu energie electrica. Erau furnizate si datele privind vanzarea a 1.400 de bucati, in regim de leasing, pe piata japoneza, incepand cu vara lui 2009, scopul principal fiind testarea vehiculului si pregatirea sa pentru a intra in productie si in reteaua comerciala globala. Mitsubishi a facut o surpriza si a adus iMiEV in Romania. Nu pentru a fi vandut, deocamdata, ci pentru a fi prezentat ziaristilor si publicului. Primul automobil electric de serie "va deschide usa urmatorilor 100 de ani de automobil", dupa cum declarau oficialii companiei japoneze la lansare. Desi aproape orice producator de automobile care se respecta investeste acum in dezvoltarea de vehicule ecologice, hibride sau chiar full-electrice, iMiEV este un pionier. Pentru ca este primul EV (electric vehicle) produs in serie. Pentru ca a reusit sa ridice autonomia de mers cu o singura incarcare de baterie la 160 km. Pentru ca este aici, pe strada, printre oameni, si in curand va putea fi cumparat de oricine. E drept ca, deocamdata, pretul anuntat de Mitsubishi, circa 40 de mii Euro, este unul prohibitiv. Nu trebuie uitat inca ca si primele "trasuri fara cai" din urma cu 100 de ani costau o avere. Volumul de productie, ritmul de extindere a tehnologiei, viteza de raspandire vor scadea pretul de productie la cel mult 30-40% din cel actual. Iar daca bateriile, cele mai scumpe componente ale unui EV, vor deveni produse de masa, problemele de costuri vor fi rezolvate. Din punct de vedere tehnic, iMiEV se bazeaza pe o baterie litiu-ion amplasata central, sub podea, motorul electric fiind dispus central-spate. Autonomia de drum este de aproximativ 160 kilometri in conditii de rulare urbane. Incarcarea se poate face in sistem rapid, 80% din capacitate, in aproximativ jumatate de ora, la statii speciale trifazice, sau complet la 220 V, in 7 ore. Practic, cu o incarcare peste noapte, acasa, poti parcurge drumul catre birou, la magazin si inapoi cel putin doua zile. Sistemul de regenerare a energiei ce utilizeaza franele poate reincarca si el bateria. Performantele dinamice ale motorului sunt puterea de 64 CP si cuplul maxim de 180 Nm, disponibile instantaneu. Soferul are la dispozitie trei moduri de rulare, selectabile similar cu o cutie automata, acestea oferind mai multa sau mai putina putere, influentand, evident, si autonomia de rulare. Sistemele de afisaj informeaza soferul despre starea sistemului, energia folosita, recuperata, dar si autonomia ramasa la dispozitie. Conform site-ului www.auto.ro, testul destul de scurt realizat cu aceasta masina a scos in evidenta manevrabilitatea perfecta, bazata si pe amplasarea avansata a puntii fata, si linistea desavarsita din timpul rularii. Dar a aratat si ca masinile functioneaza, sunt fiabile si pot deveni principalul mijloc de transport in orase.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2310 (s) | 22 queries | Mysql time :0.100692 (s)